Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolienloyens
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik wil een nieuwe platenspeler aanschaffen en mijn oog is gevallen op de Sony PS-LX310BT.
Nu leek het mij een goed idee om een soundbar aan te schaffen ipv een degelijke BT speaker.
Zo kan ik dubbel genieten van de soundbar voor mijn tv en de platenspeler hier mee pairen voor muziek.

Nu was de vraag of dat dit wel mogelijk is?
Kan je een Sony PS-LX310BT pairen via bluethooth met een soundbar (bv: Sony HT-SD35) of kan ik toch best goede BT speakers aanschaffen om muziek te luisteren?

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik zou zo niet weten wat een Soundbar met Bluetooth anders maakt dan een draadloze speaker met Bluetooth, puur kijkende naar het protocol. De handleiding zegt verder ook niets specifiek over dergelijke devices.
U kunt van uw grammofoonplaten genieten door gebruik te maken van uw platenspelers BLUETOOTH functie om draadloos verbinding te maken met daarvoor geschikte weergaveapparatuur (niet meegeleverd) die BLUETOOTH draadloze technologie ondersteunt, zoals BLUETOOTH luidsprekers of een BLUETOOTH hoofdtelefoon.
Alleen dit kopje maar dat is hier niet ter sprake:
U kunt uw platenspeler niet koppelen met smartphones, tv's, of computers. De platenspeler kan via de BLUETOOTH functie gegevens sturen naar weergave-apparatuur die BLUETOOTH draadloze technologie ondersteunt; maar omdat de platenspeler geen gegevens kan ontvangen van smartphones, tv's, of computers, kan de platenspeler hiermee niet worden gekoppeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolienloyens
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-06-2021
Ok, ik heb alleen maar bang dat het niet gaat werken als ik een soundbar aanschaf. Met de bluetooth speaker die ik nu heb werkt de platenspeler bijvoorbeeld niet, maar ik hoop dat dit komt omdat het een oude speaker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 12:13
Ik ben voor mijn dochter zelf ook geïnsereerd in deze platenspeler\draaitafel.

Bij de platenspeler zit als het goed is een 'simpele' bluetooth speaker waarop je wel mee de muziek van je platenspeler kunt ontvangen.

Een speakerbar werkt op hetzelfde principe, hij ontvangt maar zendt niets terug, hetzelfde als jou 'simpele' bijgeleverde bluetooth speaker.

Ik ga deze week de Sony platenspeler aanschaffen en zal dan even kijken of hij via bluetooth kan communiceren met mijn JBL Bar Studio 2.0 speakerbar van mijn computer deze heeft namelijk ook bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digital8
Vandaag de platenspeler ontvangen en getest met haar JBL Horizon wekker, het koppelen werkt super simpel, bij beide apparaten de bluetooth knop en paar seconden ingedrukt houden en voilla.

Het koppelen werkte ook in één keer goed met mijn JBL Bar Studio soundbar, de Samsung soundbar niet kunnen testen want die hangt ver buiten bereik.

Hij heeft trouwens een geheugen van max. 8 bluetooth speakers.

Maar even een vraag aan jou, wanneer we muziek afspelen naar een bluetooth speaker dan kunnen we heel zachtjes ook de muziek uit de platenspeler zelf horen komen, of dit nu uit de kop/naald/arm komt of onder uit de speler zelf weet ik niet maar heb jij dat ook.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieke_xx_
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-02-2023
JA digital 8! Dat had ik ook! Ik ben al een tijd op zoek naar een mooie en goeie platenspeler met Bluetooth. Vandaag de Sony PS-LX310BT omtvangen, aangesloten en hij stelt mij ontzettend teleur. Ik hoor ook heel duidelijk het geluid uit de naald zelf komen. Dit is normaalgesproken niet erg maar het geluid loopt niet synchroon met de muziek die uit mijn boxje komt! Heeeel irritant. Heb jij ondertussen de oplossing al gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
[b]Lieke_xx_ in "Sony PS-LX310BT pairen met soundbar"..... Heb jij ondertussen de oplossing al gebonden?
Hoi Lieke, nee ik heb nooit een oplossing gevonden hiervoor, maar voor mijn dochter is het ook niet echt een probleem gezien de platenspeler aan de andere zijde van haar kamer staat terwijl de bluetooth speaker juist vlakbij haar bed en haar 'zithoek' staat, hierdoor hoort ze dus het geluid niet dat de platenspeler zelf ook nog maakt.
Pagina: 1