Is DIN nog bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKL-NL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01-2023
Hey allemaal,

Korte vraag:
Ik heb een Scart naar 9 pins mini DIN kabel liggen, en ik vroeg me af wat ik daar vandaag de dag nog mee kan.

Alvast bedankt voor de reacties!

Beste antwoord (via JKL-NL op 29-09-2020 09:37)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact zelfde als waar het destijds voor te gebruiken was: video in/out van videokaart (of ander device met miniDIN) koppelen aan SCART TV of ander apparaat. Lekker retro. Daarbuiten nauwelijks.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
Recyclen.
Scart wordt tegenwoordig amper gebruikt. Mini DIN nog veel minder.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact zelfde als waar het destijds voor te gebruiken was: video in/out van videokaart (of ander device met miniDIN) koppelen aan SCART TV of ander apparaat. Lekker retro. Daarbuiten nauwelijks.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Doneren aan het homecomputer museum in Helmond???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

PageFault schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:03:
Doneren aan het homecomputer museum in Helmond???
Weet niet of dat de verzendkosten waard is. die dingen worden nog gewoon nieuw geleverd.

Voor de rest zijn ze nog zeer nuttig als je apparatuur hebt die dat ondersteund, en anders niet.
Dus ik vind de vraag wat vaag ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
JKL-NL schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:02:
Ik heb een Scart naar 9 pins mini DIN kabel liggen, en ik vroeg me af wat ik daar vandaag de dag nog mee kan.
Afhankelijk van de lengte kun je daar vandaag de dag mee touwtje springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKL-NL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01-2023
Kortom, het is een zwaar verouderde aansluiting. Ik leg de kabel wel ergens op zolder voor als er ooit nog een apparaat uit de steentijd opduikt wat het nodig heeft, of voor als ik er iemand mee blij kan maken.

Het heeft op zich ook wel wat om dat soort dingen te bewaren en later te zien dat dat vroeger werd gebruikt, heb bijvoorbeeld ook nog ISDN-splitters liggen.

En los daarvan, misschien (waarschijnlijk niet, maar toch) wordt er over een paar jaar wel iets bedacht waar je bijvoorbeeld zo'n DIN-kabel voor kan gebruiken, maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal, dus wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:28

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

JKL-NL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:45:
Kortom, het is een zwaar verouderde aansluiting. Ik leg de kabel wel ergens op zolder voor als er ooit nog een apparaat uit de steentijd opduikt wat het nodig heeft, of voor als ik er iemand mee blij kan maken.

Het heeft op zich ook wel wat om dat soort dingen te bewaren en later te zien dat dat vroeger werd gebruikt, heb bijvoorbeeld ook nog ISDN-splitters liggen.

En los daarvan, misschien (waarschijnlijk niet, maar toch) wordt er over een paar jaar wel iets bedacht waar je bijvoorbeeld zo'n DIN-kabel voor kan gebruiken, maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal, dus wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.
Die kans acht ik bijzonder klein, zowel SCART als DIN zijn beide verouderd. De aansluitingen zijn naar moderne maatstaven erg groot, terwijl ze maar weinig data kunnen overbrengen.

Dus als je nu geen toepassing hebt voor de kabel, dan komt dat waarschijnlijk ook niet meer.

https://speld.nl/2019/09/...-nog-een-jaar-te-bewaren/

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
De DIN plug zou je nog voor MIDI kunnen gebruiken, SCART is al heel lang passe. Ik zou het weg doen.

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 10:31

Rouwette

Rouwette.com

Flimovic schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:48:
[...]

Die kans acht ik bijzonder klein, zowel SCART als DIN zijn beide verouderd. De aansluitingen zijn naar moderne maatstaven erg groot, terwijl ze maar weinig data kunnen overbrengen.

Dus als je nu geen toepassing hebt voor de kabel, dan komt dat waarschijnlijk ook niet meer.

https://speld.nl/2019/09/...-nog-een-jaar-te-bewaren/
Ik heb zo'n doos in de kelder staat, alle soorten kabels zitten erin van Scart tot HDMI :P en vele varianten usb en voedingen.

https://www.rouwette.com/

Pagina: 1