Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Zijn er hier mensen met een A7 serie camera bedraad of draadloos naar een ipad/laptop schieten?
Ik heb jaren Canon geschoten en kon via hun eigen software de klant op de pc/laptop/ipad mee laten kijken en als ze een foto leuk vonden zelfs laten raten (de welbekende 1 t/m 5 sterretjes die lightroom later ook weer herkent).
Met Sony heb ik met hun eigen software nog geen vriendjes gemaakt. Er is een tethered shooten optie, maar die gooit de camera op zwart en laat je remote bedienen, maar zodra ik op de camera zelf iets doe, gooit hij de tethered shooting er weer uit. Dat lijkt echt bedoelt te zijn om de camera op statief met rust te laten en de bediening op je laptop/pc te doen.

Ik zoek een manier dat de klant gewoon medium jpg's kan mee kijken op een laptop of ipad van mij, terwijl ik wel zelf gewoon kan door fotograferen met de camera.

Ik heb de opties om hiervoor een laptop in te zetten of een ipad pro en gebruik een Sony A7rIV en een A7III.
Iemand die hier een workflow in gevonden heeft die werkbaar is op deze manier?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Neen, maar is met de A7 (en desnoods een grip oid?) niet zoiets mogelijk als met de Canon 1D series, dat hij de foto's al dan niet draadloos doorstuurt naar je laptop via FTP?

Je hebt dan niet alle remote control poespas maar wel je foto's meteen daar. Op je laptop is met software wel iets te knutselen dat hij meteen de laatste laat zien uit een map. Desnoods kan ik dat voor je schrijven :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Dat is een optie, maar juist dat een klant zelf kan raten is fijn. Ik heb klussen waar pietje mij inhuurt, maar klaasje ter plekke erbij zit en zich ermee bemoeit, maar clara is er ook nog en die moet het fotomateriaal uiteindelijk in de advertentie gebruiken. Dan zet ik ze graag bij elkaar bij een laptop / ipad en zo ver weg mogelijk van mij. 1 ster is iemand vind het leuk, 2 sterren als 2 het tof vinden en 5 sterren als het een must have is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan is het puur even software vinden die de laatste foto laat zien en kan raten in de XMP toch? Ik zal eens kijken of zoeits bestaat. Heb een vermoeden dat zoiets als Irfanview dit wel kan toch?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:53

bobcom

Dedicated dabbler

@Nomad Je vraag en de oplossing gaan meters boven m'n pet maar is dit misschien een optie?

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
bobcom schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:00:
@Nomad Je vraag en de oplossing gaan meters boven m'n pet maar is dit misschien een optie?
Leek een long shot , maar :

FastStone Image Viewer
FastStone Image Viewer is a useful image viewing tool armed with editing and management features. FastStone comes with a load of editing tools for basic manipulation and fine tuning, while supporting tag creation, EXIF data viewing, and other commenting and sorting options. While FastStone doesn't include social media and cloud storage uploading options, its excellent image viewer, editing features and organizational tools make it a good choice if you keep your photo collection on one PC.

Dus met ftp een map scannen en deze runnen en continue laten syncen. ....klinkt nog niet plug en play, maar het is een begin. Jammer dat Canon dit gewoon ready made heeft en het op Sony wel heel omslachtig moet. Ik ga nog even bij Sony ambassadeurs vragen.

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:53

bobcom

Dedicated dabbler

@Nomad Gewoon uit nieuwsgierigheid, gebruik je dan het JPEG commentaarveld voor het klantenoordeel? Want ik zag dat Faststone (en de andereuit het artikel) geen rating-functie heeft - vandaar dat ik met Bridge op de proppen kwam.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oh oh oh @Nomad ik bedenk mij net dat dit gewoon kan met PhotoMechanic (Live Ingest)!

https://docs.camerabits.c...s/48000341503-live-ingest

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Nomad
Is dit wellicht een tool waar je wat mee kunt:
https://www.dpreview.com/...ring-to-lightroom-classic

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ik zag hem ook langs komen, lijkt mij een ideale oplossing. Zeker omdat het vanuit lightroom kan en ik zeker weet dat klanten kunnen taggen/raten etc en dat goed opgeslagen word.
De grap dat het meteen op de pc en op de camera opgeslagen wordt is meer een grapje dan een optie...want raw snel genoeg naar de pc sturen werkt tot nu toe nooit.....ben benieuwd of dat met usb 3 en deze betaalde plugin anders zou zijn....maar don't get me hopes up here :P

Pagina: 1