Windows explorer nas linken foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Mijn vraag
Ik heb recent een synology nas, alles geïnstalleerd, ik zie volume 1 staan, maar mijn windows 10 internet explorer slaagt er niet in om de shared directory toe te voegen aan internet Explorer. Elke keer als ik mijn username en password in geef zegt explorer 'kan geen verbinding maken omdat de volgende fout is opgetreden: een apparaat dat op het systeem is aangesloten werkt niet'
Ik zit serieus met de handen in het haar want ik heb geen idee wat ik verkeerd doe of heb gedaan. Ik heb de shared folder de juiste machtigingen gegeven. Dat is het probleem niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wachtwoord veranderd

Hoe ik dit probeer:
Ik ga naar iex, ik rechter muis klik op netwerk, netwerk verbinding maken, dan krijg ik een kadertje met 'met welke netwerkmap wilt u verbinding maken' en dan geef ik een schijf nummer in, en de locatie \\nas\volume 1\Folder Gegevens en dan komt de foutmelding

[ Voor 17% gewijzigd door Cyberdemon op 29-09-2020 18:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op je Synology moet je de folder wel sharen.

Dus "\\nas\volume 1\Folder Gegevens" moet je via de web-interface sharen als bijvoorbeeld "Gegevens" en daarna moet je in Windows ermee connecten door te gaan naar \\nas\Gegevens of \\ip-adres-van-nas\ Gegevens

Ik neem echter aan dat je niet heeeeeeel Volume1 geshared hebt.

/edit: ik neem aan dat je via Windows Explorer je netwerk-mapping ook maakt? Want Internet Explorer (hoe verweven dat ook is met Windows) is geen applicatie die heeeeel lief CIFS praat.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 29-09-2020 18:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je bedoelt hier Windows Explorer (Windows Verkenner) ipv Internet Explorer. Dit zijn twee verschillende dingen. Windows Explorer gebruik je voor bestandsbeheer en Internet Explorer gebruik je om webpagina's te bekijken. Verder wat MAX3400 idd zegt.

Heet de NAS ook 'nas'? Want als de NAS bijv. 'synology' heet en de gedeelde folder 'gegevens' heet, dan moet je zo verbinding maken:
\\synology\gegevens\

Bij het inloggen voer je vervolgens zo je credentials in:
username: synology\username (dus nasnaam\username)
password: ****

Je kan de NAS verder wel benaderen via een web browser? Staat SMB aan in Control Panel > File Services > SMB?

[ Voor 4% gewijzigd door temp00 op 29-09-2020 18:52 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Sorry ik bedoelde idd windows explorer.
Ik type zeker het juiste pad.
Wat wel lukt is het adres van de nas ingeven bij zoeken en dan kan ik wel in de mappen, maar ik slaag er niet in om de betreffende map toe te voegen aan Windows explorer. SMB staat aan.
Het feit dat hij me vraagt om een gebruikersnaam wil toch zeggen dat ik het pad juist ingeef?
De nas heet niet NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Ik geef als gebruiker omdat jij zei 'naam nas\username, maar ook dan komt de foutmelding erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja als er om een gebruikersnaam wordt gevraagd dan zit het wel goed denk ik.
\\nasnaam\gedeeldefoldernaam\foldernaam
of
\\ipadres\gedeeldefoldernaam\foldernaam
zou moeten werken.

Maar je zegt dit:
Wat wel lukt is het adres van de nas ingeven bij zoeken en dan kan ik wel in de mappen, maar ik slaag er niet in om de betreffende map toe te voegen aan Windows explorer.
Wat bedoel je dan precies? Want je ziet de mappen maar de specifieke map waar je naar opzoek bent zie je niet? Bedoel je dat?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42

JdM

Humbled

En wat gebeurt er als je de betreffende map wel deelt via een webbrowser door in filestation de map te delen via een link?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfj7QqQ0obqWmAxOCFM28H3aJkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rc12UdfUA5zReICQIdK2NvUG.png?f=user_large

[ Voor 43% gewijzigd door JdM op 29-09-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
temp00 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:50:
Ja als er om een gebruikersnaam wordt gevraagd dan zit het wel goed denk ik.
\\nasnaam\gedeeldefoldernaam\foldernaam
of
\\ipadres\gedeeldefoldernaam\foldernaam
zou moeten werken.

Maar je zegt dit:

[...]

Wat bedoel je dan precies? Want je ziet de mappen maar de specifieke map waar je naar opzoek bent zie je niet? Bedoel je dat?
Als ik bij 'windows zoeken', dus het windows logo eerst aanklikken, en dan kan je vanonder iets intypen: \\synology\volume1\folder
Dan kan ik wel de mappen zien
Maar ik slaag er niet in om de nas toe te voegen aan Explorer.
Wat mij ook erg stoort is dat de snelheid super traag is. Ik dacht dat het lag aan het feit dat de nas op de access point was aangesloten, maar ik heb hem nu rechtstreeks op de router zelf gezet. Snelheid komt niet boven 12mb. Dat is mijn download snelheid. Normaal zou de up/down snelheid over het lokale netwerk toch minstens 100mb moeten zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberdemon op 29-09-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
JdM schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:58:
En wat gebeurt er als je de betreffende map wel deelt via een webbrowser door in filestation de map te delen via een link?
[Afbeelding]
Dat begrijp ik niet goed. Bedoelt u het bestandspad van de gedeelde koppeling in de webbrowser plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cyberdemon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:25:
[...]
Wat mij ook erg stoort is dat de snelheid super traag is. Ik dacht dat het lag aan het feit dat de nas op de access point was aangesloten, maar ik heb hem nu rechtstreeks op de router zelf gezet. Snelheid komt niet boven 12mb. Dat is mijn download snelheid. Normaal zou de up/down snelheid over het lokale netwerk toch minstens 100mb moeten zijn?
100mb is heul traag; dat is namelijk 100millibit.

Als je nou eerst eens begint met je startpost met je gebruikte apparatuur; ik lees niet eens of je een NAS uit 2001 hebt of een gloednieuwe. Maar ook niet of je PC via WiFi is aangesloten, een 100Mbit half-duplex kaartje heeft, niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Sorry. Ik dacht dat dat er eerst niet toe deed.
Mijn laptop is via wifi aangesloten.
Het is allemaal nog nieuw voor me, vandaar.
Dit is men eerste. Een synology ds218+
In de laptop zit een standaard netwerk kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberdemon op 29-09-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cyberdemon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:16:
Mijn laptop is via wifi aangesloten.
WiFi wat? 2.4GHz? 5GHz? Welke snelheid zegt jouw PC te krijgen (op de netwerkadapter)?
Het is allemaal nog nieuw voor me, vandaar.
Mwhoa, je hebt al 6 jaar een account; lijkt me toch logisch dat je ondertussen wel ietsjes gelezen hebt hoe sommige topics aan info nodig hebben? :)
Dit is men eerste. Een synology ds218+
En die zit aangesloten hoe? Op welke snelheid?
In de laptop zit een standaard netwerk kaart.
Ja sorry, die bestaan niet. Want anders hadden we voor elke vraag ook een standaard antwoord :)

Puur een aanname, je zei net dat je iets met 12mb kreeg en verwachtte 100mb te hebben. Nogmaals aanname: je krijgt 12MB/s en dat is exact de maximum van een 100Mbit switch-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Snelheid wifi= 144mb/s, kan kloppen
Snelheid bekabeld ethernet: 100mb/s (1.0gbps)
Giga Hertz is volgens Telenet 2.4 en 5.
Ik weet niet hoe ik dat moet veranderen. Zal morgen eens bellen.
Kben heel slecht in topics openen.
Ik probeer het nu wel beter te doen sinds mijn laatste topic
Ik zal eens de laptop aansluiten via lan. En kijken wat dat zegt.
Nas is aangesloten op de modem. Weet niet op welke snelheid. Weet er nog heel weinig van. Kan u mij zeggen hoe ik de snelheid verander/instel van de nas?

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberdemon op 29-09-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
Wifi zit op 2.4.
In de nas heb ik SMB service aanstaan en bij geavanceerde settings:
Max SMB protocol Smb 3
Minimum : smb2
Opportunistic locking ingeschakeld.
Kheb de laptop met kabel aangesloten en nu is de snelheid 30mb/PS

• Cyberdemon
Update:
Ik heb de laptop aangesloten via ethernet en nu is de transfer snelheid 112mb/s
Probleem met de nas heb ik niet kunnen oplossen. Ik vind hier vrij weinig over. Veel mensen blijkbaar loggen gewoon 1 malig in op hun nas via windows explorer en zetten er zo bestanden op

• MAX3400

MAX3400

Cyberdemon schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:41:
Update:
...Veel mensen blijkbaar loggen gewoon 1 malig in op hun nas via windows explorer en zetten er zo bestanden op
Hoe dacht je dan dat het moet?

Overigens, zou je je eens willen gaan inlezen in de correcte notaties van je snelheden; zelfs op de kabel haal je nu 112 millibit per seconde.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Hij bedoelt dat volgens hem de meeste mensen het adres invoeren in de adresbalk van Windows Explorer (of start > search/run) en dat ze via die weg de NAS benaderen. Wat hij wil is een permanente network mapping, gekoppeld aan een drive letter in z'n Windows Explorer. Dat moet ook prima kunnen alleen ergens gaat het mis.

Ik vind dit overigens wel hele nuttige info:
Als ik bij 'windows zoeken', dus het windows logo eerst aanklikken, en dan kan je vanonder iets intypen: \\synology\volume1\folder
Dan kan ik wel de mappen zien
Als het daar wel lukt, begrijp ik niet goed waarom het aanmaken van de network mapping niet lukt.

Als je wil kan ik even kijken via Teamviewer Cyberdemon. Je moet me dan even een DM met de gegevens sturen. Anders weet ik het ook zo even niet. (kleine achtergrond, ik ben systeembeheerder en doe op het werk ook veel met Synology. Zou een appeltje/eitje voor me moeten zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 30-09-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdemon
@temp00

Kheb je een pm gestuurd
Pagina: 1