HP laptop naar twee monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissa1993
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-02 13:43
Hallo,

Ik heb een vraag, voor mijn werk heb ik een laptop van HP (HP EliteBook 850 G5) Ik wil de laptop aansluiten op mijn twee monitoren van AOC (G2778VQ).

Nu dacht ik dat het heel simpel was door een HDMI splitter te gebruiken, maar werkt dit ook? Voordat ik iets aanschaf wil ik graag de verschillende opties weten. Ik heb namelijk ook een game pc die ik ook wil aansluiten op de twee schermen.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, mocht het toch onduidelijk zijn hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-05 08:32
Het typenummer wat je doorgeeft is van de batterij niet van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
Als je op beide schermen hetzelfde weer wil geven dan is een HDMI splitter prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissa1993
atsan schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:16:
Het typenummer wat je doorgeeft is van de batterij niet van de laptop
Moet je nagaan hoeveel verstand ik er van heb.. het is HP elitebook 850 g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissa1993
Poltergeist schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:22:
Als je op beide schermen hetzelfde weer wil geven dan is een HDMI splitter prima...
Nee dat is niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 10:00
Dan heb je 2 opties:
- dockingstation kopen
- heeft je laptop meerdere aansluitingen? HMDI / VGA / DVI

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Melissa1993 volgens mij heeft je HP EliteBook 850 G5 een VGA & een HDMI aansluiting, als je beide kabels zou gebruiken kun je beide schermen aansluiten. Anders zou je gebruik moeten maken van een dock, volgens mij zijn er docks voor de Elitebooks specifiek en anders een usb-dock.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissa1993
vuurtjih schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:26:
[...]

Dan heb je 2 opties:
- dockingstation kopen
- heeft je laptop meerdere aansluitingen? HMDI / VGA / DVI
Heeft alleen HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissa1993
True schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:28:
@Melissa1993 volgens mij heeft je HP EliteBook 850 G5 een VGA & een HDMI aansluiting, als je beide kabels zou gebruiken kun je beide schermen aansluiten. Anders zou je gebruik moeten maken van een dock, volgens mij zijn er docks voor de Elitebooks specifiek en anders een usb-dock.
Daar was ik al bang voor. Is er een verschil tussen een docking station en een usb dock?
En als ik mijn eigen pc wil aansluiten op de schermen is het een kwestie van meerdere HDMI kabels naar de schermen? (Twee HDMI kabels vanuit mijn pc naar scherm 1 en scherm 2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Melissa1993 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:33:
[...]

Daar was ik al bang voor. Is er een verschil tussen een docking station en een usb dock?
En als ik mijn eigen pc wil aansluiten op de schermen is het een kwestie van meerdere HDMI kabels naar de schermen? (Twee HDMI kabels vanuit mijn pc naar scherm 1 en scherm 2)?
Als je 100% zeker weet welke schermen je hebt nl.: pricewatch: AOC G2778VQ Rood, Zwart dan zouden deze schermen de volgende drie aansluitingen moeten hebben: DisplayPort, HDMI, VGA (D-Sub)
Je PC gebruikt nu op beide schermen één aansluiting, als je per scherm een andere aansluiting kunt gebruiken hoef je enkel de source (bron) van het scherm te veranderen om te wisselen tussen laptop en je PC.

Enkel van belang is dat we weten wat voor laptop je hebt, onderop staat het exacte model en typenummer.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissa1993
True schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:38:
[...]

Als je 100% zeker weet welke schermen je hebt nl.: pricewatch: AOC G2778VQ Rood, Zwart dan zouden deze schermen de volgende drie aansluitingen moeten hebben: DisplayPort, HDMI, VGA (D-Sub)
Je PC gebruikt nu op beide schermen één aansluiting, als je per scherm een andere aansluiting kunt gebruiken hoef je enkel de source (bron) van het scherm te veranderen om te wisselen tussen laptop en je PC.

Enkel van belang is dat we weten wat voor laptop je hebt, onderop staat het exacte model en typenummer.
100% zeker dat dit de schermen zijn. Laptop is HP elitebook 850 G5

Edit: op dit moment gebruik ik maar 1 scherm, ik krijg exact hetzelfde scherm erbij. Nu heb ik de laptop verbonden door simpel een HDMI aansluiting en mijn PC verbonden met d sub. (Dus ik schakel idd door op source te drukken)
Deze week krijg ik het tweede scherm erbij en wil weten hoe ik beide kan aansluiten met de twee monitoren.

Mijn pc heeft twee HDMI porten en twee dp porten

[ Voor 19% gewijzigd door Melissa1993 op 28-09-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william_b
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:48
De usb C op je laptop heeft thunderbold 3.0. Dan kan je via USB C naar hdmi.
Kost een 15 a 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:27

M2M

medicijnman

william_b schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:51:
De usb C op je laptop heeft thunderbold 3.0. Dan kan je via USB C naar hdmi.
Kost een 15 a 20 euro.
je kunt het zien aan het logo, of dit topic:
2 beeldschermen aansluiten op 1 laptop met 1 HDMI poort

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-05 08:32
Denk dat je wel een USB c naar display Port kabeltje kunt gebruiken. Maar kun je het morgen op het werk niet gewoon aan jullie IT mannetje vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissa1993
atsan schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:05:
Denk dat je wel een USB c naar display Port kabeltje kunt gebruiken. Maar kun je het morgen op het werk niet gewoon aan jullie IT mannetje vragen?
Ik heb op dit moment vakantie en het tweede beeldscherm kwam uit het niets, vandaar dat ik het hier vroeg.
Op het werk hebben wij ook docking stations staan, dus daar ga ik denk ik maar voor. Ik was benieuwd of het niet allemaal simpeler kon d.m.v. een kabeltje, ik ben geen kenner en dacht waarschijnlijk te makkelijk.
Pagina: 1