Vraag

• Frans v Huizen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 20:25
Hallo medetweakers,

Al jaren lang wordt deze tablet gebruikt voor vermaak, YouTube kijken, simple apps etc.

Helaas werkt YouTube al een tijdje niet meer, ik vroeg me af of er goede YouTube alternativen zijn die betrouwbaar zijn (qua privacy, geen virus niet dat ze alles van me vragen)?

Iemand ervaringen mee?

Tablet komt uit 2011
(Samsung Tab 10.1 - GT-P7510), Android versie 4.0.4.

Beste antwoord (via Frans v Huizen op 28-09-2020 18:42)

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Bedoel je dat de Youtube app niet meer werkt? Waarom werkt het niet meer? Je kan dan natuurlijk nog steeds via je browser kijken.

Twee alternatieven zijn bijvoorbeeld Vanced of Newpipe.

Die zijn allebei veilig. Heb je ook gelijk geen reclames meer :) Ik gebruik Newpipe zelf niet maar volgens mij kan je daar niet met je Google account inloggen. En moet je blijkbaar via F-Droid installeren.

[Voor 10% gewijzigd door Nodgic op 28-09-2020 16:00]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nodgic
Bedoel je dat de Youtube app niet meer werkt? Waarom werkt het niet meer? Je kan dan natuurlijk nog steeds via je browser kijken.

Twee alternatieven zijn bijvoorbeeld Vanced of Newpipe.

Die zijn allebei veilig. Heb je ook gelijk geen reclames meer :) Ik gebruik Newpipe zelf niet maar volgens mij kan je daar niet met je Google account inloggen. En moet je blijkbaar via F-Droid installeren.

[Voor 10% gewijzigd door Nodgic op 28-09-2020 16:00]

• Frans v Huizen
@Nodgic Bedankt voor je reactie! Dus ik moet hem als APK downloaden? Geen G account is geen probleem. Maar het bestaat niet de Play Store?

Ja de officiële YouTube app wordt niet meer ondersteund voor apparaten vóór 2012. Dit komt omdat Google iets in de API hebben gewijzigd.
In de browser werkt het niet efficiënt, te langzaam.

Tablet is niet geroot en wat is MicroG (Bij Vanced)?

Update: ik downloade de nieuwste versie, maar tablet weigert hem het de openen. Ik heb het via een omweg gedaan (oude android tel) en zo verstuurt via bluetooth, dit komt omdat de tablet niet meer op internet kan (veel websites, maar sommige werken nog). Zogenaamde verificatie.

[Voor 32% gewijzigd door Frans v Huizen op 28-09-2020 17:11]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
@Frans v Huizen ik zou even kijken of Newpipe bevalt, dat is een lekker eenvoudige en simpele app, zonder al te veel gedoe.

Mocht je toch wat dingen anders willen, dan is Vanced nog een optie.

Newpipe kan je downloaden via de F-Droid store en F-Droid is te downloaden via: https://www.f-droid.org/.

• Frans v Huizen
rens-br schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:10:
@Frans v Huizen ik zou even kijken of Newpipe bevalt, dat is een lekker eenvoudige en simpele app, zonder al te veel gedoe.

Mocht je toch wat dingen anders willen, dan is Vanced nog een optie.

Newpipe kan je downloaden via de F-Droid store en F-Droid is te downloaden via: https://www.f-droid.org/.
Eens uitproberen! Vanced zag er goed uit, hopelijk werkt de link via de tablet (browser weigert veel sites).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
Frans v Huizen schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:13:
Eens uitproberen! Vanced zag er goed uit,
Ik verwacht dat Vanced ook niet gaat werken, omdat dat in de feite een aangepaste versie is van de Youtube app van Google. Ik gok dus dat je daarmee tegen dezelfde beperkingen aan gaat lopen.

Al kan een oude versie van Vanced wellicht wel gewoon werken.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 28-09-2020 17:32]

• Frans v Huizen
Heb beide programma’s geprobeerd, helaas de tablet te oud.
@Nodgic @rens-br Ik bedank jullie beiden voor jullie hulp!

[Voor 9% gewijzigd door Frans v Huizen op 28-09-2020 18:41]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Frans v Huizen schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:13:
...dit komt omdat de tablet niet meer op internet kan (veel websites, maar sommige werken nog). Zogenaamde verificatie.
Mist de tablet gewoon niet essentiele security-patches en certificaten waardoor vrij veel zaken nu niet (meer) zijn toegestaan?

Geen idee of er een ander /opensource firmware is voor je Samsung maar het klinkt een beetje alsof je wat onbeveiligd het internet op wil?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Frans v Huizen
@MAX3400 laatste security patch komt ergens uit 2013. Zelfs tweakers.net wordt geweigerd. Natuurlijk is het niet de bedoeling om onveilig te gaan surfen, maar ik vind dat wel bepaalde sites moeten werken.

• Nodgic
Jammer dat het niet werkt. Maar wat @rens-br rens-br zei kan je misschien nog proberen, een oudere versie van Vanced zou inderdaad misschien nog wel kunnen werken. En ik denk dat het niet veel helpt maar heb je ook een andere browser al geprobeerd?

Het is natuurlijk sowieso niet verstandig om met zo´n verouderde versie het internet op te gaan.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:21
Frans v Huizen schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:21:
@MAX3400 laatste security patch komt ergens uit 2013. Zelfs tweakers.net wordt geweigerd. Natuurlijk is het niet de bedoeling om onveilig te gaan surfen, maar ik vind dat wel bepaalde sites moeten werken.
Waarschijnlijk ontbreken er een hoop recente root-certificaten. Eventueel zou je deze met de hand toe kunnen voegen, maar het is lastig omdat Android ze in een specifiek formaat wil hebben.

• Frans v Huizen
Nodgic schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:51:
Jammer dat het niet werkt. Maar wat @rens-br rens-br zei kan je misschien nog proberen, een oudere versie van Vanced zou inderdaad misschien nog wel kunnen werken. En ik denk dat het niet veel helpt maar heb je ook een andere browser al geprobeerd?

Het is natuurlijk sowieso niet verstandig om met zo´n verouderde versie het internet op te gaan.
Daar heb je wel een punt.

• Frans v Huizen
hcQd schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:57:
[...]

Waarschijnlijk ontbreken er een hoop recente root-certificaten. Eventueel zou je deze met de hand toe kunnen voegen, maar het is lastig omdat Android ze in een specifiek formaat wil hebben.
Ja klopt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee