Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrinkhof
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-03-2023
Hallo,

Ik ben nieuw op tweakers, maar heb enige jaren geleden mijn eigen desktop in elkaar gezet. Nu zit ik erover te denken om wat DDR3 bij te prikken op het GA-P55A-UD4 moederbord. Ik zou graag naar 2x8GB gaan. Dit schijnt het maximum te zijn voor dit moederbord (er zit nu 2x 2GB in). Volgens de beschrijving ondersteund het MB 2200/1333/1066/800 Mhz modules.
Kan iemand mij adviseren welke compatibele DDR3 (fabrikant, type, etc.) ik het beste kan aanschaffen om weer een beetje snelheid in de computer te krijgen?
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07 13:50
Merk je nu echt dat de RAM vol zit, wat doe je ermee, volledige specificaties? Iets meer info zou fijn zijn :) Ik zou persoonlijk vrijwel geen geld meer steken in een 11 jaar oud systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-07 18:11
Je systeem wordt over het algemeen niet sneller met meer ram, tenzij dat een bottleneck is. Windows 10 met 4GB gaat prima, tenzij je veel vensters open hebt staan.

Wat is de processor?
Zit er een SSD in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:35
Ik verwacht dat er max 4GB per slot in kan dus 4x4GB maximaal. 2x8GB gaat dan niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de "memory support list" van het moederbord:

https://www.gigabyte.com/...ev-10/support#support-doc

Andere merken werken waarschijnlijk ook wel, maar de maximum grootte is inderdaad 4GB per module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:39
Aan andere kant, voor een ddr 3 systeem is 8 gb in meeste gevallen voldoende. Het is mogelijk dat je 4 gb vaak vol zit als je grote bestanden gebruikt, maar met 8 gb denk ik eerder dat je CPU op 100% zit dan je RAM.
Pagina: 1