Ik heb een irritant probleem.
Laatst heb ik een Edifier R1280DB speakerset gekocht. Prachtig geluid etc, maar er komt een hele hoge piep uit als ik mijn setup op een bepaalde manier heb staan.
Ik heb een Macbook 16 inch, aangesloten op een Dell UltraSharp U2515H monitor.
Dit via een standaard usb-c naar HDMI adapter, en dan een HDMI kabel naar de monitor.
De Edifier is via de meegeleverde 2xtulp-naar-jackplug kabel op de Macbook aangesloten.
Als ik dan de Edifier op Line 2 zet, komt er een hele hoge piep uit de boxen, ook al staat er _geen_ muziek oid aan.
Echter, als ik de _HDMI_ kabel uit de adapter haal, is de piep 100% weg...
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- de boel op aparte WCDs aangesloten - ook geaard
- zorgen dat de kabels niet tegen elkaar liggen
- het treedt ook op als de Macbook niet aan de oplader ligt
- het treedt ook op als de de HDMI adapter aan andere USB-c poorten zit, of aan de andere ingang van de monitor
- de piep wordt luider als ik het volume van de edifier zelf wat opendraai
- de piep blijft gelijk als ik het volume op de Macbook wat verder opendraai
Ik wordt er een beetje gek van...
Wat zou dit kunnen zijn? Is het eventueel op te lossen door de HDMI adapter door een DisplayPort adapter te vervangen?
Laatst heb ik een Edifier R1280DB speakerset gekocht. Prachtig geluid etc, maar er komt een hele hoge piep uit als ik mijn setup op een bepaalde manier heb staan.
Ik heb een Macbook 16 inch, aangesloten op een Dell UltraSharp U2515H monitor.
Dit via een standaard usb-c naar HDMI adapter, en dan een HDMI kabel naar de monitor.
De Edifier is via de meegeleverde 2xtulp-naar-jackplug kabel op de Macbook aangesloten.
Als ik dan de Edifier op Line 2 zet, komt er een hele hoge piep uit de boxen, ook al staat er _geen_ muziek oid aan.
Echter, als ik de _HDMI_ kabel uit de adapter haal, is de piep 100% weg...
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- de boel op aparte WCDs aangesloten - ook geaard
- zorgen dat de kabels niet tegen elkaar liggen
- het treedt ook op als de Macbook niet aan de oplader ligt
- het treedt ook op als de de HDMI adapter aan andere USB-c poorten zit, of aan de andere ingang van de monitor
- de piep wordt luider als ik het volume van de edifier zelf wat opendraai
- de piep blijft gelijk als ik het volume op de Macbook wat verder opendraai
Ik wordt er een beetje gek van...

Wat zou dit kunnen zijn? Is het eventueel op te lossen door de HDMI adapter door een DisplayPort adapter te vervangen?
nope