2 wasmachines op elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaytonaV2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 21:36
Mijn vraag
Kan ik 2 wasmachines op elkaar stapelen met een stapelkit of een alternatief hiervoor? Reden dat ik 2 wasmachines wil is om in 1 kleren te wassen en in de andere vuile spullen van de paarden.

Wat ik al gevonden Of geprobeerd heb:
Ik vind enkel oplossingen voor een droger op een wasmachine te zetten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Een droger is licht en heeft vrij milde RPM's als hij draait. Dit zorgt ervoor dat hij makkelijk op een wasmachine kan staan (ook met een kit, die er voor zorgt dat de droger er niet af pleurt als de wasmachine aan het centrifugeren is).
Zoals gezegd heeft een wasmachine een hoger gewicht, en vele malen hoger RPM tijdens centrifugeren.
Daarom moet een wasmachine ook perfect in balans zijn, anders gaat hij "lopen" of heel hard schudden en vibreren. Het plaatsen van een 2e wasmachine op de 1e lijkt me een bijzonder slecht idee, zelfs met een kit die de 2 verbindt. --> Te hoog gewicht, en zeker als beide machines op elkaar staan vibreren die elkaars trillingen gaan versterken.
Waarom maak je boven de onderste wasmachine geen "rek" waar de 2e wasmachine boven op kan, zodat er geen directe connectie is? Dat lijkt me de veiligste optie.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 21:31
ricardo246 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:47:
Waarom maak je boven de onderste wasmachine geen "rek" waar de 2e wasmachine boven op kan, zodat er geen directe connectie is? Dat lijkt me de veiligste optie.
Een helicopter landingsplatform bedoel je ? :+

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

caspervc schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:49:
[...]

Een helicopter landingsplatform bedoel je ? :+
Iets stevigs inderdaad, dat was de strekking vh verhaal. Ik zouzelfs zeggen met poten om de de 1e was machine heen..
Dus geen ikea plankje met 2 hout schroeven in een gips muurtje ;)
Maar goed, Ik ken de ruimte van TS niet, maar ik gok klein, want hij wil ze stapelen.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:39
Of gebruik één tuinslang om het ergste er eerst vanaf te halen. Stapelen is geen goed idee. Is er nog ruimte in de stal / garage / elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaytonaV2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 21:36
99ruud99 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:52:
Of gebruik één tuinslang om het ergste er eerst vanaf te halen. Stapelen is geen goed idee. Is er nog ruimte in de stal / garage / elders?
Ja dat doe ik sowieso maar ik kan toch elke keer de machine uitwassen + een keer leeg laten lopen om het proper te krijgen. Ik heb een 2de machine dat ik van iemand kan krijgen (is ong 2 jaar oud). Elders is er wel plaats maar dan moet ik een aanvoer + afvoer voorzien.

@ricardo246 die omkasting is wel een goeie optie. Dat kan ik eventueel nog wel rond bouwen. De machines zouden sowieso nooit gelijk draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door DaytonaV2 op 29-09-2020 22:13 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:39
Kan je de ontlasting aan een steunmuur verankeren?
Je zet daarmee namelijk de wasmachine op stelten. Misschien weet je uit je eigen jeugd nog hoe stabiel dat is.
De kracht die tijdens centrifugeren vrijkomt wordt daardoor bijna 15x zo hoog (normaal ligt zwaartepunt van wasmachine zo'n 10 cm boven grond, straks bijna anderhalve meter.
Pagina: 1