Nieuwe wireless headset met goede microfoon- advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 11:41
Beste tweakers,

Alvast dank voor de moeite en tijd die je hebt genomen om dit topic te openen. Ik ben erg benieuwd welke ervaring jullie hebben met headsets. In verband met mogelijke tunnelvisie zie ik graag jullie input.

Ik zoek een wireless headset met microfoon
In verband met een nieuwe baan en het verplicht moeten thuis werken heb ik mijn werkplek een upgrade gegeven, waarbij mijn bureau een schone en rustig uitstraling heeft om niet afgeleid te worden.
Hierbij gebruik ik mijn LG 38WN95C monitor als KVM switch tussen mijn PC, waarmee ik game, muziek luister, film kijk, en mijn laptop van mijn werk.
.
Mijn wireless muis en toetsenbord en mijn headset (Steelservies SIberia V2) zijn aangesloten op de USB poorten van mijn monitor. Helaas zorgt de kabel van mijn headset ervoor dat ik niet echt veel bewegingsruimte heb tijdens conference calls. Ik zit niet comfortabel tijdens een call en het snoer ligt over mijn toetsenbord in de weg. Dit is niet praktisch en dat wil ik weg hebben. Verder kan ik mijn led in mijn headset niet uitzetten op mijn werk laptop omdat er geen software aanwezig is. Tijdens videobellen is het ook niet prettig voor de partij aan de andere kant want die ziet de hele tijd een blauw lampje op mijn oren knipperen.

Het switchen tussen de PC en laptop gaat nu via USB-C kabel die in de pc of in de laptop wordt aangesloten waardoor ik mijn randapparatuur kan gebruiken. Alles wat ik nu gebruik wordt door windows 10 herkent op beide systemen. Op mijn werk laptop die, in mijn ogen, teveel beperkingen heeft door alle beveiligingen, kan ik geen software installeren van de fabrikanten waar ik mijn spullen van heb gekocht. Dus bepaalde profielen in of uitschakelen van bijv RGB led of equalizer is dus niet mogelijk.

Wat is je budget?
500 euro en als nodig is hoger

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb momenteel geen voorkeuren qua merk. Wel heb ik gekeken naar een aantal headsets o.a. via reacties hier op het forum maar ook via rtings.com. Het testen van headsets in deze tijd is wat lastiger omdat niet elke zaak high end wireless headsets op voorraad heeft en voor 1 headset een stad in gaan is mij te kostbaar qua tijd.
De volgende headset zijn op papier beoordeeld
• Bose Noise Cancelling Headphones 700 - lastige bediending vergeleken met Comfort 35II
• Sony WH-1000XM4 Zwart - volgens reviews goede headset maar gebruikers melden problemen met microfoon, tevens onduidelijk of headset goed werkt zonder installatie van app
• Steelseries Arctis Pro Wireless - is geen optie ivm het kastje en de extra ruimte op mijn bureau
• Jabra Evolve 2 85 wireless - is een optie maar daar zijn er gebruikers die microfoon niet zo top vinden
• Plantonic headsets zijn top voor bellen en hebben ruisonderdrukking maar zijn weer niet goed voor muziek en andere zaken

Ik heb de volgende voorkeuren:

• Headset moet wireless zijn
• Accu moet zo lang mogelijk meegaan en minimaal 18 uur
• Zakelijke zwarte uitstraling van headset zonder RGB profile (ivm niet kunnen uitschakelen op werk pc.
• Goede microfoon waarbij ik goed hoorbaar ben tijdens conference calls. Liefst met inklapbare microfoon maar mocht er goede ervaring zijn met build in microfoon dan hoor ik dat graag
• Muziek luisteren tijdens werken
• Dongle met USB aansluiting zodat ik deze achter mijn monitor kan plaatsen. Dmv USB-C aansluiting van monitor kan ik switchen tussen PC en laptop. Plug en play is belangrijk. Bluetooth is een extra handeling en ik weet niet of alles kan worden aangesloten via bluetooth op mijn werk laptop.
• Bluetooth ivm connecten op telefoon of andere randapparatuur buiten de werkkamer
• Goed geluid ivm muziek, gamen en film kijken
• over ear met veel comfort
• latency moet zo low mogelijk zijn

Headset zal het huis niet verlaten en meeste gebruikt worden in mijn werkkamer. In het verkeer zal de headset niet worden gebruikt dus noise cancelling is fijn maar hoeft niet het beste te zijn als dit tot consequentie heeft dat de andere punten van betere kwaliteit zijn. Misschien een keer als ik met vliegtuig weg moet maar dat zal gezien de corona perikelen voorlopig niet gebeuren.
Verder zal de headset 2 tot 3 uur per dag worden gebruikt voor bellen en nog een paar uur voor muziek. Af en toe voor een film.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC: Windows 10 waar alle third party software voor gebruikerservaring kan worden geïnstalleerd
Laptop: Windows 10 maar hier moet alles werken op basis van plug and play en automatisch herkend worden. Third party software installeren is niet mogelijk tenzij ik dit door meerdere mensen binnen het bedrijf laat goedkeuren en de IT afdeling een software test doet waarna zij uiteindelijke goedkeuring geven. Helaas vind ik dat zoveel resources niet mogen worden verspilt en daarom geen optie is

Een tweede optie zou kunnen zijn twee headsets. 1 voor videobellen en aansluiting op de laptop de ander op de pc voor muziek, games en tv etc maar dat heeft alleen de voorkeur als het bovenstaande niet kan worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:53
Ik heb een B&O H8i gekocht voor ~250 Euro (is even zoeken, want adviesprijs is 399).

Kwaliteit van muziek is goed, en ondanks dat het een on-ear headset is, is het draagcomfort goed door de goed afgewerkte leren oorschelpen. Ik had hiervoor een Beyerdynamic DT-660 bedrade set (over-ear en geen microfoon natuurlijk).

De accu gaat 30u mee volgens de folder, en in de praktijk kom je ook in de buurt. Gebruik je hem als headset dan is het korter, maar ik kom er prima de werkdag mee door met veel calls.
Pairen opmijn werk-laptop ging prima, geen additionele drivers nodig in Win10.
Op mijn prive-machine wat meer gedoe met wegvallen en zo, maar daar zit een tjammie-jammie BT dongle in van Ali van 3.50 Euro. Die ga ik binnenkort vervangen voor iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Margin Call
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 11:41
Top, ik ga de B&O H8i ook meenemen in review.

Hoe is de kwaliteit van gesprekken? Ben je goed verstaanbaar? Want dat schijnt voor vele draadloze koptelefoons een uitdaging te zijn waarbij je soms niet verstaanbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:53
Ik heb geen klachten of opmerkingen gekregen met de wissel, maar ik heb niet expliciet gevraagd of het nu beter of slechter is geworden. Ik denk dat men het niet gemerkt heeft.
Wel merk ik dat een goede BT connectie in 2020 niet altijd een gegeven is, wat ik al aangaf in de eerste reply. Verdachte #1 is de dongle, omdat mijn laptop en telefoon veel beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-06 16:05
bedenk ook dat bluetooth op 2.4ghz banden werkt, als ik mijn airpods op mijn windows laptop koppel terwijl ik op de 2.4ghz band zit thuis hapert ie. zodra ik wissel naar de 5ghz band is dit niet meer het geval. Neem dit dus ook mee als eventueel issue.

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
Steelseries Arctis Pro Wireless - is geen optie ivm het kastje en de extra ruimte op mijn bureau.
Eh, dan neem je een variant met minder toeters en bellen?

Een Arctic 7 of zo.
Pagina: 1