Kosten voor het verplaatsen van een ingefreesde gaskraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 12:23
Ik heb recentelijk een woning aangekocht, en in de keuken zit nu een gaskraan op aanrechtblad hoogte. Ik wil dat deze kraan naar de grond gaat. De leiding zit ingefreesd, en alleen de kraan komt de muur uit.

Woensdag komt er een loodgieter langs om een offerte op te maken met de kosten hiervan, maar ik weet zelf niet op welk prijsniveau ik moet zitten en waar ik rekening moet houden qua de offerte.

Een alternatief is altijd nog om de gaskraan te laten zitten en er een vrije kookplaat op te zetten, maar dan blijf ik helaas met de kraan in mijn zicht.

Wat raden jullie aan bij het verleggen van de gaskraan naar beneden? Zie de foto, aan de rechterzijde zit de gaskraan, die wil ik naar beneden halen. En zelf doen wil ik nou met een gasleiding vooral niet gaan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvXnP0ApXECxVD5DyC7ce7sF60U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7d4HqQvLXK7yAdPoQAYdOFMG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Martindo op 28-09-2020 12:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
Loopt er al een buis, of moet er een buis naar beneden in de muur gefreesd worden?
Voor rest: als je de loodgieter vertrouwd, waarom zijn prijsopgave dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
99ruud99 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:11:
Loopt er al een buis, of moet er een buis naar beneden in de muur gefreesd worden?
Voor rest: als je de loodgieter vertrouwd, waarom zijn prijsopgave dan niet?
Ik weet nog niet of er een leiding onder naar beneden loopt of dat er een leiding op die hoogte terug de muur in gaat (de muur waar de kastjes tegenaan zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 00:25
Een offerte is altijd vrijblijvend... daarom is het verstandig als je eventuele twijfels hebt aan de prijs om een aantal offertes op te vragen, dat is in principe ook de hele gedachte achter het aanvragen van offertes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Ziet eruit als ex-huur. Die kraan zit op die hoogte zodat de gaskraan in geval van calamiteit snel dichtgezet kan worden. Ik zou eerder neigen naar een inductieplaat in deze tijd en die hele gaskraan met geiser weghalen .

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Martindo schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:03:
Ik heb recentelijk een woning aangekocht, en in de keuken zit nu een gaskraan op aanrechtblad hoogte. Ik wil dat deze kraan naar de grond gaat. De leiding zit ingefreesd, en alleen de kraan komt de muur uit.

Woensdag komt er een loodgieter langs om een offerte op te maken met de kosten hiervan, maar ik weet zelf niet op welk prijsniveau ik moet zitten en waar ik rekening moet houden qua de offerte.

Een alternatief is altijd nog om de gaskraan te laten zitten en er een vrije kookplaat op te zetten, maar dan blijf ik helaas met de kraan in mijn zicht.

Wat raden jullie aan bij het verleggen van de gaskraan naar beneden? Zie de foto, aan de rechterzijde zit de gaskraan, die wil ik naar beneden halen. En zelf doen wil ik nou met een gasleiding vooral niet gaan doen.

[Afbeelding]
Waarom wil dat op grond niveau ?
als je een nieuw kookplaat haalt zit die aansluiting daarvoor 10 cm lager dam nu.

Maar opzich is alleen infrezen en buis verlengen nog geen uur werk
(Maar hij zal het niet opnieuw betegelen)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:20:
Ziet eruit als ex-huur. Die kraan zit op die hoogte zodat de gaskraan in geval van calamiteit snel dichtgezet kan worden. Ik zou eerder neigen naar een inductieplaat in deze tijd en die hele gaskraan met geiser weghalen .
Bijna ex-huur, was hiervoor deelkoop. Die geiser is de cv, en warmt m’n water ook op. Dus die weghalen is niet echt een optie. Ik ben nog niet zo bekwaam als Wim Hof :p
heuveltje schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:41:
[...]

Waarom wil dat op grond niveau ?
als je een nieuw kookplaat haalt zit die aansluiting daarvoor 10 cm lager dam nu.

Maar opzich is alleen infrezen en buis verlengen nog geen uur werk
(Maar hij zal het niet opnieuw betegelen)
Ja, op 10cm lager kan ook prima inderdaad, dat maakt mij verder niet zo veel uit, en het tegelen doe ik zelf weer, want deze gaan er sowieso af.
MicGlou schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:19:
Een offerte is altijd vrijblijvend... daarom is het verstandig als je eventuele twijfels hebt aan de prijs om een aantal offertes op te vragen, dat is in principe ook de hele gedachte achter het aanvragen van offertes.
Ik ga ook zeker een paar offertes aanvragen, dankjewel voor de herinnering eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Laatst online: 05-05 00:10
Señor Sjon schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:20:
begrijp niet zo goed waarom je inductie zou moeten nemen als je nog gewoon gas gebruikt voor de rest van het huis (verwarming huis en warm water)?
Bedoel als je al een gas aansluiting hebt is gas nog steeds goedkoper dan elektriciteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Dus die ketel links doet zowel tapwater als ruimteverwarming? Dan zitten er nog wat leidingen achter dat schotje :9
Figo112 schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:34:
[...]

begrijp niet zo goed waarom je inductie zou moeten nemen als je nog gewoon gas gebruikt voor de rest van het huis (verwarming huis en warm water)?
Bedoel als je al een gas aansluiting hebt is gas nog steeds goedkoper dan elektriciteit.
Alleen in aanschaf ja. Met gas waait je ingebeelde voordeel gewoon langs de pan (heeey hete oren!) en omdat je CO2 en water ongewenst er bij krijgt moet je veel vaker de afzuigkap gebruiken. Pan water aan de kook brengen met inductie gaat a) 4x zo snel en b) zonder extra waterdamp en CO2 in de keuken. Ook is het veel makkelijker met inductie om dingen te timen (per pit een timer!) en dus nog een keer minder verspilling. In de winter heb je geen extra warmteverlies omdat je geen afzuigkap hoeft te gebruiken bij dingen aan de kook brengen, in de zomer profiteer van je van veel minder afvalwarmte.

Ik zie al iets van een lege doos in de muur zitten, dus die leiding naar de meterkast ter voorbereiding van elektrisch koken is er schijnbaar al. Dan is het alleen de vraag waar het dichtsbijzijnde T-stuk van die gasleiding zit als je die dan weghaalt.

Maar koken op inductie vs gas; al zou het op inductie 2x zo duur zijn (wat het niet is), dan nog zou ik dat doen. Alleen het gedoe om een gasplaat schoon te maken vs inductie, het niet in de fik vliegen van dingen die je perongeluk er op zet; de snelheid, minder vocht, minder CO2, niet van die gammele rekjes waardoor je koekenpan met zwaar handvat kantelt; gewoon een stuk woongenot. En als je het inbouw hebt dan komt er nog bij dat de inductieplaat dus lager zit dan de dikkere gasplaat, wat weer goed uit komt met roeren in de pan.

[ Voor 28% gewijzigd door o1o92o2o op 28-09-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:06
Als je toch opnieuw gaat tegelen, zou ik het persoonlijk gelijk goed aanpakken.

Voor de 2 dubbele half opbouw stopcontact zal nu waarschijnlijk 1 inbouwdoos achter zitten maar maak er zelf een 2 inbouwdoos naast en dan afmonteren met nieuw schakelmateriaal.
Condensafvoer van de ketel wegwerken in de muur en ook de waterleidingen.
Zou trouwens ook een stopcontact achter de leidingombouw van de ketel proberen te plaatsen, heb je het snoer niet meer over het aanrecht lopen. Of gewoon de hele ketel in (keuken)kast wegwerken.

Wat betreft de kosten voor de gasleiding, ik gok dat de gasleiding uit de vloer komt. Dus dan is het kwestie van vrijhakken (kun je zelf eventueel doen, jouw tijd kost minder), leiding inkorten, nieuwe muurplaat zetten, leiding met stikstof doorblazen en afpersen eventueel (al verwacht ik dat de ze dat laatste niet zullen doen).

[ Voor 23% gewijzigd door Paul Hewson op 28-09-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
Paul Hewson schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:06:
Als je toch opnieuw gaat tegelen, zou ik het persoonlijk gelijk goed aanpakken.

Voor de 2 dubbele half opbouw stopcontact zal nu waarschijnlijk 1 inbouwdoos achter zitten maar maak er zelf een 2 inbouwdoos naast en dan afmonteren met nieuw schakelmateriaal.
Condensafvoer van de ketel wegwerken in de muur en ook de waterleidingen.
Zou trouwens ook een stopcontact achter de leidingombouw van de ketel proberen te plaatsen, heb je het snoer niet meer over het aanrecht lopen. Of gewoon de hele ketel in (keuken)kast wegwerken.

Wat betreft de kosten voor de gasleiding, ik gok dat de gasleiding uit de vloer komt. Dus dan is het kwestie van vrijhakken (kun je zelf eventueel doen, jouw tijd kost minder), leiding inkorten, nieuwe muurplaat zetten, leiding met stikstof doorblazen en afpersen eventueel (al verwacht ik dat de ze dat laatste niet zullen doen).
Opnieuw tegelen bij afdoppen van die gasleiding hoeft niet persé. Je kunt een kastje erbij plaatsen, inbouwkookplaat er bovenop en een spatscherm tegen de muren. Maar als alles overhoop gaat zou ik inderdaad ook jouw suggesties uitvoeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
Ik vrees een met een vork geschreven offerte.

In principe is het een klusje van niets.

Ik zou het alleen bij totaalrenovatie van de keuken doen (maar dan typisch geheel verwijderen van gas aansluiting in de keuken).
Als je zelf tegelt kun je evt ook zelf de aansluiting verleggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 28-09-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Rukapul schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:15:
Ik vrees een met een vork geschreven offerte.

In principe is het een klusje van niets.

Ik zou het alleen bij totaalrenovatie van de keuken doen (maar dan typisch geheel verwijderen van gas aansluiting in de keuken).
Als je zelf tegelt kun je evt ook zelf de aansluiting verleggen.
Waarom vrees je een offerte?
Klusje van niks volgens jou, waar gaat die gasleiding heen?
Wat zit er in de muur? Koper, akb of de hel: staal? In geval van de laatste ben je wel even bezig, zeker als je draad moet snijden. Of akb, moet je een eind openhakken wil je er een perstang op krijgen.
Moeilijk te zeggen vanaf een foto, eerst de loodgieter maar eens afwachten.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Figo112
o1o92o2o schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:55:
Dus die ketel links doet zowel tapwater als ruimteverwarming? Dan zitten er nog wat leidingen achter dat schotje :9

[...]

Alleen in aanschaf ja. Met gas waait je ingebeelde voordeel gewoon langs de pan (heeey hete oren!) en omdat je CO2 en water ongewenst er bij krijgt moet je veel vaker de afzuigkap gebruiken. Pan water aan de kook brengen met inductie gaat a) 4x zo snel en b) zonder extra waterdamp en CO2 in de keuken. Ook is het veel makkelijker met inductie om dingen te timen (per pit een timer!) en dus nog een keer minder verspilling. In de winter heb je geen extra warmteverlies omdat je geen afzuigkap hoeft te gebruiken bij dingen aan de kook brengen, in de zomer profiteer van je van veel minder afvalwarmte.

Ik zie al iets van een lege doos in de muur zitten, dus die leiding naar de meterkast ter voorbereiding van elektrisch koken is er schijnbaar al. Dan is het alleen de vraag waar het dichtsbijzijnde T-stuk van die gasleiding zit als je die dan weghaalt.

Maar koken op inductie vs gas; al zou het op inductie 2x zo duur zijn (wat het niet is), dan nog zou ik dat doen. Alleen het gedoe om een gasplaat schoon te maken vs inductie, het niet in de fik vliegen van dingen die je perongeluk er op zet; de snelheid, minder vocht, minder CO2, niet van die gammele rekjes waardoor je koekenpan met zwaar handvat kantelt; gewoon een stuk woongenot. En als je het inbouw hebt dan komt er nog bij dat de inductieplaat dus lager zit dan de dikkere gasplaat, wat weer goed uit komt met roeren in de pan.
toon volledige bericht
sorry maar weer bullshit:

Wil je elektrisch koken, ga dan voor een inductiekookplaat: die gebruikt minder stroom dan andere elektrische kookplaten. Vergeleken met gas is er nu nog weinig verschil in CO2-uitstoot
https://www.milieucentraa...raten/inductie-kookplaat/

Ik denk dat je gewoon wat dingen verzint. Ik heb in mijn eerste 2 woningen inductie gehad en nu gas, maar ik kook liever op gas dan inductie. enige nadeel is inderdaad schoonmaken, maar de rest heb je beetje verzonnen of het is persoonlijk. Prima dat het voor jou om persoonlijke redenen beter is. Maar goedkoper of minder co2 is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
:o
Figo112 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:17:
Wil je elektrisch koken, ga dan voor een inductiekookplaat: die gebruikt minder stroom dan andere elektrische kookplaten. Vergeleken met gas is er nu nog weinig verschil in CO2-uitstoot
https://www.milieucentraa...raten/inductie-kookplaat/
Verhaaltjes van milieucentraal moet je niet te serieus nemen. Daar zitten niet zulke heldere geesten achter. Wat betreft de CO2 uitstoot; ik heb -zoals de meeste mensen- de schoorsteen van de electriciteitscentrale niet in de keuken staan. Gevolg is dus dat CO2 uitstoot die binnenshuis "ontstaat" bij inductie oneindig veel kleiner is dan bij gas.
Figo112 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:17:
Ik denk dat je gewoon wat dingen verzint. Ik heb in mijn eerste 2 woningen inductie gehad en nu gas, maar ik kook liever op gas dan inductie. enige nadeel is inderdaad schoonmaken, maar de rest heb je beetje verzonnen of het is persoonlijk. Prima dat het voor jou om persoonlijke redenen beter is. Maar goedkoper of minder co2 is dus niet waar.
Als jouw gasplaat net zo snel is wil dat zeggen dat je inductieplaat heel oud was of zo'n 1 kW miniplaatje was oid. Ik begrijp verder dat jouw gasplaat een timer per pit heeft om de gaskraan dicht te draaien? Dat is luxe, heb je een modelnummer voor mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
o1o92o2o schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:06:
[...]

:o

[...]

Verhaaltjes van milieucentraal moet je niet te serieus nemen. Daar zitten niet zulke heldere geesten achter. Wat betreft de CO2 uitstoot; ik heb -zoals de meeste mensen- de schoorsteen van de electriciteitscentrale niet in de keuken staan. Gevolg is dus dat CO2 uitstoot die binnenshuis "ontstaat" bij inductie oneindig veel kleiner is dan bij gas.

[...]

Als jouw gasplaat net zo snel is wil dat zeggen dat je inductieplaat heel oud was of zo'n 1 kW miniplaatje was oid. Ik begrijp verder dat jouw gasplaat een timer per pit heeft om de gaskraan dicht te draaien? Dat is luxe, heb je een modelnummer voor mij?
toon volledige bericht
Sorry maar weer uit de losse pols wat dingen verzinnen, je doet net als of die elektra van je 100% groen is opgewekt terwijl de meeste elektra nog steeds met fossiele brandstof opgewekt wordt.
Dus als we toch gaan kijken naar de co2 uitstoot check dan ook meteen hoeveel er vrijkomt bij de opwekking van elektra. Daarom stoot een auto op gas ook minder co2 dan zelfs een elektrische auto omdat de elektra opwekking niet 100% groen is. Op dit moment is koken op inductie duurder dan koken op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
Figo112 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:40:
[...]

Sorry maar weer uit de losse pols wat dingen verzinnen, je doet net als of die elektra van je 100% groen is opgewekt terwijl de meeste elektra nog steeds met fossiele brandstof opgewekt wordt.
Dus als we toch gaan kijken naar de co2 uitstoot check dan ook meteen hoeveel er vrijkomt bij de opwekking van elektra. Daarom stoot een auto op gas ook minder co2 dan zelfs een elektrische auto omdat de elektra opwekking niet 100% groen is. Op dit moment is koken op inductie duurder dan koken op gas.
Je reageert alsof je levenswerk van gasplaten verkopen in duigen valt ofzo :o

Ik doe het nergens voorkomen alsof die elektra groen is, maar als we dat argument wel gaan gebruiken durf ik best te zeggen dat de keten-uitstoot tbv gebruik wel degelijk lager is als je ook gewoon het ventilatieverlies meeneemt. Water aan de kook brengen met inductie doe je met de afzuigkap uit, met gas moet die direct aan.

Maar ik hoor je opeens niet meer over het argument van de snelheid en ik mis ook nog steeds het typenummer van jouw gasplaat met timer per pit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:21
Figo112 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:40:
[...]

Dus als we toch gaan kijken naar de co2 uitstoot check dan ook meteen hoeveel er vrijkomt bij de opwekking van elektra.
... hij claimt toch enkel dat er minder CO2 vrijkomt in de keuken? Daar is natuurlijk geen woord aan gelogen.
Martindo schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:52:
en het tegelen doe ik zelf weer, want deze gaan er sowieso af.
Ik zou ook zelf het eea voorbereiden:
- Tegels eraf bikken
- Leiding onderin vrij hakken als deze van onderaf komt
of
- Sleuf naar beneden frezen en muur rondom huidige kraan vrij hakken als de leiding nu van bovenaf komt

En dan pas de loodgieter uitnodigen. Denk dat dit behoorlijk scheelt in de kosten en het is werk wat je prima zelf kunt toch? :)

Gok dat je dan voor minder dan €100 klaar bent met voorrijkosten, een klein uurtje werk en wat kleinmateriaal. Je loopt het risico dat een loodgieter helemaal geen zin heeft om voor zoiets kleins een offerte te schrijven. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 29-09-2020 15:05 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 10:43
Als de loodgieter alles zelf moet loshalen, dan zit je al snel aan de 200-250Euro Incl BTW
voorrijkosten, paar uur arbeid, klein materiaal, tikt rap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb het in mijn eigen huis gedaan en het kostte ongeveer 3 jaar werk.
Ik heb dit in mijn oude huis ook gedaan en leiding inkorten en kraan laten zakken was 1 uur werk, nieuwe tegeltjes plakken ook 1 uur werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
Ernemmer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:03:
Ik heb dit in mijn oude huis ook gedaan en leiding inkorten en kraan laten zakken was 1 uur werk, nieuwe tegeltjes plakken ook 1 uur werk.
3 jaar >:) ? De eerste 2,999 was om je levenspartner te overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
o1o92o2o schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:
[...]

3 jaar >:) ? De eerste 2,999 was om je levenspartner te overtuigen?
Nee, voordat er tegels tegenaan zaten waren we alweer 3 jaar verder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Ernemmer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:03:
Je hebt de kraan laten zitten en de rest van je huis opgehoogd?

• Figo112
o1o92o2o schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:53:
[...]

Je reageert alsof je levenswerk van gasplaten verkopen in duigen valt ofzo :o

Ik doe het nergens voorkomen alsof die elektra groen is, maar als we dat argument wel gaan gebruiken durf ik best te zeggen dat de keten-uitstoot tbv gebruik wel degelijk lager is als je ook gewoon het ventilatieverlies meeneemt. Water aan de kook brengen met inductie doe je met de afzuigkap uit, met gas moet die direct aan.

Maar ik hoor je opeens niet meer over het argument van de snelheid en ik mis ook nog steeds het typenummer van jouw gasplaat met timer per pit.
haha, jij doet netals of inductie goedkoper is en minder co2 verbruikt, ik zeg van niet met een bron, maar blijkbaar kan jij met je speciale ogen co2 meten. Om nou iemand inductie te adviseren terwijl ze al een gasaansluiting hebben, je maakt het mooier dan het is. Dat iemand voor de snelheid of voor makkelijk onderhoud, inductie kiest en daardoor duurder wil koken en een hogere investering wil doen voor de aanschaf is prima. Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Daarnaast kookt gas voor mij persoonlijk veel beter omdat ik meer controle heb. Dus omdat mijn gasplaat geen timer heeft dan is het slechter ? ik heb nooit een timer gebruikt op mijn vorige inductieplaten, whats next met wifi koken op afstand? haha

• Figo112
Xander schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:54:
[...]

... hij claimt toch enkel dat er minder CO2 vrijkomt in de keuken? Daar is natuurlijk geen woord aan gelogen.

[...]

Ik zou ook zelf het eea voorbereiden:
- Tegels eraf bikken
- Leiding onderin vrij hakken als deze van onderaf komt
of
- Sleuf naar beneden frezen en muur rondom huidige kraan vrij hakken als de leiding nu van bovenaf komt

En dan pas de loodgieter uitnodigen. Denk dat dit behoorlijk scheelt in de kosten en het is werk wat je prima zelf kunt toch? :)

Gok dat je dan voor minder dan €100 klaar bent met voorrijkosten, een klein uurtje werk en wat kleinmateriaal. Je loopt het risico dat een loodgieter helemaal geen zin heeft om voor zoiets kleins een offerte te schrijven. :+
toon volledige bericht
Kan de co2 tenminste je woning opwarmen in plaats van de aarde 8)7

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:21
Figo112 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:44:
[...]

Kan de co2 tenminste je woning opwarmen in plaats van de aarde 8)7
CO2 heb je nou eenmaal liever buiten de woning dan binnen, daarom installeren we ventilatiesystemen in woningen. Minder CO2 in de woning betekent dat je minder hoeft te ventileren, dus minder warmte verliest, etc. Dit is gewoon een feit. De CO2 ontstaat nog steeds ergens anders ja, dat ontkent volgens mij niemand.

Kun je er wel een stel 8)7 smilies tegenaan gooien als je daar blij van wordt, maar ik snap even niet welk punt je precies wilt maken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Ik zou gewoon wachten tot je die keuken gaat vernieuwen. Ik kan niet in de portemonnee kijken, maar gezien de staat van de keuken wil je dat toch wel binnen 5 jaar doen. Dan kost dit misschien een uurtje meer werk en ik vraag mij af of het er nu mooi uit komt te zien.

• Figo112
Xander schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:54:
[...]

CO2 heb je nou eenmaal liever buiten de woning dan binnen, daarom installeren we ventilatiesystemen in woningen. Minder CO2 in de woning betekent dat je minder hoeft te ventileren, dus minder warmte verliest, etc. Dit is gewoon een feit. De CO2 ontstaat nog steeds ergens anders ja, dat ontkent volgens mij niemand.

Kun je er wel een stel 8)7 smilies tegenaan gooien als je daar blij van wordt, maar ik snap even niet welk punt je precies wilt maken.
ik heb mijn punt wel gemaakt, het probleem is dat diegene inductie adviseert aan iemand die advies vraagt over hoe hij zijn gasleiding kan verplaatsen. Dan krijg je een reactie met allerlei mooie voordelen om toch voor een inductie te gaan, omdat inductie veel beter is dan op gas koken. Leuk zo een rooskleurig verhaaltje, maar daar heeft de vraagsteller niks aan.

Sorry maar ik maak geen onderscheid tussen co2 binnenshuis of buitenshuis. Het gaat mij om de totale co2 wat uitgestoten wordt. Als ik aan het koken ben, gaat de afzuigkap standaard aan( alleen al om de kookgeur), dus die co2 heb ik helemaal geen last van. Gaat mij om de totale co2 uitstoot. Maar als je de moeite even neemt om alles door te nemen begrijp je het misschien beter en hoef ik geen rare smileys te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Kom op mensen de energie / co2 discussie gaan we hier niet voeren

Tweakers Discord

Pagina: 1