Ik ben nieuwsgierig naar deze slimme radiatorknop nu ie bij Coolblue in de aanbieding is. Maar ik vraag me af hoe lang de batterijen mee kunnen gaan. Heeft iemand ervaring met deze setup die hier meer over kwijt kan?
Vraag
Beste antwoord (via jortdbokx op 28-09-2020 16:56)
Volgens: https://www.rtlnieuws.nl/...mme-thermostaat-na-1-jaar
Ongeveer een jaar.
Ongeveer een jaar.
Batterijen vervangen Ons grootste probleem met de Tado zijn de batterijen. Oplaadbare batterijen werken wel, maar Tado geeft steeds aan dat ze leeg zijn. Een reguliere alkaline-batterij doet het ongeveer een jaar in de radiatorknoppen, maar een meer verantwoorde optie zou prettig zijn. De thermostaat zelf heeft ook batterijen nodig en het vervangen is priegelwerk. Een schroefje aan de onderkant moet worden verwijderd om dat te kunnen doen. Prettig bij installatie dat er geen stroom nodig is, maar daarna is het een minpunt. |
Coding in the cold; <brrrrr />
Alle reacties
+/- een klein jaar. dit is ook erg afhankelijk welke batterijen je er in zet en nog belangrijker, hoe vaak je hem gebruikt om anders in te stellen.
Of welk merk / type hebben we het eigenlijk?
Of welk merk / type hebben we het eigenlijk?
[ Voor 14% gewijzigd door basjuhh op 28-09-2020 16:46 ]
Ook bij Mediamarkt als je namen van winkels gaat benoemen. je zou het daar ook kunnen vragen.jortdbokx schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:38:
Ik ben nieuwsgierig naar deze slimme radiatorknop nu ie bij Coolblue in de aanbieding is. Maar ik vraag me af hoe lang de batterijen mee kunnen gaan. Heeft iemand ervaring met deze setup die hier meer over kwijt kan?
zonder te weten welke batterijen en gebruik is het gokwerk
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit is een vraagtopic die aan een product hangt, dus het product zie je boven het topic.
Het gaat om de Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
Daar zitten 2x AA batterij in.
Het gaat om de Tado Slimme Radiatorknop V3+ (Starterskit)
Daar zitten 2x AA batterij in.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Volgens: https://www.rtlnieuws.nl/...mme-thermostaat-na-1-jaar
Ongeveer een jaar.
Ongeveer een jaar.
Batterijen vervangen Ons grootste probleem met de Tado zijn de batterijen. Oplaadbare batterijen werken wel, maar Tado geeft steeds aan dat ze leeg zijn. Een reguliere alkaline-batterij doet het ongeveer een jaar in de radiatorknoppen, maar een meer verantwoorde optie zou prettig zijn. De thermostaat zelf heeft ook batterijen nodig en het vervangen is priegelwerk. Een schroefje aan de onderkant moet worden verwijderd om dat te kunnen doen. Prettig bij installatie dat er geen stroom nodig is, maar daarna is het een minpunt. |
Coding in the cold; <brrrrr />
Stop er lithium batterijen in; die gaan langer mee
Echte lithium batterijen zijn ook 'vet duur'! Maar uitgaande van gangbare alkaline batterijen zou een half jaar of een jaar wel haalbaar moeten zijn. In sommige gevallen zal het zelfs langer dan dat mee gaan.o1o92o2o schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:04:
Stop er lithium batterijen in; die gaan langer mee
Klopt, daarom ook die smiley er achter. Maar voordeel is ook dat ze niet gaan lekken als ze leeg zijn.FrankHe schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]
Echte lithium batterijen zijn ook 'vet duur'! [...]
Zou dat ook voor low self discharge batterijen gelden zoals Enelope (ook verkocht onder IKEA en andere merken). Die houden met als alkaline langer een hogere spanning.
Pagina: 1