Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC foutmelding ,start niet meer op, wisselend voltage CPU.

Pagina: 1
Acties:

• gitaarmeneer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-11-2020
Goedenavond beste tweakers,

Ik heb wat vage problemen met mijn PC, al een tijdje,
Sinds gisteren start mijn PC in de woonkamer niet meer normaal op krijg ik een blauw scherm met de foutcode 0xc0000225. Een vereistapparaat is niet aangesloten of niet toegangkelijk. De PC start nu uit zichzelf steeds opnieuw op, steeds weer de foutmelding.
Soms krijg ik een additionele foutmelding. Maar niet altijd.De toepassing of het besturingssysteem kan niet worden geladen omdat een vereist bestand ontbreekt of foutenbevat: Bestand windwos/system32/winload.efi

Gisteren kreeg ik dit probleem exact op dat moment liep ook youtube op de apple tv vast, deze sloot zichzelf af en startte zich opnieuw op. Dit heb ik al eerder gehad, ik heb de PC een hele tijd niet gebruikt, toen zette ik em aan en hij deed het weer.

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Het is wel heel apart dat exact op dat moment youtube op de apple tv ook vastloopt dat probleem op de PC zich voordoet. Zou dit iets met het de elektriciteit te maken kunnen hebben? Daar hebben we vage problemen mee gehad in het verleden (lijkt op een soort onderspanning )
De PC is niet geaard aangesloten, niks niet in de woonkamer. Zou dat het kunnen zijn? Het heeft wel een hele tijd gewerkt. Ik ga dit nu wel regelen.

Ik heb eens in de BIOS gekeken, en ik zie een snelle fluctuatie bij CPU core voltage en 3.3v Voltage. Zie filmpje: YouTube: Pc rAAR
Is dat normaal ? En wat zou deze problemen kunnen veroorzaken? Geen randaarde? Problemen met de stroom in huis?

Mvg,
Gitaarmeneer.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 20:01
Laten we beginnen met je systeem informatie. Altijd handig om te weten met welk beestje we te maken hebben