Ik heb Mandrake 8 geinstaleerd op mijn notebook. Ik heb alleen 2 problemen. 1. Ik heb geen eth0 device. Ik krijg de foutmelding met "insmod 8139too" dat "PCI: No IRQ know for interrupt pin A of device. Please try... blabla... 9139too: : region #0 not a PIO resource, aborting." Toch zijn dit de drivers die er bij horen zo ver ik weet. Het gaat om een RealTek 8139 fast ethernet adaptor, PCMCIA kaart. Probleem 2 is dat al ik 'em op een tty heb staan, dat in een aantal minuten het ding op powersave gaat... nu vind ik dat niet erg, maar het beelscherm word dan helemaal wit, en de enige manier om het weer terug te krijgen is om te rebooten. Het OS is niet vastgelopen, ik kan nog gewoon commandos in typen, maar het beeld blijft gewoon helemaal wit. *denkt er aan om een andere versie van linux te instaleren*
Het netwerk probleem is niet de kaart driver maar de pcmcia support. Ik heb het zelfde probleem en ik krijg het ook niet goed werkend.
Je zou het powersave in lunix uit kunnen zetten.
Je zou het powersave in lunix uit kunnen zetten.
I believe what I want to Believe
Verwijderd
Dat tweede lijkt een APM probleem, even je kernel hercompileren met de correcte APM support.
Die eerste, is dat toevallig zo'n goedkope 10/100 mbps kaart van Funprice?
Die eerste, is dat toevallig zo'n goedkope 10/100 mbps kaart van Funprice?
Kernel recompilen met goede APM screenblank instellingen...
En misschien effe het pcmcia package hercompileren...
En misschien effe het pcmcia package hercompileren...