Ik heb een 486 staan als router, met 3 3Com 509b kaartjes. Ik draaide FreeSCO zonder problemen, maar omdat ik overstap van kabel naar ADSL leek me dit een mooie gelegenheid om OpenBSD te installeren. Tijdens de installatie gaat alles prima, maar na de eerste reboot gaat het eigen altijd mis. Dan kan ik 1 of meerdere kaarten niet meer gebruiken. De kaarten zijn gewoon up en hebben een vast IP-adres, maar pingen van of naar die kaarten gaat niet meer. Als ik de computer helemaal uit zet geeft dit soms een verbetering, maar vaak niet. Ik heb nog geen firewall geconfigureerd en de gateway staat ook goed. Ik heb het meerdere keren geprobeerd.
Meer info kan ik evt geven als hierom gevraagd wordt. Het is trouwens een pure ISA machine en geeft verder geen foutmeldingen.
Heeft iemand nog een goed idee? Aan de kaarten ligt het dus niet, want die werken prima....
Meer info kan ik evt geven als hierom gevraagd wordt. Het is trouwens een pure ISA machine en geeft verder geen foutmeldingen.
Heeft iemand nog een goed idee? Aan de kaarten ligt het dus niet, want die werken prima....