Toon posts:

2 monitoren aansluiten op 1 laptop. (Hulp gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb recent twee monitoren gekocht van het merk Philips.
ik wil beide monitoren aansluiten op mijn laptop. Echter, Heb ik alleen normale USB C connectie, Een VGA & HDMI. 1 scherm kan ik op de HDMI aansluiten. Direct daarnaast zit de VGA poort. De VGA & HDMI kabel kunnen niet beide aangesloten worden. (Het formaat van de VGA is te groot naast de HDMI.)

Ik zoek bij deze een oplossing (Het liefs goedkoop met kwaliteit) om beide schermen aan te sluiten op mijn laptop. Hopelijk heeft iemand hier de kennis om mij te helpen.

Wat heb ik zelf al opgezocht?

•USB naar VGA (Via Amazon, Bol.com, Ali expres)
De meeste producten op de bovenstaande sites lijken kwalitatief gezien niet erg goed, (Naar mijn mening) heeft iemand wel een suggestie op een van de bovenstaande sites dan hoor ik het graag.

•USB naar HDMI (Dit is een reële oplossing naar mijn mening echter, zoals hierboven besproken zijn de producten op de bovenstaande sites kwalitatief gezien niet goed genoeg. (Gebaseerd op de reviews)
• USB C naar HDMI
• USB C naar VGA
• USB C naar VGA + HDMI

Welke laptop en monitoren gebruik ik?
Laptop: https://www.paradigit.be/...n-dm109t/20859132/product
Monitoren: https://www.paradigit.nl/...43v5lhsb/80040293/product

Wat ga ik doen met de monitoren en de laptop?
Het uiteindelijke doel is om te live streamen op YouTube.

Software dat ik wil gebruiken:
Adobe Illustrator
Adobe Photoshop
Adobe AfterEffects
Adobe Premiere Pro
en dergelijke.

Hopelijk kan iemand mij helpen. (Het liefs iemand die ook twee schermen op een laptop gebruikt) maar, Alle suggesties zijn uiteraard welkom.

Bedankt voor het lezen! :)

(Geen idee of dit het juiste topic is. Zo niet, Graag naar een ander topic verplaatsen. Bedankt.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 03:44 ]

Alle reacties

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 15:41
Ik zou VGA laten voor wat het was, dat was leuk in de vorige eeuw. Een modern beeldscherm in VGA aansluiten zal beperkte resolutie en onrustiger beeld kunnen geven.

USB-c naar HDMI is de beste optie. Alternatief zou je een USB-c hubje kunnen kopen, waar zowel HDMI als verdere USB aansluitingen in zitten (handig om als dock te gebruiken).

Zie bijvoorbeeld

[ Voor 19% gewijzigd door zork op 29-09-2020 06:23 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je usb c poort alternative displayport uitstuurt kun je die gebruiken. Ik vermoed dat er wel alt. DP via usb c naar hdmi te krijgen zijn. Ik stuur zelfs op mijn laptop een 4k op 60hz aan via usb c terwijl de hdmi maar 30hz aan kan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Kijk even of er een displayport logo bij die USB-c poort staat. Is die aanwezig, kan je met een DPAlt kabel werken. Is die er niet, mag je een dock of kabel met DisplayLink chip aanschaffen.

Overigens kunnen VGA en HDMI wel tegelijk gebruikt worden, ik vermoed dat je HDMI kabel een te brede stekker heeft. VGA word je alleen niet heel blij van op moderne schermen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zou voor een dock gaan. Dan kan je gelijk je input devices daarop aansluiten. Kost je wel even iets meer (rond de 100), maar dat is wel het makkelijkst.

Aangezien je geen top of the Line performance nodig hebt kan je waarschijnlijk 2e hands wel wat scoren

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 29-09-2020 07:42 ]

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik kan nergens vinden dat je laptop video over die USB-C poort ondersteunt (pricewatch: Asus VivoBook R542UN-DM109T). En dat je dus alleen een HDMI en een VGA out hebt.
In dat geval dus eentje op HDMI en eentje op VGA. Ik zou niet gaan rotzooien met adapters, Als het niet past, kijk dan naar een minder brede kabel

[ Voor 7% gewijzigd door celshof op 29-09-2020 07:54 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Op blz 27 van de manual staat dat het een 5 Gbps USB-C poort is. Er staat niets over displayport of video output via usb-c. Ik denk dat je dus enkel de HDMI en VGA out kan gebruiken.

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-01 15:11
Ik heb een keer een vergelijkbaar probleem gehad met mijn laptop, en toen met een dremel (maar ijzerzaagje werkt ook wel) de schroef van de VGA connector afgezaagd. Toen paste het wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
zork schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 06:21:
Ik zou VGA laten voor wat het was, dat was leuk in de vorige eeuw. Een modern beeldscherm in VGA aansluiten zal beperkte resolutie en onrustiger beeld kunnen geven.

USB-c naar HDMI is de beste optie. Alternatief zou je een USB-c hubje kunnen kopen, waar zowel HDMI als verdere USB aansluitingen in zitten (handig om als dock te gebruiken).

Zie bijvoorbeeld
Ik heb helaas alleen USB C waarmee ik kan opladen geloof ik. Een USB lijkt me in dit geval geen oplossing. Wel bedankt voor het antwoord!

Verwijderd

Topicstarter
tdn135 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 06:48:
Als je usb c poort alternative displayport uitstuurt kun je die gebruiken. Ik vermoed dat er wel alt. DP via usb c naar hdmi te krijgen zijn. Ik stuur zelfs op mijn laptop een 4k op 60hz aan via usb c terwijl de hdmi maar 30hz aan kan.
Ik heb alleen een normale USB C waarmee je alleen kan opladen geloof ik. Dit is helaas geen oplossing denk ik.. toch bedankt voor het antwoorden!

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:04:
Kijk even of er een displayport logo bij die USB-c poort staat. Is die aanwezig, kan je met een DPAlt kabel werken. Is die er niet, mag je een dock of kabel met DisplayLink chip aanschaffen.

Overigens kunnen VGA en HDMI wel tegelijk gebruikt worden, ik vermoed dat je HDMI kabel een te brede stekker heeft. VGA word je alleen niet heel blij van op moderne schermen.
Het lijkt erop dat ik normale USB C poort heb waarmee ik alleen de laptop kan opladen.

Welke Dock of Display link raad u me aan? Ik heb hier namelijk niet veel verstand van. Dankjewel alvast.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:41:
Ik zou voor een dock gaan. Dan kan je gelijk je input devices daarop aansluiten. Kost je wel even iets meer (rond de 100), maar dat is wel het makkelijkst.

Aangezien je geen top of the Line performance nodig hebt kan je waarschijnlijk 2e hands wel wat scoren
Dankjewel voor het antwoord. Welke Dock is kwalitatief en goedkoop? Dankjewel alvast.

Verwijderd

Topicstarter
celshof schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:53:
Ik kan nergens vinden dat je laptop video over die USB-C poort ondersteunt (pricewatch: Asus VivoBook R542UN-DM109T). En dat je dus alleen een HDMI en een VGA out hebt.
In dat geval dus eentje op HDMI en eentje op VGA. Ik zou niet gaan rotzooien met adapters, Als het niet past, kijk dan naar een minder brede kabel
Minder brede kabel? Doelt u hierop de HDMI eb VGA? Naar mijn mening zijn alle VGA eb HDMI kabels toch even breed?

Verwijderd

Topicstarter
Djarune schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:34:
Op blz 27 van de manual staat dat het een 5 Gbps USB-C poort is. Er staat niets over displayport of video output via usb-c. Ik denk dat je dus enkel de HDMI en VGA out kan gebruiken.
Dat klopt inderdaad. Vandaar dat ik vroeg of er nog andere alternatieve zijn. Maar, toch bedankt voor uw antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Full_hyperion schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:38:
Ik heb een keer een vergelijkbaar probleem gehad met mijn laptop, en toen met een dremel (maar ijzerzaagje werkt ook wel) de schroef van de VGA connector afgezaagd. Toen paste het wel ;)
Creatief haha. Alleen lijkt me dit niet heel veilig.. haha. Maar, toch bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:27:
[...]

Het lijkt erop dat ik normale USB C poort heb waarmee ik alleen de laptop kan opladen.

Welke Dock of Display link raad u me aan? Ik heb hier namelijk niet veel verstand van. Dankjewel alvast.
Als je meer dan 1 extra scherm wilt aansluiten of ook je laptop wilt opladen:
pricewatch: Dell Universal Dock D6000 - EU

Als het simpel en goedkoop moet:
pricewatch: HP USB-C Travel Dock

Als USB 2.0 ook mag en nog goedkoper:
pricewatch: Targus USB2.0 Docking Station with Video

Alle 3 met DisplayLink chipset. Heb de HP en Targus getest met Lenovo laptops zonder DPAlt, werken out of the box zonder extra drivers.

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-01 15:11
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:30:
[...]

Creatief haha. Alleen lijkt me dit niet heel veilig.. haha. Maar, toch bedankt!
Veiligheid is niet zo'n issue, je haalt alleen het schroefje eraf, je laptop had toch al geen schroefgaatjes meer. Er komen geen elektrische verbindingen bloot te liggen. Sowieso is het vga signaal elektrisch gezien niet gevaarlijk, maximaal 12V.

Een hdmi dongel of dock zal je waarschijnlijk een iets beter beeld geven, maar dit is verreweg de goedkoopste oplossing.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Kijk eens anders naar een docking uit de V&A
https://tweakers.net/docking-stations/aanbod/

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1