Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktops eruit laptops ering (MKB)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Businessnerd
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:11
Toelichting:

Ben recentelijk begonnen bij een dienstverlener met -+ 10 man personeel.
Gezien mijn affiniteit met IT gelijk gerecruteerd om wat IT dingetjes uit te zoeken.
We hebben nu nette dell NUCS maar willen eind dit jaar richting laptops voor alle medewerkers.
Nu aan mij de taak 2-3 voorstellen te doen.

Wat ga je met je laptop doen?
Programma's: medium size excel en vooral heel veel typen (word en online formulieren).
Laptop zal zelden onderweg gebruikt worden(zeker door de oude garde :+ ), is enkel een handige manier om op werk en thuis een computer te hebben.
formaat: 13-14 inch i5 of vergelijkbaar, 8 gig ram, 256 opslag (ssd) 5-8 uur accuduur.

Wat is je budget?
600-1200 PP, er is budget, maar ook verstand binnen het bedrijf. moet ongeveer 3-5 jaar in gebruik blijven
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja vaak mee naar huis en werk, (zeker tijdens corona). Hiervoor is de voorkeur voor een docking station onststaan, het liefst 2(een voor thuis 1 voor werk).
Het liefst hebben we een dock die 2 schermen ondersteund, bedraad internet en de laptop oplaad.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De HP envy 13 inch ziet er erg net uit en hebben we goede ervaringen mee
Lijkt erop dat de XPS 13 buiten het budget valt (maar wat een mooi ding).
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zou superblij zijn met advies waar ik onze keuze verder mee kan informeren.
Op het moment is de eerste kandidaat de HP 13" Envy series in combinatie met de DELL Universal D6000.
Maar sta open voor andere opties :*) !

Groetjes, Businessnerd :)

Beste antwoord (via Businessnerd op 29-09-2020 16:04)

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:43
Vergeet ook niet dat laptops gelijk een heel ander stuk management met zich meenemen. Gebruikers zullen dat nog niet gelijk willen, maar zullen op den duur een laptop meenemen naar huis / de klant. Daarbij moet je dus veel beter registreren waar dat apparaat precies is.

Daarbij moet je ook bedenken dat een laptop sneller stuk gaat. Je laat zo een apparaat vallen of hij raakt kwijt. Wie is er dan verantwoordelijk? Zorg er dus voor dat dit op papier ook is afgedekt.

Eventueel wil je de laptop ook kunnen monitoren. Misschien ook een stukje encryptie om te voorkomen dat bestanden zomaar op straat komen te liggen.

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53
Tja, je hebt business laptops van zowel HP, Dell, Lenovo en nog een aantal anderen.
Dus wat dat betreft zou ik eerder daar naar kijken, maar die zijn ook wel wat duurder.

Acties:
  • Beste antwoord

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:43
Vergeet ook niet dat laptops gelijk een heel ander stuk management met zich meenemen. Gebruikers zullen dat nog niet gelijk willen, maar zullen op den duur een laptop meenemen naar huis / de klant. Daarbij moet je dus veel beter registreren waar dat apparaat precies is.

Daarbij moet je ook bedenken dat een laptop sneller stuk gaat. Je laat zo een apparaat vallen of hij raakt kwijt. Wie is er dan verantwoordelijk? Zorg er dus voor dat dit op papier ook is afgedekt.

Eventueel wil je de laptop ook kunnen monitoren. Misschien ook een stukje encryptie om te voorkomen dat bestanden zomaar op straat komen te liggen.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik hoop dat het bedrag ex BTW is want je zit op de 1k minimaal ermee. Zeker als je er denkt 3+ jaar mee te doen.

Zou eerder kijken in de zakelijke hoek zoals Probooks, Elitebooks of Dell Vostro, Precisions, XPS.

Docking stations niet nodig. Je hebt van die USB C port replicators van een paar tientjes wat al voldoende is.

Tevens met TPM encryptie om de boel op de HDD te encrypten. Dat zit niet op consumentenmeuk.

[ Voor 5% gewijzigd door com2,1ghz op 29-09-2020 14:41 ]

• Businessnerd
Bedankt, Goede feedback. Het is Ex BTW dus genoeg ruimte.
Ik reken de usb C dongles ook als "dock" dus we zitten op dezelfde golflenge @com2,1ghz ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Businessnerd op 29-09-2020 16:06 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:45

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik typ dit vanaf een 15 inch probook en die dingen zijn wat mij betreft ook lekker dun en compact genoeg om mee te nemen. Dockingstations snap ik helemaal. Maar jullie gaan er dan vanuit dat de medewerkers ook 1 of 2 schermen thuis hebben staan? Of voorzien jullie vanuit het bedrijf hierin ook? Anders is het budget wel heel krap.

• Businessnerd
Bedrijf voorziet hier ook in. Nieuwe ronde krijgt iedereen een ultrawide. De huidige schermen en mounts kunnen dan mee naar huis. Wel goeie vraag @Chrosser

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
com2,1ghz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:41:
Ik hoop dat het bedrag ex BTW is want je zit op de 1k minimaal ermee. Zeker als je er denkt 3+ jaar mee te doen.

Zou eerder kijken in de zakelijke hoek zoals Probooks, Elitebooks of Dell Vostro, Precisions, XPS.

Docking stations niet nodig. Je hebt van die USB C port replicators van een paar tientjes wat al voldoende is.

Tevens met TPM encryptie om de boel op de HDD te encrypten. Dat zit niet op consumentenmeuk.
En vergeet ook Lenovo Thinkpads niet, die vallen met de gewenste specificaties en zelfs met uitbreiding (32GB Ram en 1TB SSD) binnen het budget.

Denk ook aan de garantie- en service mogelijkheden. Afhankelijk van hoe cruciaal de laptops zijn voor het werk, en hoe groot het probleem is als je deze lang kwijt bent bij reparaties etc. Kan het de moeite (en kosten) lonen om daarin te investeren.

psn: jagermeistertim

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:24
kijk eens op de Dell Website naar de Latitude 7400 series. daar staat nu een build your own versie.

deze heeft een I5, 8gb, 256gb, 14inch full hd met 3 jaar next business day garantie voor €750 excl.
model kan je verder helemaal customizen. vul deze aan met de wd19 dock (via reseller stuk goedkoper te vinden) en dan heb je voor een mooi bedrag als het goed is een hele nette zakelijke machine met garantie.

https://www.dell.com/nl-n...26-40f9-a32f-c6ef94dd8433

• Businessnerd
@RenaldoN dat is een pittig goeie aanbieding, misschien zelfs waard de upgrade van eind dit jaar naar voren te trekken!
Pagina: 1