Blu-ray brander (BH16NS55), maar verschillende types?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthys70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:17
Hallo,

Ik dacht, toch hier maar eens vragen;

Ben aan het kijken naar een Blu-ray brander en kwam de BH16NS55 tegen.
Echter op verschillende webshops staan er diverse types 8)7, om er een paar te noemen:

BH16NS55.AHLU10B
BH16NS55.AUAR10B
BH16NS55.AHLR10B
BH16NS55.AUAU

Maar wat is nu precies het verschil?

Bij een bekende webshop (noem bewust niet de naam) hier naar gevraagd, en kreeg als antwoord dat ze geen adviseurs zijn en dat ze ook geen persoonlijk advies geven. Hmmm ... wat moet ik hiervan denken - de typische dozen schuivers?

Maar goed, volgens mij is de BH16NS55 een combinatie van Hitachi en LG, maar ook daar vind ik niets over wat nu de verschillen zijn. Want de prijzen variëren nogal van zeg 75 euro tot ver boven de 100 euro.

Heb overigens ook nog bij een andere webshop de vraag uitgezet, maar nog geen reactie ontvangen.

Of zijn er mensen die aangeven dat ik beter een andere Blu-ray brander kan kopen?
Zie ook veel ASUS branders, maar helaas ben ik niet ze weg van dit merk (na wat slechte ervaringen).

PS ... waarom eigenlijk al die types?

Ik hoor het graag ....
Matthijs

Beste antwoord (via matthys70 op 04-10-2020 09:44)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
De 2e letter is een U of een R. De U is een bulk verpakking en de R is een retail verpakking met kabel en software. Wat de L of A en H of U betekent weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 29-09-2020 17:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37
1) verschillen kunnen zijn:
- bulk (in bruine verpakking)
- retail (met nette omdoos)
- retail met decodingssoftware/kabels etc

2) Vaak krijgt iedere grote webshop een eigen type (bv de Mediamarkt), dan kunnen ze lekker claimen dat ze de goedkoopste zijn en daar garantie om geven.

De buurman heeft immers een andere letter in zijn productcode, dus laagste prijskaartje is niet van toepassing..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
De 2e letter is een U of een R. De U is een bulk verpakking en de R is een retail verpakking met kabel en software. Wat de L of A en H of U betekent weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 29-09-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthys70
Djarune schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:50:
De 2e letter is een U of een R....
Bedoel je niet de 4e letter ... want als 2e zie ik alleen U of H.

Ik merk ook dat webshops niet duidelijk aangeven of het inderdaad bulk of retail is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
matthys70 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:34:
[...]
Bedoel je niet de 4e letter ... want als 2e zie ik alleen U of H.
Ja ik bedoelde de 4e letter inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthys70
Heb inmiddels zo'n drive gekocht, gewoon BH16NS55 zonder type in nette doos met software en kabel.
De leverancier wist ook niet wat al die types betekende, maar dat het om Retail ging.
Ik ga er dus vanuit dat inderdaad de 4 letter aangeeft of het Bulk (U) of Retail (R) is.
Pagina: 1