Vraag

• Enivitation
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-10 11:35
Ha allen,

Na jaren al issues te hebben, ben ik eindelijk een keer over mijn luiheid gestapt/is mijn irritatie zo hoog dat ik toch maar hulp zoek.

Op dit moment heb ik de volgende set-up: Een OLED 55C7V, verbonden aan een Yamaha HTR-4069 (a/v receiver) met daaraan een verscheidenheid van apparaten. Twee voorbeelden: een ps4 pro en een nvidia shield.

Nou om op mijn issue te komen, vaker dan niet geven mijn ps4 en shield aan dat mijn tv geen HDR support. Dat is heel gek, want Ultra HD color staat dan gewoon aan. Op moment dat ik dan op mijn tv de setting bijvoorbeeld uit (!!!) zet, dan zeggen mijn shield en ps4 opeens wel dat HDR beschikbaar is. Tot een paar uur later, wanneer mijn ps4 en shield collectief hebben besloten dat het wel weer welletjes is, en toch maar zeggen dat mijn tv geen HDR support. Een paar keer switchen op mijn tv tussen Ultra HD color uit en aan zetten, en magischerwijze besluiten ze weer dat mijn tv het toch wel kan (of soms niet en is een factory reset nodig). Belangrijk hierin is, dat het totaal random is of de Ultra HD color aan of uit staat .

Ik snap het dus niet. Wat is hierin de bottleneck? Is het de receiver? De tv? Ik gok niet dat het de ps4/shield zijn, omdat die dus altijd wel synchroon aangeven of HDR wel of niet beschikbaar is.

Als iemand iets weet, ik sta open voor alles.

Alvast dank voor alle antwoorden!

Ps: Er zijn meerdere reboots, van het stroom af, factory resets en updates al vooraf aan gegaan voordat ik hier post. Dus denk niet dat dat het is.