Hallo,
Mijn naam is Jaimy en woon inmiddels samen met mijn vriendin Jessie, samen hebben we een dochter van bijna 3.
We hadden plannen om samen een eigen woning te kopen (eerder hadden we beide een eigen woning echter mijn woning was recent en groter).
Inmiddels hebben we deze plannen overboord gegooid en hebben we de keuze gemaakt om te verbouwen.
In 2015 heb ik een woning laten bouwen, eigenlijk op dat moment geheel naar mijn zin (was immers vrijgezel).
Energiebesparende maatregelen heb ik enigszins weggelaten omdat ik hier nog geen behoefte aan had.
Zonder enige aanpassingen had mijn woning al een energielabel A.
Standaard energiebesparende maatregelen bij de bouw was een zuinige ketel en een douchewater warmteterugwinning voorziening.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder sinds de bouw en heb ik toch wat duurzame maatregelen getroffen:
- zonnepalen geinstalleerd (23 stks a 6900 W-piek)
- airco met verwarmingsfunctie
- rolluiken (zonnecelmotor)
- waterontharder (big-green) op basis van filters, niet zout
- tuinverlichting voor- en achtertuin volledig op zonne-energie.
Het is een 2-1 kap met 231m2 grond en 163m2 woonoppervlakte, naar inziens toch wel een redelijke 2-1 kap.
Momenteel wordt de 2e slaapkamer gebruikt als studie- en hobbykamer, maar in de nabije toekomst toch als slaapkamer voor nummertje 2 (dochter volledig in de ban van baby's en zeker klaar voor een broertje of zusje).
Studie- en hobbykamer zal moeten verplaatsen naar zolder, dit is met een vaste trap en de zolder wordt momenteel gebruikt als opslag, logeerkamer en sportruimte (cardio + losse gewichten).
Mijn ideen richting de toekomst zijn eigenlijk om bovenstaand al waar te maken:
- een vliering om de 'opslag', op een soort van bergzolder te plaatsen.
- een uitbouw beneden, om in de koudere periode het toch gezellig te maken (+- 3m x 5m).
- met realiseren uitbouw diverse ideeen, frezen vloerverwarming, of uitbouw met elektrische vloerverwarming, airco met verwarmingsfunctie op uitbouw.
Nabije toekomst is zowiezo:
- grondkabel leggen tbv pomp minivijver, jacuzzi, verlichting tuin.
- aanpassen tuin bestrating tbv jacuzzi, herplaatsing poort.
- aanpassen keuken ttv bouwen uitbouw.
- veranderen van inloopdouche naar bad+douche.
Wat vinden jullie van aanpassingen aan zo'n woning.
Ik ben geen handige jongen maar een behoorlijke durfal, copycat dus ik zoek graag op hoe iets zou moeten en kan dat redelijk uitvoeren
Mijn volgende project is dus de grondkabel leggen.
Is in principe een redelijk project vanwege later bezitten van minstens een hybrid auto.
Met vriendelijke groeten,
Jaimy
Mijn naam is Jaimy en woon inmiddels samen met mijn vriendin Jessie, samen hebben we een dochter van bijna 3.
We hadden plannen om samen een eigen woning te kopen (eerder hadden we beide een eigen woning echter mijn woning was recent en groter).
Inmiddels hebben we deze plannen overboord gegooid en hebben we de keuze gemaakt om te verbouwen.
In 2015 heb ik een woning laten bouwen, eigenlijk op dat moment geheel naar mijn zin (was immers vrijgezel).
Energiebesparende maatregelen heb ik enigszins weggelaten omdat ik hier nog geen behoefte aan had.
Zonder enige aanpassingen had mijn woning al een energielabel A.
Standaard energiebesparende maatregelen bij de bouw was een zuinige ketel en een douchewater warmteterugwinning voorziening.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder sinds de bouw en heb ik toch wat duurzame maatregelen getroffen:
- zonnepalen geinstalleerd (23 stks a 6900 W-piek)
- airco met verwarmingsfunctie
- rolluiken (zonnecelmotor)
- waterontharder (big-green) op basis van filters, niet zout
- tuinverlichting voor- en achtertuin volledig op zonne-energie.
Het is een 2-1 kap met 231m2 grond en 163m2 woonoppervlakte, naar inziens toch wel een redelijke 2-1 kap.
Momenteel wordt de 2e slaapkamer gebruikt als studie- en hobbykamer, maar in de nabije toekomst toch als slaapkamer voor nummertje 2 (dochter volledig in de ban van baby's en zeker klaar voor een broertje of zusje).
Studie- en hobbykamer zal moeten verplaatsen naar zolder, dit is met een vaste trap en de zolder wordt momenteel gebruikt als opslag, logeerkamer en sportruimte (cardio + losse gewichten).
Mijn ideen richting de toekomst zijn eigenlijk om bovenstaand al waar te maken:
- een vliering om de 'opslag', op een soort van bergzolder te plaatsen.
- een uitbouw beneden, om in de koudere periode het toch gezellig te maken (+- 3m x 5m).
- met realiseren uitbouw diverse ideeen, frezen vloerverwarming, of uitbouw met elektrische vloerverwarming, airco met verwarmingsfunctie op uitbouw.
Nabije toekomst is zowiezo:
- grondkabel leggen tbv pomp minivijver, jacuzzi, verlichting tuin.
- aanpassen tuin bestrating tbv jacuzzi, herplaatsing poort.
- aanpassen keuken ttv bouwen uitbouw.
- veranderen van inloopdouche naar bad+douche.
Wat vinden jullie van aanpassingen aan zo'n woning.
Ik ben geen handige jongen maar een behoorlijke durfal, copycat dus ik zoek graag op hoe iets zou moeten en kan dat redelijk uitvoeren
Mijn volgende project is dus de grondkabel leggen.
Is in principe een redelijk project vanwege later bezitten van minstens een hybrid auto.
Met vriendelijke groeten,
Jaimy
[ Voor 0% gewijzigd door J_aimy op 30-09-2020 10:04 . Reden: andere benaming van maatregelen ]
:strip_exif()/f/image/sHSd745hb5Tau5hQwKQrWFG4.jpg?f=fotoalbum_large)