TV gesloopt door zoontje, op zoek naar TV 49 inch tot €700,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 19:18
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Led TV, 49 inch (mag evt max 55 inch)

Wat is je budget?
€500-€700
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€500-€700

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name gewoon TV kijken en Netflix (films en series)

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Huidige soundbar van Samsung (MS 650) blijft behouden. Er moet een soepelwerkende smart functie op zitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie door de bomen het bos niet meer :) Oled is helaas niet mogelijk met dit budget. Met de huidige tv had ik last van vertical banding dit wil ik voorkomen.

Mogelijke opties zijn de:
-Samsung QE50Q67T
-Sony KD-49XH8096
-LG 49NANO866NA
Maar ik laat mij graag adviseren :)!

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen voorkeur!

Welke vragen heb je hier nog over? Nvt
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn zoontje (2 jaar) heeft gister de huidige tv onder handen genomen met een stuk speelgoed, zie foto. Helaas van de Samsung UE49NU7100 dit minder leuk... :(

Kortom, ik ben op zoek naar een nieuwe TV van rond de €500 tot €700. Enorm veeleisend ben ik niet, ik game niet. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H53fX_xIZO0olyO9B8vxA-ruiSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itxROG79Fc85vjTRITukZ8Tg.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via chrissis op 21-11-2020 15:43)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
OLED's zijn voor €999 te koop geweest, maar ik heb de indruk dat het je niet gaat lukken op Black Friday: De B9, die voor €999 te krijgen was, is aan het uitsterven in winkels en winkels die ze nog hebben willen meer vangen. De opvolger BX is nog niet breed in winkels te vinden. Het andere alternatief, de 48" CX, wil vanwege hoge vraag ook nog niet echt in prijs zakken.

Op Black Friday komen er gegarandeerd aanbiedingen, maar ik denk dat dat niet de B9 gaat betreffen, en de CX zij het 48" of 55" de €999 niet gaat halen.

Dat je er weinig op vooruit gaat als je wedeom €700 besteedt, is juist.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LG is 120Hz, en vind ik er met voet mooier uitzien. Wat is je eigen voorkeur ?
Je kunt het best gaan kijken in een winkel(MM) lijkt me, voor je zomaar online besteld.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
In een situatie als dit brengt het soms op om belangrijke onderdelen als de voeding en het moederbord eruit te halen en op Ebay aan te bieden. Het levert vaak nog een leuk centje en helpt de kosten van een nieuwe televisie te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Dat inderdaad een goede. Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van het vervangen van een paneel? Samsung kan daar wel een offerte voor maken maar dat kost €37,50. Dit vind ik zonde als ik toch de tv ga vervangen. Ik moet dit waarschijnlijk ook voor de verzekering weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoe de integratie met niet Samsung en die soundbar is / gaat zijn. Personlijk zou ik zeggen blijf lekker bij Samsung :)
Oh ja, en voor zover je dat nog niet gedaan hebt, bel je verzekering even. Dit soort dingen zijn volgens mij vaak gewoon (deels) gedekt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Hackus schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:30:
LG is 120Hz, en vind ik er met voet mooier uitzien. Wat is je eigen voorkeur ?
Je kunt het best gaan kijken in een winkel(MM) lijkt me, voor je zomaar online besteld.
Scherm, zal hangen dus een voet is niet van belang. Heb niet een voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
The Eagle schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:46:
Ik weet niet hoe de integratie met niet Samsung en die soundbar is / gaat zijn. Personlijk zou ik zeggen blijf lekker bij Samsung :)
Oh ja, en voor zover je dat nog niet gedaan hebt, bel je verzekering even. Dit soort dingen zijn volgens mij vaak gewoon (deels) gedekt :)
Verzekering ben ik mee in contact :)! Integratie met de soundbar is met Samsung goed! Pakt standaard het geluid van de tv en schakelt er mee in en uit. Zijn er nog aanraders qua Samsung? Of modellen waar ik bij weg moet blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrissis
chrissis schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:45:
Dat inderdaad een goede. Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van het vervangen van een paneel? Samsung kan daar wel een offerte voor maken maar dat kost €37,50. Dit vind ik zonde als ik toch de tv ga vervangen. Ik moet dit waarschijnlijk ook voor de verzekering weten.
Inmiddels een indicatie gekregen en de reparatie bedraagt €600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat paneel vervangen betreft: Kijk of je een paneel op de kop kunt tikken en in staat bent om het zelf te doen. Als je het laat doen is iemand zo 3 uur bezig, neem het uurtarief van een kundig reparateur en je zit aan bedragen die vergeleken met de economische waarde van het apparaat niet te verantwoorden zijn.

Maar ook panelen zelf kopen kan prijzig zijn, je zult voor jezelf moeten beslissen of het dat waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Je huidige tv is een instapper met een 60Hz VA paneel met goed contrast, matige kijkhoek, redelijke motion en is ongeschikt voor HDR. Elke huidige 50 inch tv van de bekende namen zal min of meer gelijkwaardig zijn. Het verschil zit 'm in smartplatform, app-aanbod en features. De Q67T past ook in dat rijtje en is veel te prijzig. De XH80 en Nano86 zijn IPS tv's waarbij de Sony kleur accurater is en (nog) een bredere kijkhoek heeft. De LG heeft betere motion door het 120Hz paneel.

Voor toegevoegde waarde bij HDR moet je naar een VA tv kijken met FALD. Kortom iets meer uitgeven. De U7QF van Hisense is de goedkoopste, maar motion zal niet beter zijn dan je huidige tv en het app-aanbod is summier. Je zult uiteindelijk een keuze moeten maken tussen een IPS of een VA tv, of HDR van belang is en goede motion/bewegingsscherpte.

Repareren zou ik voor dat bedrag niet doen. Voor minder geld heb je een gelijkwaardige vervanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Dat idd. Spul kost niks meer tegenwoordig.

@chrissis Of een Samsung goed is en zo ja welke dan: geen idee, ik heb zelf een LG en een lichte aversie tegen soundbars
* The Eagle aait zijn Denon / Klipsch set met 4 vloerstaanders 50 cm centerspeaker en 10" sub nog maar eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
The Eagle schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:49:
^^^ Dat idd. Spul kost niks meer tegenwoordig.

* The Eagle aait zijn Denon / Klipsch set met 4 vloerstaanders 50 cm centerspeaker en 10" sub nog maar eens :)
Die tijd heb ik ook gehad, (Marantz en Kef en BK) ;). Maar ja kleine kinderen zijn geen goede combinatie. Zo blijkt... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

offtopic:
Die van mij zijn 2 en 4. Bij de aankondiging van de zwangerschap van de eerste heb ik mijn apparatuur afgeschreven, dus alles is meegenomen. En ik hoop nog steeds dat ik binnenkort weer eens wat anders kan / mag kopen :P Maar ze weten van de speakers dat ze er niet aan mogen zitten, er niet tegenaan mogen rijden / spelen / whatever, en dat gaat eigenlijk heel goed :)
Dat de apparatuur achter een deurtje zit en ze geen flauw idee hebben hoe het spul te bedienen helpt overigens goed. Al vinden ze het wel fantastisch als ik iets als Animusic HD (zoek maar op) over de speakers draai ipv via TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
benbaba schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:06:
Je huidige tv is een instapper met een 60Hz VA paneel met goed contrast, matige kijkhoek, redelijke motion en is ongeschikt voor HDR. Elke huidige 50 inch tv van de bekende namen zal min of meer gelijkwaardig zijn. Het verschil zit 'm in smartplatform, app-aanbod en features. De Q67T past ook in dat rijtje en is veel te prijzig. De XH80 en Nano86 zijn IPS tv's waarbij de Sony kleur accurater is en (nog) een bredere kijkhoek heeft. De LG heeft betere motion door het 120Hz paneel.

Voor toegevoegde waarde bij HDR moet je naar een VA tv kijken met FALD. Kortom iets meer uitgeven. De U7QF van Hisense is de goedkoopste, maar motion zal niet beter zijn dan je huidige tv en het app-aanbod is summier. Je zult uiteindelijk een keuze moeten maken tussen een IPS of een VA tv, of HDR van belang is en goede motion/bewegingsscherpte.

Repareren zou ik voor dat bedrag niet doen. Voor minder geld heb je een gelijkwaardige vervanger.
Dank voor heldere uitleg! Welke Samsung zou jij dan aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
https://www.coolblue.nl/p.../lg-55nano816na-2020.html

Je kijkt alleen TV dus alles boven 50h is echt zinloos.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:14
The Eagle schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:46:
offtopic:
Die van mij zijn 2 en 4. Bij de aankondiging van de zwangerschap van de eerste heb ik mijn apparatuur afgeschreven, dus alles is meegenomen. En ik hoop nog steeds dat ik binnenkort weer eens wat anders kan / mag kopen :P Maar ze weten van de speakers dat ze er niet aan mogen zitten, er niet tegenaan mogen rijden / spelen / whatever, en dat gaat eigenlijk heel goed :)
Dat de apparatuur achter een deurtje zit en ze geen flauw idee hebben hoe het spul te bedienen helpt overigens goed. Al vinden ze het wel fantastisch als ik iets als Animusic HD (zoek maar op) over de speakers draai ipv via TV :)
Hier precies hetzelfde.. Ook 2 en 4 en zo vroeg mogelijk begonnen met duidelijk maken dat de TV hoek en speakers een no-go zone is. Dochterlief (4) corrigeerde recent de jongste dat ie echt niet bij de TV mocht komen. *afkloppen maar tot op heden gaat het prima. Apparatuur staat verder inderdaad achter deurtjes waar ze ook niet aan mogen zitten. Voor mij ook geen soundbar hier.

Maar goed verder off topic.. @chrissis zou je voor dat budget niet naar een uitgaand of OLED model van vorig jaar kunnen kijken? Als je toch alleen TV kijkt zou je wellicht prima een wat ouder model kunnen kiezen (maar OLED)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Is dat ook het geval bij streamingdiensten zoals Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Op Netflix is veel 60Hz-materiaal te vinden, maar in beginsel geldt hetzelfde: Hoge framerate is zinloos. Die 120Hz is vooral leuk voor mensen die met een 3080Ti aan de slag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
chrissis schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:57:
[...]

Is dat ook het geval bij streamingdiensten zoals Netflix?
24f is zo'n beetje alles wat film of serie is, er is bijna geen 60f content. We zouden bijna allemaal misselijk worden :p

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
dmantione schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:05:
Op Netflix is veel 60Hz-materiaal te vinden, maar in beginsel geldt hetzelfde: Hoge framerate is zinloos. Die 120Hz is vooral leuk voor mensen die met een 3080Ti aan de slag willen.
Voor games is 60h idd nuttiger. Voor alle films en series etc. Niet echt. Lees het artikel hieronder eens door, is zeer interessant!

reviews: Alles over framerates en waarom film altijd 24fps zal blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
chrissis schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:03:
[...]

Dank voor heldere uitleg! Welke Samsung zou jij dan aanraden?
Ik zou dan kijken naar de 49'' RU80 welke min of meer hetzelfde presteert als de Q60T/Q67T. In 55'' gebruiken ze in de instapseries zowel PLS (IPS) als VA panelen in exact dezelfde tv's, dus dat is een gok. De RU80/Q60R zijn uitzonderingen, maar helaas amper meer verkrijgbaar. Deze RU74 is ook interessant geprijsd (EU-model) en gelijkwaardig aan de RU80.
dmantione schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:05:
Niet helemaal correct. Het is inderdaad niet zo essentieel als sommigen het soms maken, maar zinloos is het zeker niet, zie mijn reactie hier. Samengevat geen 24p-judder, minder motionblur/lagere reactietijd en betere bfi/interpolatie. TS is een 60Hz VA-paneel gewend (met o.a. 3:2 pulldown) dus waarschijnlijk is het voor hem niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door benbaba op 29-09-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
In het kort het maakt niet veel uit wat je gaat kiezen, je zal er weinig van merken ivm je gebruik. Ik heb zelf samsung gehad en ben naar LG gegaan ivm het smart platform. Die van LG ervaar ik als veel beter. De 3D remote was ook effe wennen maar wil nu niet meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
benbaba schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:11:
[...]

Ik zou dan kijken naar de 49'' RU80 welke min of meer hetzelfde presteert als de Q60T/Q67T. In 55'' gebruiken ze in de instapseries zowel PLS (IPS) als VA panelen in exact dezelfde tv's, dus dat is een gok. De RU80/Q60R zijn uitzonderingen, maar helaas amper meer verkrijgbaar. Deze RU74 is ook interessant geprijsd (EU-model) en gelijkwaardig aan de RU80.
Dank! Ga ik dit als een upgrade ervaren tov mijn huidige/vorige tv? En zit er veel verschil tussen het 2020 en 2019 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Ik leef met je mee. Ik heb zelf 3 TV's versleten in een jaar tijd. De oudste besloot hamertje tik te spelen met de TV, de volgende was de vrouw met de stofzuigerstang. De jongste kreeg het voor elkaar om met speelgoed in het scherm te drukken. Krijg je mooie lichte kringen van...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrissis
smekkos schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:12:
Ik leef met je mee. Ik heb zelf 3 TV's versleten in een jaar tijd. De oudste besloot hamertje tik te spelen met de TV, de volgende was de vrouw met de stofzuigerstang. De jongste kreeg het voor elkaar om met speelgoed in het scherm te drukken. Krijg je mooie lichte kringen van...
OMG, en wil de verzekeraar jou nog als klant....? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:07
Gezien de leeftijd van je kinderen is een tweedehands geen optie? Vervang je die als ze wat ouder zijn.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@chrissis Als je geen waarde hecht aan 120Hz, is er ook een versie met 50-60Hz
pricewatch: LG Nanocell 49NANO816NA Zwart op €600,- Het blijft 4K, dus voor TV kijken is dat voldoende. Met een beetje geluk, vergoed je woonverz. ook een groot deel, en valt het al met al nog mee

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 29-09-2020 09:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb zelf de Samsung UE49RU7379 Curved en dat is ten opzichte van m'n vorige Samsung een hele vooruitgang.

https://www.otto.nl/p/101...curved&itemId=10105728406

Voor € 430 geen verkeerde prijs dacht ik.

Ben er tot nu toe heel tevreden mee. Alleen wil de Samsung afstandsbediening graag "universeel" zijn, maar kent 'ie weinig tot geen andere apparaten herkennen, laat staan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Sunthon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
Ik heb zelf de Samsung UE49RU7379 Curved en dat is ten opzichte van m'n vorige Samsung een hele vooruitgang.

https://www.otto.nl/p/101...curved&itemId=10105728406

Voor € 430 geen verkeerde prijs dacht ik.

Ben er tot nu toe heel tevreden mee. Alleen wil de Samsung afstandsbediening graag "universeel" zijn, maar kent 'ie weinig tot geen andere apparaten herkennen, laat staan bedienen.
Welke Samsung had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunthon
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Een LE40. Gekocht in 2008 ofzo... :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

geldersscheepje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:37:
Gezien de leeftijd van je kinderen is een tweedehands geen optie? Vervang je die als ze wat ouder zijn.
Je ruilt je kind toch niet in na 1 kapotte tv? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Sunthon schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:33:
[...]

Een LE40. Gekocht in 2008 ofzo... :)
Haha, dat lijkt mij logisch ben met name even benieuwd hoe die presteert tov van 2018 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
chrissis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:28:
[...]
Dank! Ga ik dit als een upgrade ervaren tov mijn huidige/vorige tv? En zit er veel verschil tussen het 2020 en 2019 model?
Nee, niet echt, ze zijn min of meer gelijk aan de NU7-serie. Hooguit iets meer helderheid en een breed kleurenpalet voor hdr. Wat betreft jaartal zijn de verschillen verwaarloosbaar. Een 120Hz paneel, dimming en een hogere piekhelderheid zou een upgrade geven, maar daar moet de content dan ook naar zijn. Je komt dan bij tv's als de Q70R en Q80T bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01

HugoBoss1985

Xenotech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
DonJunior schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:22:
[...]

Hier precies hetzelfde.. Ook 2 en 4 en zo vroeg mogelijk begonnen met duidelijk maken dat de TV hoek en speakers een no-go zone is. Dochterlief (4) corrigeerde recent de jongste dat ie echt niet bij de TV mocht komen. *afkloppen maar tot op heden gaat het prima. Apparatuur staat verder inderdaad achter deurtjes waar ze ook niet aan mogen zitten. Voor mij ook geen soundbar hier.
Volgens mij heb ik een supereigenwijs model rondlopen dan. 19mnd oud nu en ik heb hem een tijdje bij de Harman speaker vandaan kunnen houden. Nu weer staat het ding ineens uit, WiFi verbinding kwijt, the Force is strong in this one.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
benbaba schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:45:
[...]

Nee, niet echt, ze zijn min of meer gelijk aan de NU7-serie. Hooguit iets meer helderheid en een breed kleurenpalet voor hdr. Wat betreft jaartal zijn de verschillen verwaarloosbaar. Een 120Hz paneel, dimming en een hogere piekhelderheid zou een upgrade geven, maar daar moet de content dan ook naar zijn. Je komt dan bij tv's als de Q70R en Q80T bij Samsung.
Waar ik mij aan ergerde was vertical banding, ik wil dit bij een nieuw scherm voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:49
Skyrunner schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:48:
[...]

Volgens mij heb ik een supereigenwijs model rondlopen dan. 19mnd oud nu en ik heb hem een tijdje bij de Harman speaker vandaan kunnen houden. Nu weer staat het ding ineens uit, WiFi verbinding kwijt, the Force is strong in this one.
17 maanden, TV blijft ze af, de soundbar niet altijd, maar zijn we ook minder streng mee. Goedkoop ding, 5 jaar oud, kinderen mogen ook spelen :)

Ik zou zelf kijken naar 2e hands denk ik, wel betrouwbaar geen marktplaats gegoochel, voor dat geld kun je dan misschien net een OLED scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:01

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

chrissis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:52:
[...]

Waar ik mij aan ergerde was vertical banding, ik wil dit bij een nieuw scherm voorkomen.
De nieuwe tv van mijn vriendin (ook LG) heeft ook local dimming waarbij veel last is van banding. Ook als local dimming op "low" ingesteld wordt. Dezelfde avond na aanschaf hebben we "local dimming" dus maar compleet uitgeschakeld. Dan maar wat contrast inleveren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
chrissis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:52:
[...]

Uniformiteitsproblemen zijn in bepaalde mate inherent aan lcd tv's. Het ene paneel of model heeft er meer/minder last van dan het andere. Je weet het pas zodra het exemplaar bij jou thuis staat. Koop daarom altijd bij een winkel met goede retourvoorwaarden.
Question Mark schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:04:
[...]

De nieuwe tv van mijn vriendin (ook LG) heeft ook local dimming waarbij veel last is van banding. Ook als local dimming op "low" ingesteld wordt. Dezelfde avond na aanschaf hebben we "local dimming" dus maar compleet uitgeschakeld. Dan maar wat contrast inleveren...
Dit komt doordat LG IPS panelen gebruikt met verticale local dimming zones. Ook laat IPS van nature meer backlight licht door en zodra het wat donkerder wordt valt dit extra op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 02:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 20:19
Even nog een kleine tip: staar je ook niet stuk op SmartTV opties. Voor €50 heb je een Xiaomi MiBox (Android TV met 4k/hdr support). Werkt echt super goed/snel! HDMI inpluggen en gaan.

Enne misschien is dit wel wat voor je :)

YouTube: We got the Kick-Proof TV from China!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung QE49Q6F

60hz, 4K, QLED en een prima smartgedeelte. De grootte van de tv is precies wat ik zocht en volgens mij is ie nu ook wel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 21-09 22:28
chrissis schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:45:
Ik weet niet waar je verzekert bent, ik zit bij die glasheldere en met een vergelijkbare barst in mijn scherm (49inch curved Samsung) was geen offerte nodig voor schermreparatie. Met dergelijke schade wordt ie al snel als verloren beschouwd.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55
Ik heb de vorige versie van deze lijn:

https://www.philips.nl/c-...DQ4zDw47LvSYaAk9cEALw_wcB

Specifiek deze: pricewatch: Philips 43PUS7304 Zilver

Ik gebruik hem als tweede TV maar ben erg positief verrast door de fijne interface en Ambilight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Torgo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:25:
Ik heb de vorige versie van deze lijn:

https://www.philips.nl/c-...DQ4zDw47LvSYaAk9cEALw_wcB

Specifiek deze: pricewatch: Philips 43PUS7304 Zilver

Ik gebruik hem als tweede TV maar ben erg positief verrast door de fijne interface en Ambilight.
Ik ben een beetje wantrouwend voor Philips... of is dit niet meer terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
DaLass schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:11:
[...]

Ik weet niet waar je verzekert bent, ik zit bij die glasheldere en met een vergelijkbare barst in mijn scherm (49inch curved Samsung) was geen offerte nodig voor schermreparatie. Met dergelijke schade wordt ie al snel als verloren beschouwd.
Ik heb al een prijs, €600,- dus die gaat niet worden gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:28:
Ik heb de Samsung QE49Q6F

60hz, 4K, QLED en een prima smartgedeelte. De grootte van de tv is precies wat ik zocht en volgens mij is ie nu ook wel betaalbaar.
Presteert deze beter dan de huidig Q6x series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
benbaba schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:11:
[...]

[...]

[...]

Niet helemaal correct. Het is inderdaad niet zo essentieel als sommigen het soms maken, maar zinloos is het zeker niet, zie mijn reactie hier. Samengevat geen 24p-judder, minder motionblur/lagere reactietijd en betere bfi/interpolatie. TS is een 60Hz VA-paneel gewend (met o.a. 3:2 pulldown) dus waarschijnlijk is het voor hem niet nodig.
Wat ik begrijp is dat de 2019 modellen van Samsung beter presteren dan 2020 modellen. De meerprijs van de RU80 is t niet waard tov de RU74?

Ps. Excuus voor de vele reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:55
chrissis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:56:
[...]
Ik ben een beetje wantrouwend voor Philips... of is dit niet meer terecht?
Dat ben ik eigenlijk ook wel, maar ik ben positief verrast. Maar ik was niet zo kieskeurig, wilde graag Android TV zodat ik de Ziggo app kon gebruiken en verder moest het vooral betaalbaar. Zou ook afgaan op reviews en je eigen onderzoek, mijn ervaring is er maar één 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
chrissis schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:37:
[...]
Wat ik begrijp is dat de 2019 modellen van Samsung beter presteren dan 2020 modellen. De meerprijs van de RU80 is t niet waard tov de RU74?
In het instap tot midden segment valt het verschil mee. De modellennummers zijn alleen een plekje opgeschoven: Q90T<>Q85R | Q80T<>Q70R | Q70T<>Q60R | Q60T<>RU80 | TU85<>RU74 | TU80<>RU71 | TU70<>RU70. Een 120Hz paneel dit jaar vanaf de 55'' Q70T, het goede kijkhoek- en reflectiefilter vanaf de Q90T, FALD vanaf de Q80T en een WCG vanaf de TU85.

De RU74 is de instap-serie met wide color gamut. De RU80 voegt een tikkeltje meer helderheid toe. De RU74 op bol lijkt grijze-import. Art&Craft verkoopt Benelux modellen. Dit maakt het prijsverschil ook wat groter. In feite praat je pas over een upgrade bij A. een 120Hz paneel of B. FALD. Motion(verwerking) wordt dan beter en HDR begint toegevoegde waarde te krijgen. Het 8 uur journaal zal er op alle modellen min of meer hetzelfde uitzien.

LCD's zijn al zo goed als uit ontwikkeld. Uiteindelijk maakt het type-lcd, hdr-prestaties en motionverwerking het grootste verschil. Daarnaast bij bepaalde hogere modellen ook een superieur kijkhoek- en reflectiefilter en betere gaming features. Reviews kun je hier vinden. Let er wel op dat bij bepaalde 49'' modellen het motioncijfer lager uitvalt door het 60Hz paneel.

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is kostenbesparing: Je kunt niet ieder jaar dalende prijzen hebben en niets aan het apparaat veranderen. Technologische vooruitgang is er niet meer (Samsung is immers bezig zijn LCD-fabrieken te sluiten), dus daar kan het niet vandaag komen, er moet gewoon wat uit de TV gehaald worden. Dat is waarom veel 2019-modellen beter zijn dan de 2020-modellen. Momenteel liggen de laatste 2019-modellen in de winkel, vaak afgeprijsd en kun je goede deals vinden.

• chrissis
Dank voor de duidelijke uitleg. Ik ga de knoop 1 deze dagen doorhakken. Budget kan evt wat verhoogd worden, krijg net de bevestiging dat het volledige aankoopbedrag vergoed wordt! (€469,-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrissis
Ik overweeg het budget toch iets op te rekken. Zo komt de KD-55XF9005 tegen evt in aanmerking, voor €777,-. (55 inch is ook een optie). Daarnaast overweeg ik ook nog even geduld te hebben tot black friday en dan toch voor oled te gaan (Max €999). Ik begrijp dat ik namelijk niet echt een upgrade mag verwachten als ik mijn budget op €700 houd.

• Bschnitz
chrissis schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:11:
Ik overweeg het budget toch iets op te rekken. Zo komt de KD-55XF9005 tegen evt in aanmerking, voor €777,-. (55 inch is ook een optie). Daarnaast overweeg ik ook nog even geduld te hebben tot black friday en dan toch voor oled te gaan (Max €999). Ik begrijp dat ik namelijk niet echt een upgrade mag verwachten als ik mijn budget op €700 houd.
Klopt. Wachten tot BF of een offerte opvragen loont zeker, ik heb 25% korting gehad op mijn CX 77 en dat enkele weken na launch.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
OLED's zijn voor €999 te koop geweest, maar ik heb de indruk dat het je niet gaat lukken op Black Friday: De B9, die voor €999 te krijgen was, is aan het uitsterven in winkels en winkels die ze nog hebben willen meer vangen. De opvolger BX is nog niet breed in winkels te vinden. Het andere alternatief, de 48" CX, wil vanwege hoge vraag ook nog niet echt in prijs zakken.

Op Black Friday komen er gegarandeerd aanbiedingen, maar ik denk dat dat niet de B9 gaat betreffen, en de CX zij het 48" of 55" de €999 niet gaat halen.

Dat je er weinig op vooruit gaat als je wedeom €700 besteedt, is juist.

• chrissis
Ik zal eens kijken of ik de B9 nog bij een betrouwbare partij kan aanschaffen (geen grijze import).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Ik heb uiteindelijk van de Sony A8 KD-55A8 gekocht voor een zeer scherpe prijs. Thanks voor het advies allen!
Pagina: 1