Ik heb een printer ter beschikking die een eigen Wifi-netwerk opzet. Door met de smartphone te verbinden met dit Wifinetwerk kan ik via de Smartphone printen. Dit Wif-netwerk heeft natuurlijk geen internet. Op de locatie waar de printer staat is er verder ook geen internet voorhanden, alleen dus de reguliere 4G-dekking.
Nu zou het zo moeten zijn dat je tegelijkertijd met de smartphone verbindt met de printer én gebruik kunt maken van 4G. Dan kan ik een bestand uit de cloud direct printen. Ik kan op mijn smartphone echter de instelling niet vinden die daarvoor zorgt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De printer is een Canon (ik weet type niet, maar daar zit ook niet het probleem volgens mij)
Mijn smartphone is een Samsung Galaxy S9 met Android
Om te printen gebruik ik de Canon Print App of de Mopria app
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Klinkt een beetje lullig, maar door te googlen kom ik niet op de gewenste soort pagina's uit, het gaat dan alleen om printers die in een groter Wifi-netwerk worden opgenomen. In de instellingen van de telefoon heb ik verschillende Wifi-instellingen aangepast, maar geen ervan lijkt resultaat te geven.
Ik weet nu niet waar ik het zoeken moet.
Nu zou het zo moeten zijn dat je tegelijkertijd met de smartphone verbindt met de printer én gebruik kunt maken van 4G. Dan kan ik een bestand uit de cloud direct printen. Ik kan op mijn smartphone echter de instelling niet vinden die daarvoor zorgt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De printer is een Canon (ik weet type niet, maar daar zit ook niet het probleem volgens mij)
Mijn smartphone is een Samsung Galaxy S9 met Android
Om te printen gebruik ik de Canon Print App of de Mopria app
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Klinkt een beetje lullig, maar door te googlen kom ik niet op de gewenste soort pagina's uit, het gaat dan alleen om printers die in een groter Wifi-netwerk worden opgenomen. In de instellingen van de telefoon heb ik verschillende Wifi-instellingen aangepast, maar geen ervan lijkt resultaat te geven.
Ik weet nu niet waar ik het zoeken moet.
Hier zou een handtekening kunnen staan.