Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop advies 15" laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Makaveli1671
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-11-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Zoek een laptop voor nieuwe baan in de klantenservice (volledige thuiswerkfunctie) die min. 15" moet zijn en Windows 10 moet kunnen afdraaien(geen Macbook of Chromebook) wil het daarna voor mezelf gaan gebruiken om media mee te consumeren(Netflix/YouTube etc), af en toe foto/video's te bewerken en wil beginnen met het leren van coderen

Wat is je budget?
Budget is zo'n €300-€400, ik denk daarom aan een tweedehands laptop waar ik de voorkeur geef aan een met garantie/goede batterijcapaciteit

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop moet redelijk dun zijn en gemakkelijk mee te nemen in mijn North Face borealis classic

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ging natuurlijk rondzoeken en dacht sinds ik ga voor een tweedehandse laptop kwam ik al snel op een Lenovo Thinkpad, ik vond een L560(voor €200)
Later dacht ik van als ik dan toch een laptop ga halen dan schroef ik mijn budget wat omhoog en kwam ik een HP Pavilion 15-cs1006nb tegen met de volgende specs:
• i5-8265U(4cores)
• 265GBSSD
• /15,6"/NVIDIA GeForce MX150 videokaart
• FHD IPS, Glanzend,anti-reflecterend
• Batterijcapaciteit(WH) 41. 16 uur, Vermogen 65W
Op bol.com wordt aangegeven dat het scherm mooie kleuren weergeeft, het heeft goeie speakers (Bang&Olufsen) en ook geschikt om foto's/video's te bewerken. Tevens heeft hij nog garantie tot april 2021 van bol.com, deze verkoper vond ik op Marktplaats en woont in Nederland. Het enige, met de kennis die ik nu heb, heikelpuntje is dat het een Belgische AZERTY toetsenbord heeft. Is het goed te doen, om via de Windows 10 instellingen een Nederlandse QWERTY toetsenbord aan te klikken om vervolgens daarmee te typen(zonder iets fysiek aan de toetsenbord van de laptop te veranderden)? Bestrijkt deze AZERTY toetsenbord dan wel het gehele Qwerty toetsenbord? Of heb je andere tips/tricks? Graag hoor ik het van u

Alle reacties

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Een laptop voor thuiswerken heeft toch andere criteria? Daar heb je geen dedicated videokaart voor nodig.
Een glanzend (anti-reflecterend??) scherm lijkt me ook niet handig, neem dan gewoon een mat scherm.
Mooie kleuren op het scherm en goeie B&O speakers is marketing praat.

En voor dat geld ga je toch niet besparen op een QWERTY toetsenbord?

• Makaveli1671
Het heeft andere criteria inderdaad, alleen ik wil het daarna gebruiken voor mezelf en het moet wel een beetje voldoen aan mijn wensen. Ik kijk verder naar andere laptops zoals de Asus Vivobook 15 en de Acer ASPIRE 5 die onlangs werd behandeld bij de Laptop Best Buy Guide.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is je budget?

Invoegen doe je zo!

• Makaveli1671
Ik heb het verhoogd, want blijk een vergoeding te krijgen van werk dus zo'n €700

• Makaveli1671
HP Pavilion x360 15-dq1956nd kan ik voor 499 ophalen bij Used Products met garantie. Kost 799 nieuw en heeft 10e gen intel, iemand bekend mee of tips voor andere laptops?

• js.meijer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-10 14:39
Zou niet voor een hp pavilion gaan. Heb zelf een vergelijkbaar model van bijna twee jaar oud, ook met van die hippe zaken als B&O-speakers en backlit toetsenbord. Maar het hoge zoemende geluid van de systeemventilator is echt niet leuk. En de fan draait behoorlijk vaak, ook zonder noemenswaardige belastiing. Heb m'n best gedaan een zo goed mogelijke balans te vinden tussen prestatie en geluid, maar zou 'm zeker geen tweede keer kopen. Vind het wel lastig te ontdekken welke laptops wel een fatsoenlijke koeling hebben. Het hoeft van mij namelijk helemaal niet zo nodig compact, mag gerust iets lomper als er daardoor meer ruimte is om de warmte af te voeren.
Pagina: 1