Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
Hoi allemaal,

Ik ben een USG aan een Ziggo verbinding aan het installeren. De situatie is als volgt:

HP 1920 POE switch is gereset naar standaard instellingen, iedereen kan internetten en krijg ook keurig een DHCP-lease. De switch hangt aan een IP-VPN en deze verbinding krijgt via een eigen server DHCP addressen.

Ik zit nu achter een Ubiqiti USG pro 4 achter een Ziggo verbinding dit stuk je te typen met een DHCP lease van de USG. De USG doet dus wat ik verwacht qua DHCP. DHCP lease geeft adres en gateway, dns en dhcp server zijn de USG.

Wanneer ik de switch echter overprik van het IP-VPN naar de USG krijg ik geen internet meer op de werkplekken. Ook niet bij een release van de client.

Wie wijst mij op mijn denkfout?

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Beste antwoord (via Creep op 29-09-2020 20:04)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En als je de switch een reset geeft wat gebeurt er dan?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Creep schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:42:
Hoi allemaal,

Ik ben een USG aan een Ziggo verbinding aan het installeren. De situatie is als volgt:

HP 1920 POE switch is gereset naar standaard instellingen, iedereen kan internetten en krijg ook keurig een DHCP-lease. De switch hangt aan een IP-VPN en deze verbinding krijgt via een eigen server DHCP addressen.

Ik zit nu achter een Ubiqiti USG pro 4 achter een Ziggo verbinding dit stuk je te typen met een DHCP lease van de USG. De USG doet dus wat ik verwacht qua DHCP. DHCP lease geeft adres en gateway, dns en dhcp server zijn de USG.

Wanneer ik de switch echter overprik van het IP-VPN naar de USG krijg ik geen internet meer op de werkplekken. Ook niet bij een release van de client.

Wie wijst mij op mijn denkfout?
Ik probeer het te begrijpen wat jij bedoelt met " ip-VPN en krijgt verbinding via een eigen DHCP adressen" maar als ik zo even lees stel ik me de vraag zijn deze DHCP addresses buiten de subnet/DHCP van van de USG.

De switch heeft mogelijk een vaste ip gekregen en valt buiten de subnet van de USG ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:37
Frogmen schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:54:
Ik baal toch echt van hardware, die naar aanpassingen in de configuratie nog een reboot nodig hebben.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:27

casemodder

--->

Creep schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:05:
[...]

Ik baal toch echt van hardware, die naar aanpassingen in de configuratie nog een reboot nodig hebben.
Dan zou je eens naar Mikrotik kunnen kijken, die hoeft voor 99% van de aanpassingen niet te rebooten.

[ Voor 62% gewijzigd door casemodder op 29-09-2020 20:18 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML