Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kong91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-05-2021
Goede dag!

Is het mogelijk een hypotheek te krijgen als een persoon een flexwerker is (min- max contract 3-35 uur, tijdelijk)? (de andere heeft vast contract met vaste uren).

Iemand zelf ervaring met dit?

Vriendelijke groet,

Cindy

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 15:46

ThunderNet

Flits!

Ja, als er geen vast contract is, pakt de hypotheekgever vaak een gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaren.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vul het eens in op een website waar je je maximale hypotheek uit kan rekenen.
Bijvoorbeeld op
https://www.abnamro.nl/nl...-hypotheek-berekenen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-06 22:22
Op de website van het UWV kun je een tooltje vinden genaamd "handig" hier kun je je loon van de afgelopen 3 jaar zien (berekend vanaf 2019 geloof ik).

Voor de meeste hypotheekverstrekkers is dit voldoende om een hypotheek te krijgen, maar sommige verstrekkers zullen afhaken voor deze methode.

Ik weer niet of een intentieverklaring/werkgeversverklaring voldoende is voor flexwerkers. Anders is dit misschien een optie.

Edit: (als ik inlog op het UWV zie ik niet meer direct de Handig! link erbij staan, wellicht dat daarin iets is veranderd dit jaar).

[ Voor 13% gewijzigd door Intruder op 28-09-2020 12:43 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kong91 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:15:
Is het mogelijk een hypotheek te krijgen als een persoon een flexwerker is (min- max contract 3-35 uur, tijdelijk)?
ja

Dat is wel heel kortaf.

[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 28-09-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:03
Ik zou even Googlen op "flexcontract hypotheek" of iets vergelijkbaars. Dan kan je bij verschillende hypotheekverstrekkers nalezen hoe ze daarmee omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Hiervoor is de arbeidsmarktscan voor flexwerkers in het leven geroepen. Zie bijvoorbeeld de informatie op deze pagina: https://www.hypotheker.nl...sluiten/arbeidsmarktscan/. Op die pagina wordt verwezen naar https://arbeidsmarktkansen.nl/.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kong91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-05-2021
Bedankt voor alle reactie's. Een werkgeversverklaring kan ik gewoon krijgen gelukkig.

Ik realiseerde dat mijn situatie nog iets ingewikkelder zit.
In de laatste 3 jaar, ben ik voor een langere tijd ziek geweest. Dus vanaf februari 2017 ongeveer tot halverwege 2018 had ik alleen inkomen vanuit de ziektewet. daarvoor en daarna heb ik gewerkt (al 10 jaar). Zal dit ook een probleem vormen?

[ Voor 9% gewijzigd door Kong91 op 29-09-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 13:46

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Kong91 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:32:
Bedankt voor alle reactie's. Een werkgeversverklaring kan ik gewoon krijgen gelukkig.

Ik realiseerde dat mijn situatie nog iets ingewikkelder zit.
In de laatste 3 jaar, ben ik voor een langere tijd ziek geweest. Dus vanaf februari 2017 ongeveer tot halverwege 2018 had ik alleen inkomen vanuit de ziektewet. daarvoor en daarna heb ik gewerkt (al 10 jaar). Zal dit ook een probleem vormen?
Het eerste gesprek is vaak gratis bij de hypotheekadviseur, hij/zij kan kijken naar jouw specifieke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Wat gaf je financieel adviseur als antwoord op die vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-06 13:14
Wat komt eruit als je je Inkomensbepaling doet o.b.v. je UWV verzekeringsbericht?

https://www.hdn.nl/inkomensbepalingloondienst/

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
hyptonize schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:34:
Wat gaf je financieel adviseur als antwoord op die vragen?
Dat je beter eerst wat voorwerk kunt doen en vragen naar ervaringen van anderen voordat je een advies gesprek plant? Niet iedere adviseur zal met hetzelfde antwoord komen, ervaringen van anderen kunnen dus een welkome aanvulling zijn.

Ik denk dat de meeste hypotheekvertrekkers het parttime/flexwerk salaris voor slechts een percentage willen metellen.
Pagina: 1