Intern werknummer doorschakelen naar prive 06 (App)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZyGolfer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-01 13:58
Mijn vraag
Wat is er mogelijk om een intern werknummer door te laten schakelen naar een privé nummer (06) of App? En via de app/thuiswerkplek online status zetten ed.

Het idee is dat ik via een app inlog en laat weten dat ik online ben. En daarmee bereikbaar ben op een intern nummer op de zaak (vice versa)

Relevante software en hardware die ik gebruik
skype nummer aanschaffen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik zie veel VOIP aanbieders (oa Voys) maar dit zijn totaal oplossingen. Idealiter is er iets wat op onze telefooncentrale gelinkt wordt en dat er via een app gebeld kan worden. Daarmee kan ik mijn privé telefoon als werktelefoon gebruiken. Kosten iets van 5 euro p/mnd per gebruiker?

Zoiets zou er toch moeten zijn echter vind ik niet wat ik zoek...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57
Hiervoor moet je toch echt bij de beheerder zijn van je interne nummer.

Verder moet dit gewoon mogelijk zijn. Ik doe zelf niks anders dan doorschakeling van mijn interne werknr naar mijn mobiel erop zetten en eraf halen ;).

Overigens moet het ook gewoon mogelijk zijn dat als je gebeld word op je interne nr dat je mobiele nr tegelijkertijd ook overgaat...

[ Voor 23% gewijzigd door Devian op 29-09-2020 16:48 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Dat is alles afhankelijk van je provider/beheerder van je vaste(?) nummer. 90+% kans dat het lukt met *21*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZyGolfer
Het betreft een interne telefoon centrale. Volgens mij een oud systeem (dus niet met een softwarepakket). Zal ik anders na moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hangt inderdaad sterk af van de telefooninstallatie die er op je werk gebruikt wordt. De meeste oudere lokale centrales kunnen automatisch doorgeschakeld worden dmv een toetsencombinatie zoals *21* of *23* en *61* komt ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voiceworks bied volgens mij zoiets, maar dan moet je wel hun telefooncentrale gebruiken.

Universeel zou je een heel eind moeten komen met alles doorschakelen en vervolgens op je privé telefoon het nummer blokkeren wanneer je niet bereikbaar wilt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 17:06
LaZyGolfer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:54:
Het betreft een interne telefoon centrale. Volgens mij een oud systeem (dus niet met een softwarepakket). Zal ik anders na moeten vragen.
Ik zou meteen je verzoek bij ze neerleggen. ;) Goed dat je proactief bezig bent, maar zoiets moet je lekker aan de beheerder van de telefooncentrale overlaten. Waarom zelf het wiel uitvinden als je al iemand hebt rondlopen die er meer verstand van heeft?

Uiteraard doe ik hier wel even de aanname dat je beheerder hebt voor de centrale... O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:19

-tom-562

Oliesjeik

Moet volgens mij via Skype for Business kunnen.
Althans, zo is het bij ons geregeld. Oude telefooncentrale is er uit gegaan, en nu is alles voip/via Skype (ik ben bereikbaar met een vast telefoonnummer). Als ik wil kan ik via mijn prive mobiel bellen en gebeld worden via de Skype app.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Via Skype for Business is een VoIP oplossing van msft. Bij nagenoeg alle VoIP centrales kan dit gewoon door middel van een softphone. Wij gebruiken een Cisco centrale. Toen deze nog lokaal gehost werd gebruikte we Cisco IP Communicator. Tegenwoordig gebruiken we een Cisco centrale in de cloud met Cisco Jabber.

Maar, als je een oude (analoog/digitaal) centrale (PABX) gebruikt (zoals wij vroeger een Nortel Meridian hadden... good old times) Dan zal je waarschijnlijk met *21* aan de gang moeten - of je beheerder vragen om je vaste nummer één ghost nummer te maken met een transfer naar je mobiele nummer.

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• LaZyGolfer
Bedankt voor de reacties. Ik ga ermee aan de slag om te kijken wat haalbaar is binnen onze organisatie.
Pagina: 1