Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Topicstarter
Is de ongeveer 70 euro meerprijs van 128GB versie het waard?
van 6GB intern geheugen naar 8GB is natuurlijk zelf niet uit te breiden, vandaar deze vraag.

Ik heb nu een Nokia 8, welke na 3 jaar wel een beetje gebrekkig begint te worden qua batterij.
Wat me aantrekt is het kale Android One, en eindelijk een goede camera.
Uit principe wil ik geen samsung, en de Oneplus en Oppo tegenhangers zijn qua specs echt prima te noemen, zelfs de Nord is er 1 waar ik over twijfel maar als ik dan overal lees hoeveel bluetooth problemen, en andere software issues er zijn wordt ik daar niet echt gelukkig van. Ik gebruik juist veel bluetooth en wil daar geen problemen mee omdat de software het laat afweten. En wachten op een update die het verhelpt. Niet te spreken over de eigen sausjes die deze telefoons erin strooien en het ontbreken van een 3.5 jack is ook zoiets.

concessies wil ik best doen en wat meer of minder geld uitgeven ook geen probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-08 07:22
Wrm geen google pixel 4a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Omdat de nieuwe pixel 5 er dacht ik ook al bijna aan komt.
Qua scherm en grootte ziet de 4a er wel goed uit, maar geen 5G. Klein beetje toekomst meenemen kan geen kwaad denk ik dan.

Enige wat ik ook vervelend vindt is de lengte van de telefoons, die is bij een 8.3 2 cm langer dan bij de 8 die ik ook al erg lang vind. En ik houd niet van de gebogen schermen.

[ Voor 20% gewijzigd door dawauz op 28-09-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:02
De Pixel 4a is ook nog niet uit, die wordt overmorgen samen met de Pixel 5 aangekondigd.

Qua prijs komt de Pixel 5 beter overeen, maar die heeft geen 3.5mm jack dus die valt dan af.
De Pixel 4a lijkt me daarom ook een zeer goede optie. Goede camera, en ook kale android er op.

Dat de Nokia 8.3 lang is verbaast me niets, met een schermdiagonaal van 6,81"
[list]
Afmetingen Nokia 8.3: 171,9 x 78,56 x 8,99mm
Afmetingen Google Pixel 4a: 144 x 69,4 x 8,2mm
Zelfs nog iets minder lang dan de Nokia 8 die je nu hebt dan.

Er komt overigens ook een 5G versie van de Pixel 4a, hoewel ik niet denk dat je daar veel aan mist in de komende paar jaar op de mobiele netwerken in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz

dawauz

Topicstarter
Daar zit ik ook over te twijfelen dat 5G. Zelfs de jack wil ik evt nog wel opgeven, als het werkt met een adaptertje.
De lengte van de 8.3 staat me nog het meeste tegen verder.

Edit:
Google verkoopt nog geen Pixel-telefoons in Nederland en België. Google komt ook met een Pixel 4a 5G. Nieuwe details over dat toestel zijn er niet.

Dus grijs importeren, maar hoe gaat het dan met garantiegevalletjes. Heb de nokia 8 1x opgestuurd voor reparatie aan de microfoon.
Pixel 5 ziet er wel stuk beter uit qua lengte!

[ Voor 49% gewijzigd door dawauz op 28-09-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:24
Om op je eerste vraag terug te komen, de extra opslagruimte.... is koffiedik kijken, en vooral gedragsafhankelijk.
Waarom gedragsafhankelijk, ben je iemand die zelf de discipline heeft telefoon op te ruimen of niet, en heb je nu meer dan 15 GB vrij (om vrije ruimte te hebben voor toekomstige Android Updates).
En koffiedik kijken, ga je in de toekomst dingen ermee doen dat je de extra ruimte nodig zou kunnen hebben (zoals offline kaarten voor een wereldreis, grote download van films/series/muziek voor tijdens vluchten)?

Gezien je verhaal over geen problemen willen, zou ik de Pixel toestellen afraden. Reden is niet dat ze slecht zijn, maar dat ze niet ondersteunt zijn in Nederland, en zo snel updates krijgen, dat je bij uitrol Android 10 zag dat bijvoorbeeld bank apps nog geupdate moesten worden en dus niet werkten voor mensen met een Pixel die al geupgrade waren naar Android 10 voor de banken hun software er klaar voor hadden. Cutting edge is leuk voor een ontwikkelaar, maar niet voor een daily driver.

Maar over meerprijs gesproken, voor 1 Nokia 8.3 kun je 2 Xiaomi mi 10 Lite toestellen halen, die met 128 GB opslag kost 303 Euro in de Pricewatch.
https://tweakers.net/pric.../1540240;1589324;1541680/
De Nord staat in de PW voor 399 maar bij provider deals kun je die voor rond de 330 scoren. En is allemaal zelfde processor.

Dus eigenlijk zou je jezelf moeten afvragen of je avontuurlijk genoeg bent, of niet. Ben je het niet, pak de Nokia met 128 GB opslag, dan weet je wat je hebt en had en ben je voor de toekomst verzekerd.
Ben je het wel riskeer 50 Euro afschrijving en probeer de Xiaomi, bevalt die niet verkoop hem en probeer de Nord of OP8, of ga alsnog voor de Nokia, die tegen die tijd hopelijk gezakt is in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik loop er met mijn Pixel 3a XL toch wel tegenaan dat ik regelmatig de melding krijg dat ik moet opruimen. De Pixel 3a XL bevat 64 GB aan ruimte. Het leuke is dat de Pixel precies weet dat ik 2100+ memes op mijn telefoon heb staan, maar als ik die zou verwijderen dan heb ik ineens gaten in mijn WhatsApp gesprekken. Het nut van complete groepen gaat dan verloren. Ik neig bij mijn volgende telefoon toch te kiezen voor meer opslag of de mogelijkheid om opslag uit te breiden.

Het scheelt dat ik een tablet heb om andere downloads op te slaan en te gebruiken, zoals bijvoorbeeld offline Netflix of kopiëren is geen stelen materiaal. Anders had ik het niet gered met 64 GB denk ik.

Verder is het zoals @swhnld zegt, ben je een opruimer of niet. Ik ben meer het type dat hier wordt beschreven: https://speld.nl/2019/09/...-nog-een-jaar-te-bewaren/. Ik heb over een paar jaar een telefoon nodig met een halve terabyte aan opslag, zodat ik kan terugzoeken wat ik in 2013 tegen iemand heb gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-08 07:22
In principle zal geen telefoon perfect zijn.

In principe kun je de Google pixel passeren als je bang bent dat t niet geweldige ondersteuning gaat hebben in Nederland. Mocht je toevallig bij de Duitse grens wonen dan gwn bij MM halen en dan heb je garantie. Telefoon netwerken zijn overal t zelfde tegenwoordig.

Helaas is je exclusief van Samsung jammer, aangezien die nog betamelijke kleine telefoons hebben soms (A41). De Chinese stunters hebben vaak gigantische schermen (poco 3 kuch kuch). Ik ben het met hierboven eens dat dan idd een Nokia nog redelijk goed is (echter is mijn Nokia 8 echt op ondertussen, wachtend op pixel 4a, mss vandaar kleine bias bij mij). Misschien heeft Motorola nog wat leuks, Xiaomi is wel oke. Als je echt gek wilt doen kun je altijd nog maar een iPhone.

De Nord noem ik persoonlijk te groot, echter is het probleem meer de bluetooth wat ik van OnePlus wel verwacht dat ze zullen oplossen, dus als je die overweegt gwn nog een weekje wachten en dan beslissen. Het blijft een van de betere merken in telefoon land. Zoveel keuze hebben we ook eigenlijk eerlijk gezegd niet als je een mooi formaat telefoon wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz

dawauz

Topicstarter
1 oktober ook bij Oppo een nieuwe aankondiging, de Oppo Reno 4 pro 5g. Lijkt ook intressant. Is geloof ik al uit in India.
https://www.gsmarena.com/oppo_reno4_pro_5g-10264.php

Pagina: 1