Whatsapp reservekopie gaat niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:33
Mijn vraag
Ik heb op mijn iPhone ingesteld dat whatsapp dagelijks een reservekopie moet maken maar dit gebeurd nooit.. Ik krijg 1x per week een meldingsicoontje (zo’n 1tje) bij ‘Instellingen’ in whatsapp waarbij ik het handmatig moet doen, dit lukt dan gewoon..

Mijn iPhone ligt ‘s nachts altijd aan de lader met wifi verbinding dus dit zou het probleem niet moeten zijn.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwadKoor
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-01 19:49
Wellicht de stappen die hier beschreven staan even doorlopen.

Aangezien je al aangeeft dat het handmatig wel lukt, met name punt 2:
"Enable Background App refresh for WhatsApp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
KwadKoor schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:54:
Wellicht de stappen die hier beschreven staan even doorlopen.

Aangezien je al aangeeft dat het handmatig wel lukt, met name punt 2:
"Enable Background App refresh for WhatsApp"
Thanks voor het meedenken, helaas helpt dit niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwadKoor
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-01 19:49
Nog een laatste suggestie: Probeer alleen je berichten te mee te nemen in de reservekopie (Geen video's, vinkje uitzetten), misschien dat dat wel lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
KwadKoor schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:17:
Nog een laatste suggestie: Probeer alleen je berichten te mee te nemen in de reservekopie (Geen video's, vinkje uitzetten), misschien dat dat wel lukt :)
Goeie!
Helaas werkt dat ook niet.. Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met de support afdeling van Whatsapp, hopelijk hebben zij een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

iCloud opslag toevallig 'vol', of te weinig ruimte voor een volledige copy?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Will_M schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:26:
iCloud opslag toevallig 'vol', of te weinig ruimte voor een volledige copy?
Ik heb 9GB van de 50GB gebruikt, dit zou dus voldoende moeten zijn. Bij een handmatige reservekopie werkt het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb er de laatste maanden ook het idee dat het niet goed werkt. Alle oplossingen werken niet.
Vind zelf een handmatige backup geen issue. Zo belangrijk vind ik het ook niet echt :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
Gunner schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:34:
Heb er de laatste maanden ook het idee dat het niet goed werkt. Alle oplossingen werken niet.
Vind zelf een handmatige backup geen issue. Zo belangrijk vind ik het ook niet echt :)
Voor mijn privé gesprekken vind ik het ook geen ramp eigenlijk maar er zitten soms wat zakelijke gesprekken tussen welke ik niet kwijt wil raken. Uiteraard doe ik 1x per week die reservekopie op het moment dat ik de melding krijg maar dat werkt niet ideaal helaas.

Ben benieuwd of de helpdesk van Whatsapp het kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rik. schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:44:
[...]

Voor mijn privé gesprekken vind ik het ook geen ramp eigenlijk maar er zitten soms wat zakelijke gesprekken tussen welke ik niet kwijt wil raken. Uiteraard doe ik 1x per week die reservekopie op het moment dat ik de melding krijg maar dat werkt niet ideaal helaas.

Ben benieuwd of de helpdesk van Whatsapp het kan verhelpen.
Zakelijke gesprekken op m’n privé telefoon vind ik nog het minst erge om te verliezen :+ 8)
Vind het al erg genoeg dat je min of meer gedwongen wordt daar privé apparatuur voor moet gebruiken maar dat is een andere discussie >:)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

iMars

Full time prutser

Laad je draadloos op, of via snoertje? Als mijn telefoon aan een snoertje hangt, maakt ie wel backups. Maar bij mij ligt ie 's nachts altijd op de draadloze lader, en dan maakt ie geen backups.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Gunner schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:47:
[...]

Zakelijke gesprekken op m’n privé telefoon vind ik nog het minst erge om te verliezen :+ 8)
Vind het al erg genoeg dat je min of meer gedwongen wordt daar privé apparatuur voor moet gebruiken maar dat is een andere discussie >:)
Ik heb gewoon ook de beschikking over een zakelijke telefoon. Soms is de situatie gewoon zo dat ik even mijn prive toestel daarvoor gebruik, dit is verder totaal geen probleem vind ik en binnen ons bedrijf prima geregeld.
iMars schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:51:
Laad je draadloos op, of via snoertje? Als mijn telefoon aan een snoertje hangt, maakt ie wel backups. Maar bij mij ligt ie 's nachts altijd op de draadloze lader, en dan maakt ie geen backups.
Ik laad op aan de kabel, heb wel het gebalanceerde laden (of hoe het ook heet..) aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:49
Welke iPhone en hoe groot is je reservekopie volgens WhatsApp?

Op mijn iPhone 6 deed ie het ook vaker niet dan wel (5GB), dat was op mijn nieuwe SE opeens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Pino112 schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:07:
Welke iPhone en hoe groot is je reservekopie volgens WhatsApp?

Op mijn iPhone 6 deed ie het ook vaker niet dan wel (5GB), dat was op mijn nieuwe SE opeens opgelost.
Ik heb een iPhone 11 en de reservekopie van WhatsApp is zo’n 2GB op dit moment (zonder video’s). Lijkt mij dat ie dit aan zou moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik heb hetzelfde probleem en nog geen oplossing kunnen vinden, kan er ook mee te maken hebben dat je onder iCloud WhatsApp ook hebt aan gevinkt, en iCloud dus sws een backup maakt van de app. Misschien dat dat problemen geeft als je ook in de app een chat backup maakt

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Heb je hier ooit nog antwoord opgekregen hoe je dit op kunt lossen?

Ik heb namelijk al een behoorlijke tijd hetzelfde probleem. Uiteraard is handmatig geen probleem maar als het automatisch hoort te kunnen moet het ook op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
HB__ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:56:
Heb je hier ooit nog antwoord opgekregen hoe je dit op kunt lossen?

Ik heb namelijk al een behoorlijke tijd hetzelfde probleem. Uiteraard is handmatig geen probleem maar als het automatisch hoort te kunnen moet het ook op te lossen zijn.
Helaas niet.. Ik heb 1x een reactie gehad van Whatsapp waarin om meer uitleg gevraagd werd en daarna heb ik niks meer gehoord.

Het werkt nu soms wel en soms niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-03-2024
Weet dat dit een oude topic is maar is er inmiddels al een oplossing ? Ik kam ook met het zelfde probleem als sinds dat ik de telefoon heb (6 maanden) dat die niet backupt en 1x in de week krijg ik een melding dat het is mislukt en moet ik het handmatig doen en dan werkt het gewoon. Alles staat aan. Het gaat hier om een iphone 14 pro max ios 17.2
Pagina: 1