Geforce 1080

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow62
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10-2022
Beste
Heb een Gigabyte Geforce 1080 met 3 monitoren.
Nu is het geval dat ik mijn 3e monitor niet aan de praat krijg na het verkrijgen van nw mb.
Welkde hdmi kabel ik ook gebruik krijg steeds check signal cable.
Ook in beeldscherm instellingen geeft ie apparaat werkt correct.
Wat kan ik hier aan doen?

Win10 64
I7
DDR4 32GB RAM

Frans Gehl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
Heb je al de kabels gewisseld? Dus ipv monitor 2 alleen monitor 3 aansluiten (met de kabel van monitor 2 waarvan je weet dat deze het doet)
En zo één voor één de monitoren nalopen om uit te sluiten dat het je monitor is.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow62
Hi
Heb ik inderdaad gedaan.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
Als de problemen ontstaan zijn na een nieuw moederbord (ik denk tenminste dat 'nw mb' daar voor staat...), lijkt het je dan niet handig te vermelden welk moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58

Nibbz

Postmaster General

worden de 3 schermen wel gedetecteerd? Anders zou je misschien opnieuw je bureaublad moeten uitbreiden naar het 3e scherm.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow62
Saekerhett schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:32:
Als de problemen ontstaan zijn na een nieuw moederbord (ik denk tenminste dat 'nw mb' daar voor staat...), lijkt het je dan niet handig te vermelden welk moederbord?
Sorry het is een Asus TUF Z390 GAMING

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow62
Nibbz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:37:
worden de 3 schermen wel gedetecteerd? Anders zou je misschien opnieuw je bureaublad moeten uitbreiden naar het 3e scherm.
Heb ik geprobeerd ook samen gevoegd maar blijft check signal cable geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:49

Cheezus

Luiaard

Heb je wel de juiste combinatie van aansluitingen gebruikt? Voorbeeldje van mijn oude 970:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tmzkb7CL2Ff8UbKGlGUEz4adWis=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OZWj0tDZyOxJSP1zXhe2Izhc.jpg?f=user_large

Je kunt daar D1 óf D2 gebruiken, niet beide tegelijk, mogelijk is zoiets ook op jouw 1080 van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellow62
Cheezus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:45:
Heb je wel de juiste combinatie van aansluitingen gebruikt? Voorbeeldje van mijn oude 970:
[Afbeelding]

Je kunt daar D1 óf D2 gebruiken, niet beide tegelijk, mogelijk is zoiets ook op jouw 1080 van toepassing.
Hoi
Er zit maar 1 HDMI aansluiting op
de rest is DIV of zoiets.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53
yellow62 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:07:
[...]

Hoi

Frans
DIV bestaat niet, neem even de tijd om uit te zoeken welke aansluitingen je gebruikt. Van HDMI en DVI kan je er in totaal max 2 gebruiken op de videokaart. Ook als je verloopjes gebruikt om Displayport om te zetten naar HDMI en DVI zit je met passieve converters aan die max 2 HDMI/DVI in totaal vast. Wil je meer dan zul je of displayport schermen moeten gebruiken of actieve displayport naar HDMI / DVI converters.

Je zult dus echt even moeten uitzoeken wat voor aansluitingen je nou precies gebruikt op je schermen en hoe deze aangesloten zijn op de videokaart.

Als dit maximaal 2 HDMI/DVI/VGA aansluitingen zijn en de rest met Displayport zit je goed.
Heb je wel meer dan 2 HDMI/DVI/VGA dan zit er waarschijnlijk (want er zijn meer dan 1 gigabyte 1080 modellen op de markt, ook hier loont het om even een foto te maken of je specifieke model te vermelden) een verloopje tussen ergens. Als dit een passieve is dan gaat dat ook niet werken en zul je opzoek moeten naar een actief displayport verloopje. Of nog beter, als een van je schermen het ondersteund, een displayport kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:49

Cheezus

Luiaard

yellow62 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:07:
[...]

Hoi

Frans
En denk je dat we je hier verder mee kunnen helpen?
Wat zegt de handleiding van jouw exacte model welke aansluitingen tegelijk gebruikt kunnen worden en welke gebruik je nu? Er is nu wel erg weinig eigen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

@yellow62 het is wel de bedoeling dat je zelf onderzoek verricht en inzet toont. Op deze manier kunnen we je niet helpen.

Ik stel voor dat je eerst zelf onderzoekt wat het probleem kan zijn. Daarna mag je een nieuw topic openen, met alle relevante informatie over je systeem, wat je zelf gevonden hebt en wat je niet snapt.

[ Voor 45% gewijzigd door Blaat op 29-09-2020 11:43 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.