Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHaar
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Hi Tweakers,

Ik kan wat hulp gebruiken. Ik zou graag mijn iPhone X updaten naar iOS 14, maar dit lukt niet.

Device: iPhone X
Huidige versie: 13.3.1 (Geen iOS14 beta's geinstalleerd)
Opslag: 35/256 gb in gebruik.

Mijn pogingen dusver:

OTA:
Geen melding dat iOS 14 beschikbaar is. Wanneer ik klik op Software Update blijft hij hangen op "Checking for Update...". Ook na uren wachten komt er niets tevoorschijn.

Via Finder/Mac
iPhone wordt gevonden, en geeft aan dat er geupdate kan worden naar iOS 14. Update wordt gedownload, maar tijdens de fase 'Preparing iPhone for update' gaat de telefoon uit. Daarna wordt de telefoon opnieuw opgestart. Op het moment dat er gevraagd wordt om de inlogcode, verschijnt op de Mac de foutcode 4016 (unknown error).

Via iTunes/Windows
Zelfde verhaal als via Finder/Mac, inclusief dezelfde foutcode.

Ik heb uiteraard e.e.a. bij elkaar gegoogled, maar het resultaat blijft hetzelfde na poging met: Andere mac, andere kabel, andere USB poort, schoonmaken lightning poort, soft reset, netwerk instellingen vergeten, ander wifi netwerk. Ik vind het vooral gek dat het zowel niet werkt over the air, als aan de kabel.

Ik begin de hoop een beetje te verliezen. Mijn laatste poging zou de iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen zijn, maar mocht hier nog iemand een idee hebben, dan hoor ik het graag :)

Groeten,
Joost

[ Voor 1% gewijzigd door JHaar op 29-09-2020 17:19 . Reden: Verduidelijking probleem ]

Beste antwoord (via JHaar op 26-10-2020 16:55)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JHaar wis en herstel en niets terugzetten.
Dan via iTunes updaten. evt. via DFU. je hoeft niet in te loggen in iTunes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:06
Kijk eens onder iPhone opslag of daar iOS 14 tussen staat. Zo ja, verwijder deze en probeer het opnieuw.

Ik kon ook niet via iTunes updaten. Kreeg ook een foutmelding. iTunes had het ipsw bestand wel gedownload. Via de volgende methode alsnog kunnen updaten: shift in drukken en dan op update klikken en vervolgens het ipsw bestand handmatig selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHaar
  • Niet online
Bovenste is niet het geval. Ik heb de onderste suggestie ook geprobeerd, maar wederom hetzelfde verhaal waarbij zodra de iPhone opstart, de errormelding 4016 verschijnt in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OTA 4g uitzetten en WiFi waar je bent aangemeld(vaak thuis)
schermslot op nooit en gaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHaar
  • Niet online
Hackus, kun je iets duidelijker omschrijven wat je bedoelt?

OTA blijft hij zoeken naar een update, ongeacht welk 4g/wifi netwerk gebruikt wordt.
Via de kabel gaat de iphone uit (restart) tijdens 'preparing iPhone for update'. Op het moment dat hij opnieuw opgestart is en ik de passcode invoer, krijg ik de error geserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Je kan eventueel 3uTools proberen, sowieso een best handige iPhone management tool, die kan ook updates installeren en geeft in mijn ervaring wat minder vaak errors bij updaten of resetten.
Je zou eventueel een backup aan iTunes kunnen maken, het toestel daarna een restore en vervolgens de backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Probeer energiebesparing uit te zetten voor de usb ports van je pc via apparaatbeheer.

• turkeyhakan
Heb je ook al een hard reset geprobeerd?

- Press and release the volume up button.
- Press and release the volume down button.
- Press and hold the side button until the screen turns off and then turns back on. You can release the side button when the Apple logo appears.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JHaar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:18:
Hackus, kun je iets duidelijker omschrijven wat je bedoelt?

OTA blijft hij zoeken naar een update, ongeacht welk 4g/wifi netwerk gebruikt wordt.
Via de kabel gaat de iphone uit (restart) tijdens 'preparing iPhone for update'. Op het moment dat hij opnieuw opgestart is en ik de passcode invoer, krijg ik de error geserveerd.
De code vraagt ie gelijk al, voordat je überhaupt gaat downloaden. als je recente reservekopie hebt, zou ik voor DFU mode gaan

• JHaar
  • Niet online
@turkeyhakan , Hard reset heb ik ook al geprobeerd. Ik ben nu aan het backuppen, ik ga vanavond terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hopen dat dat werkt ;).

• turkeyhakan
JHaar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:30:
@turkeyhakan , Hard reset heb ik ook al geprobeerd. Ik ben nu aan het backuppen, ik ga vanavond terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hopen dat dat werkt ;).
Ik zou dan via DFU een herstel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHaar
  • Niet online
Sorry voor de late reactie.

Ik heb inmiddels de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, nadat ik een backup heb gemaakt. Vanuit de fabrieksinstellingen geprobeerd te updaten, maar zelfs dat werkt niet. Heb voor nu de backup weer terug geplaatst en toch nog maar eens geprobeerd, maar het is iedere keer precies hetzelfde:

-OTA werkt niet
-Via finder/itunes kan ik updaten maar direct de error zodra de iPhone herstart tijdens het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JHaar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:49:
Sorry voor de late reactie.

Ik heb inmiddels de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen, nadat ik een backup heb gemaakt. Vanuit de fabrieksinstellingen geprobeerd te updaten, maar zelfs dat werkt niet. Heb voor nu de backup weer terug geplaatst en toch nog maar eens geprobeerd, maar het is iedere keer precies hetzelfde:

-OTA werkt niet
-Via finder/itunes kan ik updaten maar direct de error zodra de iPhone herstart tijdens het installeren.
Start eens een web-chat met Apple, mogelijk kunnen ze je helpen via deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHaar
  • Niet online
Helaas komt mijn iPhone daar niet voor in aanmerking KRGT, maar bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JHaar schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:53:
Helaas komt mijn iPhone daar niet voor in aanmerking KRGT, maar bedankt voor de suggestie!
Zeker weten?

https://getsupport.apple.com

Zoek op iOS bijwerken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FfqtgbDKbC4T_HunZWXKRhXkRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1LwTEBjMMIickTGBIT2TaS0S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61NlPeHabVNXIjucNsxya0xmAv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X6d7D7rMVHx5ehmO1sfXZX6g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHaar
  • Niet online
Zeker weten ;). Als je via die pagina mijn serial number invoert, wordt er aangegeven dat dit toestel niet in aanmerking komt. Je kunt een uitzondering aanvragen in het geval dat je recent nieuwe hard/software hebt gekocht, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:23
Heb je al eens je netwotk settings reset?

Je kan evt, 3rd party tool gebruiken, zoals bijvoorbeeld Reiboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHaar
  • Niet online
Network settings zijn ook gereset, en daarnaast is de hele telefoon dus ook teruggezet geweest naar fabrieksinstellingen ;). Bedankt voor de tip, ga ik eens naar kijken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JHaar wis en herstel en niets terugzetten.
Dan via iTunes updaten. evt. via DFU. je hoeft niet in te loggen in iTunes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHaar
  • Niet online
Bedankt allemaal, het is uiteindelijk toch gelukt. Wat ik heb gedaan is het volgende:

1. Aangesloten op een mac

2. Plaats iPhone in recovery mode. ( Eerst volume up, dan volume down, dan power ingedrukt houden tot de iphone is gerestart en de recovery modus in beeld komt)

3. Gekozen voor Restore en update

4. Proces doorlopen

5. Backup teruggezet.

Met deze methode is het mij gelukt, alle andere mogelijkheden zijn niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JHaar schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:36:
Bedankt allemaal, het is uiteindelijk toch gelukt. Wat ik heb gedaan is het volgende:

1. Aangesloten op een mac

2. Plaats iPhone in recovery mode. ( Eerst volume up, dan volume down, dan power ingedrukt houden tot de iphone is gerestart en de recovery modus in beeld komt)

3. Gekozen voor Restore en update

4. Proces doorlopen

5. Backup teruggezet.

Met deze methode is het mij gelukt, alle andere mogelijkheden zijn niet gelukt.
Dat is de modus die ik al aangaf ;)

Pagina: 1