Monitorarm voor 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 11:12
Hallo allen,

Ik ben een bureau aan het ontwerpen voor mijn werkkamer en wil mijn monitoren niet meer op het bureau hebben staan, maar aan een monitorarm hebben hangen. De monitorarm bevestig ik aan het bureaublad. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, zoveel keuze in producten. Nu heeft Tweakers laatst een mooie roundup gemaakt, maar desondanks zou ik graag nog wat meer advies/ervaringen/mogelijkheden willen vergaren en bespreken.

Wat zoek ik: Een monitorarm geschikt voor 2x 32 inch schermen (ik zit momenteel nog op 1x 27" en 1x 22", maar wil in de toekomst kunnen upgraden). Beide schermen moeten onafhankelijk van elkaar te verstellen zijn, belangrijkste richting is naar mij toe trekken. Kabelmanagement/kabelgoot is niet noodzakelijk, maar wel mooi natuurlijk. Ingebouwde USB hubs zijn leuk, maar ook niet noodzakelijk. Niet meerprijs-waardig in ieder geval. Mijn budget is ca. €150, maar goedkoper = beter uiteraard, blijft er meer budget over voor andere uitgaven :)

Een van de armen die die goed beoordeeld wordt (echter wel aan de dure kant) is deze van Amazon. Als je echter verder gaat kijken zie je visueel gelijkaardige armen voor soms amper 1/5e van de prijs. Bijvoorbeeld deze ErGear. Nu vind ik het niet erg om te betalen voor kwaliteit, maar het verschil in prijs tussen deze twee monitor armen is zo groot dat ik me af vraag waar dit uiteindelijk in zit. Maakt Amazon zo'n mega winst, of is de ErGear gewoon ronduit troep?

Last but not least zag ik ergens nog een arm langskomen die qua prijs mooi in het midden zit, deze monitor mount, maar op Tweakers staan hier geen reviews van. Iemand desondanks wel ervaring mee?

Wat zijn jullie ervaringen met monitorarmen. Doen de goedkope armen ook echt onder voor de duurdere? En als jullie uit eigen ervaring een product zouden moeten aanraden, welke zou dat zijn?

Ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt! :)

Gr. Koekie

Alle reacties

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 11:12
Schaamteloze bump :+

Niemand die zijn/haar ervaringen kan delen wat betreft monitorarmen?

--- EDIT ---

Het is uiteindelijk de V7 monitorarm geworden. Bevalt prima tot nu toe. Nette afwerking, stevig geheel en geen (voor mij) overbodige poespas. Prima prijs/kwaliteit verhouding wat mij betreft.

[ Voor 52% gewijzigd door Koekemoeroetoe op 10-11-2020 22:37 ]