Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuubZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-04 18:51
Beste Tweakers,

Allereerst excuses als dit in een verkeerde categorie staat. Betreft namelijk koeling maar voornamelijk garantie.

Ik zit met 2 problemen, waarvan ik denk dat het lastig oplossen wordt, maar ik zoek graag naar ervaringen van andere mensen.
De situatie:

In augustus 2016 onderdelen gekocht bij Azerty voor een compleet systeem. Zelf in elkaar gezet en het werkt zonder problemen. 1 van de desbetreffende onderdelen was een Corsair H100i V2. En zoals de titel wellicht al doet vermoeden.... Na een jaar raakte 1 van de leidingen los van het koelblok met als resultaat dat mijn hele case onder de koelvloeistof zat.
Garantie claim ingediend bij Azerty, netjes een nieuwe Corsair H100i V2 gekregen en na een middagje met wattenstaafjes en schoonmaak alcohol het systeem weer up and running gekregen.

3 jaar lang werkte het systeem als een zonnetje, tot vorige week.

Ik kwam thuis van mijn werk en kreeg te horen van mijn vriendin dat mijn dochtertje van bijna 2 mijn systeem had aangezet. Geen probleem, gebeurd vaker, niks aan het handje. Tot 5 minuten later ik een fluitketel hoorde. Er was weer een slang los geraakt. De pomp van de AIO deed z'n best al zijn koelvloeistof in het rond te sproeien.

Gelukkig biedt Corsair 5 jaar garantie op z'n AIO koelers. Dus contact opgenomen met Azerty of de garantie via hun moest of via Corsair. Zij raadde mij Corsair aan zodat ik mogelijk sneller een vervangend artikel had. Dus Corsair gemaild met het probleem en de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLA3BW9LNvmYLT0pSLOy34ytYf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RrExDkiUaXp0nPyTrN4dGjW.jpg?f=fotoalbum_large

3 dagen later kreeg ik doodleuk het volgende antwoord:

"I'm sorry to know about your concern, as per checking the photos you've sent under evaluation, I do apologize to inform you that the physical issue is not covered with the warranty. Unfortunately, we won't be able to accommodate your request for a refund or replacement."

Wacht.... wat? Je biedt 5 jaar garantie aan maar dit valt er niet onder?
Weer contact gehad met Azerty. Zij hebben een goede relatie met Corsair dus zij willen de garantie claim wel voor me oppakken. In overleg met de service afdeling alvast een nieuwe Corsair AIO bestelt in de hoop een credit te krijgen voor de Corsair H100i V2 die inmiddels EOL is.

Zaterdag de nieuwe AIO geïnstalleerd en helaas gaf mijn Asus moederbord vervolgens code 00 aan. Na enig trouble shooting toch het hele zooitje maar weer uit elkaar gehaald, om het volgende te ontdekken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIOMwwVOPLZz_1L7KBflGrFfH-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBGsY3FOgeSQMoe3HcE6HCmv.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas dus. Koelvloeistof tussen de socket en CPU gekomen en kortsluiting veroorzaakt. CPU doorgebrand en het moederbord kan ik volgens mij ook wel afschrijven.

Nu is mijn post deels een rant, maar graag ook een vraagje aan de tweakers:
- Hebben jullie ooit te maken gehad met een fabrikant die geen garantie wou geven? Corsair claimt 5 jaar garantie te geven op hun AIO, maar weigeren in dit geval, ongeacht dat de oorspronkelijke aankoopdatum 4 jaar geleden is. Ik heb ze gemaild met de vraag waar in hun voorwaarden precies staat dat dit niet onder garantie zou vallen (vreemd, want ze hebben ten slotte eerder garantie toegekend voor hetzelfde probleem). Helaas is hun support erg onvriendelijk en tevens ook vreselijk traag
- Er bestaat zoiets als productaansprakelijkheid. Schade aan andere dingen veroorzaakt door het product van de fabrikant. In dit geval dus de mobo + cpu kapot door de AIO. Valt dit in de praktijk te claimen? Of worden dit meestal een rechtzaak voordat er iets wordt uitgekeerd, waardoor het mij waarschijnlijk duurder uit zal vallen dan gewoon een nieuw mobo en cpu te kopen.

Bedankt voor het ranten. Graag zie ik jullie ervaringen en/of adviezen tegemoet.

TLDR;
- Fabrikant wil geen garantie geven. Oplossingen?
- Productaansprakelijkheid. Valt dit te claimen of is nieuwe mobo + cpu goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RuubZ schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:50:
Er bestaat zoiets als productaansprakelijkheid. Schade aan andere dingen veroorzaakt door het product van de fabrikant. In dit geval dus de mobo + cpu kapot door de AIO. Valt dit in de praktijk te claimen? Of worden dit meestal een rechtzaak voordat er iets wordt uitgekeerd, waardoor het mij waarschijnlijk duurder uit zal vallen dan gewoon een nieuw mobo en cpu te kopen.
Ja, ja en nee. Misschien heb je een rechtsbijstandsverzekering, en anders hoeft een rechtszaak je uiteindelijk niets te kosten behalve tijd. Voor deze schade kun je ook de winkelier aanspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:24
Dit is precies hoezo ik nooit een AIO wil. Dit valt dus echt wel onder eigen risico, wellicht krijg je idd de AIO wel vergoed maar niet de CPU.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
Ik dacht even dat er een arts/assistent in opleiding gesprongen was. Beetje vreemde topic titel, maar gelukkig. Ik zal jullie verder met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Bschnitz schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:03:
Dit valt dus echt wel onder eigen risico
Waarom? Gebruikt TS deze koeler op een manier die niet door de fabrikant of verkoper was voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
GlowMouse schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:20:
[...]

Waarom? Gebruikt TS deze koeler op een manier die niet door de fabrikant of verkoper was voorzien?
Risico van het product, elke AIO heeft een kans om te lekken. Dit is een geaccepteerd risico als je een AIO gebruikt. Als je koelkast lekt vergoed LG ofzo ook niet je vloer.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuubZ
Bschnitz schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:25:
[...]

Risico van het product, elke AIO heeft een kans om te lekken. Dit is een geaccepteerd risico als je een AIO gebruikt. Als je koelkast lekt vergoed LG ofzo ook niet je vloer.
Echter betrof dit niet zomaar een simpel lek, maar een complete leiding die ontkoppelt was van het koelblok. Als er enkel een lek was ontstaan, was er ook geen koelvloeistof in de socket van het mobo gekomen en was er wellicht ook geen verdere schade ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
RuubZ schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:26:
[...]

Echter betrof dit niet zomaar een simpel lek, maar een complete leiding die ontkoppelt was van het koelblok. Als er enkel een lek was ontstaan, was er ook geen koelvloeistof in de socket van het mobo gekomen en was er wellicht ook geen verdere schade ontstaan?
Dat maakt niet uit, dan schuiven ze het op onkundige installatie etc. Ik ben hier gewoon heel reëel in dat dit een risico is wat je accepteert als je een AIO gebruikt. Ik snapt dat het niet leuk is maar helaas kan ik hier niks aan veranderen. Vanuit de leverancier kan je 0 verwachten en wellicht dat de verzekering iets zou doen maar ook hier twijfel ik sterk aan bij een 4 jaar oude PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:33

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Als jouw koelkast, al helemaal binnen het garantietermijn, op een ongebruikelijke manier lekt - mag je zeer zeker zulke eisen stellen bij de verkoper, welke vervolgens haar best mag doen om bij LG aan te kloppen.

Of je recht halen het 4 jaar na aankoop nog waard gaat zijn is een tweede, maar doet niet af van het feit dat je bij normaal gebruik gewoon mag aankloppen bij de verkoper wanneer iets kapot gaat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
[...]

Risico van het product, elke AIO heeft een kans om te lekken. Dit is een geaccepteerd risico als je een AIO gebruikt.
Nou, nee. Het is een duur product van een goed merk dat er degelijk uitziet en waarbij onderhoud niet nodig is. De fabrikant weet precies hoe zo'n koeler wordt gebruikt en dat water veel schade kan veroorzaken. Als er een kans op lekken is, moet de fabrikant of verkoper je daarvoor duidelijk waarschuwen voor de aanschaf zodat je een goede keuze kunt maken. Bij zo'n product verwacht ik bovendien dat als een slang makkelijk kan losschieten, dat een ventiel voorkomt dat er veel water kan lekken.
Als je koelkast lekt vergoedt LG ofzo ook niet je vloer.
Als daardoor je vloer beschadigd is? Dacht het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
D4NG3R schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:31:
[...]

Als jouw koelkast, al helemaal binnen het garantietermijn, op een ongebruikelijke manier lekt - mag je zeer zeker zulke eisen stellen bij de verkoper, welke vervolgens haar best mag doen om bij LG aan te kloppen.

Of je recht halen het 4 jaar na aankoop nog waard gaat zijn is een tweede, maar doet niet af van het feit dat je bij normaal gebruik gewoon mag aankloppen bij de verkoper wanneer iets kapot gaat.
Naja als je denkt dat LG je vloer wil vergoeden dan succes xD

Anyway. Blijkt vaker te zijn gebeurt. Deze AIO is minder betrouwbaar.

https://www.reddit.com/r/...w_apart_less_than_1_year/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:33

D4NG3R

kiwi

:)

Bschnitz schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:35:
[...]

Recht hebben en recht krijgen zijn een wereld van verschil. Als mijn vloer letterlijk onbruikbaar kapot zou zijn bij een koelkast welke na een paar jaar al besluit flink te lekken, zou ik zeer zeker aankloppen bij mijn rechtsbijstand en naar de verkoper stappen. Ik heb niks van doen met LG.
Anyway. Blijkt vaker te zijn gebeurt. Deze AIO is minder betrouwbaar.

https://www.reddit.com/r/...w_apart_less_than_1_year/
En dat is relevant voor de consument omdat?

Azerty adverteert wijd en breed op haar website over eventuele extra garantie, dit heeft als leuk bijkomend voordeel dat je als consument mag verwachten dat Azerty deze zelf ook afhandeld.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 28-09-2020 22:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Vreemde situatie dat ze wel garantie geven, voor 5 jaar, maar dat claimen er niet inzit.

Verder weet je heel goed dat elektronica en water / vloeistof niet goed samen gaan, risico van het vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
D4NG3R schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:36:
[...]

Recht hebben en recht krijgen zijn een wereld van verschil. Als mijn vloer letterlijk onbruikbaar kapot zou zijn bij een koelkast welke na een paar jaar al besluit flink te lekken, zou ik zeer zeker aankloppen bij mijn rechtsbijstand en naar de verkoper stappen. Ik heb niks van doen met LG.

[...]

En dat is relevant voor de consument omdat?

Azerty adverteert wijd en breed op haar website over eventuele extra garantie, dit heeft als leuk bijkomend voordeel dat je als consument mag verwachten dat Azerty deze zelf ook afhandeld.
Naja prima, dan verschillen wij van mening. Daar heeft de TS verder ook niks aan helaas. Dus voor de TS om zijn vragen te beantwoorden. Je kan er een heel gevecht van maken voor de AIO maar kleine kans dat je er nog wat voor krijgt, dagwaarde is sowieso al niks meer na 4 jaar. Alles andere aan schade is helaas jou risico tenzij je een verzekering hiervoor hebt. Verder wil ik je vertellen dat veel AIOs na 7 jaar op zijn en onderhouden moeten worden omdat ze anders dit soort dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Bschnitz schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:35:
[...]

Ik weet niet waarom je dit zo stellig blèrt, maar misschien weet je het inderdaad beter dan de hoogleraar die dit hoofdstuk heeft geschreven:
Wat betreft schade aan privé-eigendom staat voorop dat zaakschade door het product toegebracht aan een andere zaak dan het gebrekkige product zelf voor vergoeding in aanmerking komt. Art. 6:190 BW spreekt in dit verband van ‘schade door het produkt toegebracht aan een andere zaak die gewoonlijk voor gebruik of verbruik in de privé-sfeer is bestemd en door de benadeelde ook hoofdzakelijk in de privésfeer is gebruikt of verbruikt, met toepassing van een franchise ten belope van €500.’
Als de schade minder dan €500 bedraagt, kun je altijd nog bij de winkelier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuubZ
Bschnitz schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:48:
[...]
Alles andere aan schade is helaas jou risico tenzij je een verzekering hiervoor hebt. Verder wil ik je vertellen dat veel AIOs na 7 jaar op zijn en onderhouden moeten worden omdat ze anders dit soort dingen doen.
Heb een all-risk inboedelverzekering. Die willen niks uitkeren want dit valt zogenaamd niet binnen de voorwaarden.
De AIO in kwestie is momenteel 3 jaar oud. Voor een product waarvan de fabrikant 5 jaar garantie geeft (dus het zou minimaal 5 jaar mee moeten gaan), zou je dus wellicht nog mogen verwachten dat het niet op deze manier kapot gaat.
GlowMouse schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:50:

[...]

Als de schade minder dan €500 bedraagt, kun je altijd nog bij de winkelier terecht.
Hartelijk bedankt voor de heldere commentaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Erg benieuwd hoe dit afloopt, rest mij alleen nog de vraag waarom kies je voor de 3de keer een AIO van Corsair als je tegen zulke problemen aanloopt.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuubZ
Helaas is het momenteel nog niet afgelopen, maar ik kan ondertussen wel een status update geven.

6 dagen nadat Corsair mij had vertelt dat dit niet onder de garantie zou vallen (en ik een boze mail terug heb gestuurd met: "Wtf not?"), kreeg ik wederom bericht van ze. Dit maal van Eric, the Escalations Manager. Kennelijk was het ze opgevallen dat iemand in de eerste instantie een foutje had gemaakt met mij garantie te ontzeggen en Eric kwam het nu even regelen.

Vriendelijke vent, wou het allemaal wel snel voor me regelen. Was bereidt een nieuwe cooler op te sturen en dan zagen ze de kapotte wel verschijnen. Netjes RMA label opgestuurd gekregen en alles. Helaas had ik op dit moment al mijn cooler opgestuurd naar Azerty zodat zij de garantie afhandeling konden doen.

Ik had tevens Eric ingelicht dat mijn moederbord en CPU schade hadden geleden. Hij adviseerde me voor de snelste afhandeling contact op te nemen met de respectievelijke fabrikanten, of ik kon een schade claim beginnen bij Corsair. Aangezien ik geen idee heb wat Intel en Asus voor mij gaan doen, aangezien dit niet onder die garantie valt, koos ik voor de optie van een schade claim bij Corsair.

Vervolgens dus bij Azerty de koeler terug opgevraagd, die hadden ze gelukkig nog niet verstuurd. Eric heeft me door verwezen naar de desbetreffende afdeling bij Corsair. Daar een schade claim formulier ingevuld en opgestuurd, samen met de facturen en foto's van de schade.

Het is duidelijk merkbaar dat bij Corsair sommige afdelingen sneller handelen dan andere. De initiële klacht werd na 3 dagen beantwoord. Het boze mailtje daarop na 6 dagen. Vervolgens verliep de communicatie met Eric, the Escalation Manager, bijzonder snel, dagelijks antwoord. En nu ik doorverwezen ben naar de schade claims duurt het weer een tijd voor antwoord.

Maar dat is de status nu. Moederbord, CPU en cooler liggen op mijn bureau in afwachting van de schade claim afdeling van Corsair. Ik werd wel gewaarschuwd dat het schade claim proces TOT 8 weken kon duren. Gelukkig wachten we op de nieuwe Ryzen!

Betreffende de vraag waarom ik "kies" voor een nieuwe AIO van Corsair, helaas is dit niet helemaal het geval. Mijn redenering was, dat wanneer ik een nieuwe kocht bij Azerty, dat zij degene die terug zouden krijgen van Corsair dan eventueel zouden kunnen verrekenen met een financiële credit. Nu blijkt alles toch weer via Corsair te lopen, dus moet de aangeschafte cooler helaas onder wet koop op afstand retour naar Azerty.
Tevens heb ik in een ander systeem de Corsair H100i zitten. Deze draait al jarenlang zonder problemen bij mij. Ook wat ik op internet lees zijn de meeste problemen met corsair koelers van de H100i V2. Dit model is anders omdat de koelslangen direct op het koelblok gemonteerd zitten in plaats van alle andere modellen van hun waarbij de koelslangen aan de zijkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
RuubZ schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:56:
[...]

Heb een all-risk inboedelverzekering. Die willen niks uitkeren want dit valt zogenaamd niet binnen de voorwaarden.
De AIO in kwestie is momenteel 3 jaar oud. Voor een product waarvan de fabrikant 5 jaar garantie geeft (dus het zou minimaal 5 jaar mee moeten gaan), zou je dus wellicht nog mogen verwachten dat het niet op deze manier kapot gaat.

[...]

Hartelijk bedankt voor de heldere commentaren.
Wat ik wel weet als je op product nog één jaar garantie hebt en je krijgt een splinter nieuwe de garantie wel nog steeds één jaar blijft, en niet opnieuw begint met de garantie die je normaal krijgt bij het aanschaffen van het product.
Want de stelling is jij hebt geen nieuw product gekocht maar gekregen, en daarop zit geen garantie alleen de termijn die je voor het eerste gekochte product hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Bas Focal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Wat ik wel weet als je op product nog één jaar garantie hebt en je krijgt een splinter nieuwe de garantie wel nog steeds één jaar blijft, en niet opnieuw begint met de garantie die je normaal krijgt bij het aanschaffen van het product.
Want de stelling is jij hebt geen nieuw product gekocht maar gekregen, en daarop zit geen garantie alleen de termijn die je voor het eerste gekochte product hebt.
Ben ik het niet mee eens, zie de discussie die hier begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GlowMouse schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

De voorbeelden die jij aanhaalt zitten zelfs extreem binnen 1 jaar garantie (resp 4 en 8 maanden), dat is toch een iets andere scenario dan een 3 jaar (nonstop) werkende AIO, zeker geen 'non conform' in de zin van origineel geleverd product.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
GlowMouse schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Ik had het gezien bij een consumenten programma,
Het is nagenoeg zoals ik het zei.
https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

De voorbeelden die jij aanhaalt zitten zelfs extreem binnen 1 jaar garantie (resp 4 en 8 maanden), dat is toch een iets andere scenario dan een 3 jaar (nonstop) werkende AIO, zeker geen 'non conform' in de zin van origineel geleverd product.
De voorbeelden maakten deel uit van een andere discussie, maar 'non conform' gaat altijd over het origineel geleverde product. De winkel heeft nog steeds geen deugdelijke AIO geleverd.
Bas Focal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Ik had het gezien bij een consumenten programma,
Het is nagenoeg zoals ik het zei.
https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn
De garantietermijn is een ambigu begrip omdat de doorsnee mens denkt dat het risico op een defect na de garantietermijn bij hemzelf ligt. Dat klopt niet (die pagina legt dat hier uit).

De garantietermijn is de praktijk voornamelijk relevant voor de vraag wie aannemelijk moet maken wat de oorzaak van een defect is. Binnen zes maanden en binnen de garantietermijn is dat de verkoper, daarna is het de koper. De vraag is of die termijn opnieuw begint te lopen. Bij vervanging ben ik het uitdrukkelijk niet met die pagina eens omdat, zoals Sir_Lion het in die thread verwoordt, de termijn pas begint te lopen als er een deugdelijk product is geleverd. Hier nog een discussie over dit onderwerp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuubZ
Bas Focal schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Het klopt wat je zegt, naar mijn weten telt de garantie inderdaad vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum. Het feit dat ik na een jaar een vervanging heb gehad doet daar niks aan af. Echter de oorspronkelijke aankoop is 4 jaar oud, en er zit 5 jaar garantie op het product. Dus gewoon garantie.

Garantie termijnen even achter ons gelaten, verder naar de afhandeling van mijn probleem:

Dinsdag 06-10 bericht van Corsair's schade claim afdeling. Kreeg netjes een UPS Express label en instructies toegestuurd om het hele zooitje (mobo, cpu en koeler) naar hun hoofdkantoor in Amerika te versturen. Hier had ik echter pas donderdag (08-10) tijd voor, dus donderdag afgeleverd bij een UPS punt in de buurt. Via tracking het hele zooitje netjes kunnen volgen en maandag (12-10) was het hele zooitje al afgeleverd bij Corsair! Lekker rap dus.

Ik had verwacht dat het vervolgens wel een tijd zou gaan duren voordat ze aan mijn claim toe zouden komen, maar echter tot mijn stomme verbazing kreeg ik maandagnacht een mail dat na "uitvoerig testen" de conclusie was dat het allemaal kapot was.

Voor de defecte Corsair H100i V2 krijg ik een Corsair H100i Pro RGB (Refurbished)
Voor de defecte processor, een Intel I7 6700K krijg ik een schade vergoeding van $210.
Voor het defecte moederbord, een Asus VIII Hero krijg ik een vergoeding van $138,99.

Dinsdag gereageerd om het adres te verifiëren en betaalgegevens door gegeven.
Woensdag kreeg ik 2 mails, omdat mijn support ticket nu was opgedeeld in 2 afzonderlijke tickets. 1 voor de terug betaling, 1 voor het vervangen van de koeler.
Donderdag (vandaag dus) mailtje gekregen dat de "nieuwe" refurbished koeler naar me onderweg is. Die wordt kennelijk wel verzonden vanuit Nederland, want die mag ik morgen in huis verwachten.

En zodoende is het toch nog netjes opgelost door Corsair. Ongeveer €300 en een refurbished koeler retour. Nu wachten tot 5 november voor de nieuwe Ryzen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56

Klippy

Still Game

Erg netjes, mooi afgehandeld ook (ook door jou, nette communicatie helpt).
Service bestaat nog zo te zien.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-05 17:18

Fordox

00101010

netjes :)

Krijg je je oude hardware ook nog terug? Of laat je die kapotte onderdelen bij hun liggen? CPU's zijn leuke sleutelhangers :p

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuubZ
Fordox schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:20:
netjes :)

Krijg je je oude hardware ook nog terug? Of laat je die kapotte onderdelen bij hun liggen? CPU's zijn leuke sleutelhangers :p
Voorwaarde van de schadeclaim: Alles gaat bij hun de prullenbak in!
Pagina: 1