info bij samen stellen pc (voor een noob)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 18:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil een game pc samen stellen waar ik die nieuwste games gemakkelijk op kan draaien. ook wil ik dat ik naar de toekomst nog de optie heb om het syteem up to date te houden. mijn huidige pc kan ik niet upgraiden omdat het moederbord niet de juiste slots heeft heb ik mij laten vertellen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 1000 euro een mooi streven, dit staat niet helemaal vast. Zolang 1400p/144Hz met de huidige games maar haalbaar is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
toetsenbord muis monitor en dergelijken. dus hier gaat het mij puur om de pc zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
volledige computer

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles. wel zou ik graag willen weten wat de verschillen in procesor zijn. wat is het groten verschil tussen intel en amd

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een zo stil mogelijken setup is een pre. (hiervoor wil ik best wat meer neerleggen)
ook de mogelijkheid om in de toekomst upgraids toe te kunnen passen.

Ga je overklokken?
hier heb ik 0 verstand van. maar zou een optie kunnen zijn om rekening mee te houden

Wat verwacht je van ons?
ik heb vooral wat hulp nodig met het opstarten om alles uit te zoeken wat moet ik absoluut niet pakken en wat juist wel. ook zou ik het 1 en ander willen weten over de merken die beschikbaar zijn en wat hierin de grote verschillen zijn. ik heb geen haast met het uitzoeken van alles dus mocht er binnen kort iets nieuws uitkomen wat de prijzen drukt wil ik daar best op wachten.\

huidig systeem
AMD FX(tm)-6300-sic-core procesor 3.5ghz
16 gb ram ( ik zie 2 x een rode hyperx kaart er in zitten en 1 x een heel simpel printje)
moederbord msi 970 GAMING (MS-7693)
nvidia gforce gtx 750TI
sharkoon wpm500 bronze

nieuw systeem

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenMSI MAG B550M Mortar€ 140,55€ 140,55
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Gaming Trio€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 95,95€ 95,95
1MonitorenLG UltraGear 27GL83A-B Zwart€ 442,52€ 442,52
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 44,70€ 44,70
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 62,90€ 62,90
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 106,-€ 106,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,90€ 105,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.187,52

[ Voor 62% gewijzigd door tijs000 op 28-10-2020 15:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 12:16
Een eigen lijstje is verplicht.
Voor inspiratie kun je bij andere recente topics kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:31

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Deze al gezien?

Klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:23
Ik zou juist niet de RGB pakken, maar het geld steken in meer snelheid.

even paar dingen:
1) welke games / instellingen (bijvoorbeeld flight simulator 2020 op ultra)
2) wil je een raampje / rgb?

intel heeft snellere core, amd heeft meer cores. Heb je maar 1 programma ( "het spel") aan staan, dan is intel sneller, maar zodra je meer cores gaat gebruiken, dan wordt AMD ineens stuk beter. (bijvoorbeeld bij streamen).
Doordat de r5 3600 nu 50 euro omhoog geschoten is, is intel een optie om naar te kijken (prijsverschil is ineens klein).
Tegelijk: begin oktober komt de nieuwe versie (r7 4700), half oktober komt de r5 4600 uit. DIe kunnen wel eens heel interessant zijn.

15 oktober komt de RTX3070 FE uit, ALS je die te pakken kan krijgen (517 euro, zit wel meteen op het max van je budget :P ) dan is die geweldige prijs/kwaliteit. Anders wordt het iets als een 5700xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2020 is een prima uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
Torac schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:08:
Een eigen lijstje is verplicht.
Voor inspiratie kun je bij andere recente topics kijken.
dit heb ik met opzet nog niet gedaan aangezien ik nog moet kiezen of ik amd of intel ga. en ik ben bang als ik nu voor de 1 kies ik ook helemaal die richting in ga terwijl dit niet helemaal de juiste keuze zou zijn.

ik hoop dat dit geen probleem is voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Tazzios

..

Waar bestaat je huidige systeem uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
99ruud99 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:19:
Ik zou juist niet de RGB pakken, maar het geld steken in meer snelheid.

even paar dingen:
1) welke games / instellingen (bijvoorbeeld flight simulator 2020 op ultra)
2) wil je een raampje / rgb?

intel heeft snellere core, amd heeft meer cores. Heb je maar 1 programma ( "het spel") aan staan, dan is intel sneller, maar zodra je meer cores gaat gebruiken, dan wordt AMD ineens stuk beter. (bijvoorbeeld bij streamen).
Doordat de r5 3600 nu 50 euro omhoog geschoten is, is intel een optie om naar te kijken (prijsverschil is ineens klein).
Tegelijk: begin oktober komt de nieuwe versie (r7 4700), half oktober komt de r5 4600 uit. DIe kunnen wel eens heel interessant zijn.

15 oktober komt de RTX3070 FE uit, ALS je die te pakken kan krijgen (517 euro, zit wel meteen op het max van je budget :P ) dan is die geweldige prijs/kwaliteit. Anders wordt het iets als een 5700xt.
ik ga geen flight simulator spelen. maar ik wil gewoon nieuwe games de komende paar jaar goed kunnen spelen :) denk aan steampunk RPG's en FPS games.

stel ik wil er een extra monitor langs om tussen door dingen op te zoeken als ik aan het gamen ben. trekt een intel dat dan wel of is dat al wat onder die meer cores valt ?

en de pc hoeft er niet mooi uit te zien. is natuurlijk wel leuk maar heb er niet meer geld voor over
Tazzios schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:23:
dat zal ik vanavond eens checken wat er precies in zit.

[ Voor 9% gewijzigd door tijs000 op 28-09-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Een intel kan het wel trekken, maar AMD is dan "beter" voor je geld.(bang for buck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 12:16
Een extra monitor heeft niets met je processor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat klopt, maar de rest van de zin wel: om tussendoor dingen op te zoeken als ik aan het gamen ben.
Dat suggereert dat er meerdere programma's tegelijk gerund gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
Tazzios schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:23:
zojuist in de start post gezet.
zijn er hier nog dingen goed bruikbaar?
99ruud99 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:09:
Dat klopt, maar de rest van de zin wel: om tussendoor dingen op te zoeken als ik aan het gamen ben.
Dat suggereert dat er meerdere programma's tegelijk gerund gaan worden.
dus ik kan een systeem gaan uitzoeken gebaseerd op AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Hoeveel haast heb je met kopen?
Kan je het zelf even in elkaar klikken of heb je hulp nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Tazzios

..

tijs000 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:20:
[...]
dit heb ik met opzet nog niet gedaan aangezien ik nog moet kiezen of ik amd of intel ga. en ik ben bang als ik nu voor de 1 kies ik ook helemaal die richting in gaterwijl dit niet helemaal de juiste keuze zou zijn .
Er is geen groot verschil tussen de 2. Kwa onderdelen maakt alleen het moederbord en mogelijk het geheugen een verschil, dat is dus zo aangepast. Indien jij een AMD systeem voorstelt zal iemand anders een intel optie er naast geven (zo eigenwijs zijn ze hier ook wel weer :+ ).
ik hoop dat dit geen probleem is voor dit topic.
Het zal het aantal reacties sterk verminderen indien je andere mensen jou werk wil laten doen. ;)

Van je oude systeem valt niets mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
ik heb nu een lijstje gemaakt. een pc samen gesteld via 1 of andere site waar dit het gebruiksvriendelijkst was :)

nu kwam ik de volgende dingen tegen die me nog niet helemaal aanstaan.
-de video kaart staat op pricewatch geen prijs. is dit omdat deze bijna niet aan te komen is?
-zit er veel verschil in geheugen kaartjes ?
-heeft iemand ervaring met de stock koeler van de procesor maakt deze veel geluid of kan ik er dan beter een andere koeler op zetten.
-de voeding heb ik wat groter gepakt als nodig was (volgens de site) is het verstandig om een nog wat grootere voeding te pakken voor de toekomst.
-en een 1 tb ssd heb ik daar wat aan of kan ik beter een 250gb ssd en een extra harde schijf voor ruimte?
-zijn er dingen in mijn lijst die samen niet goed werken :) of iets waar ik iets meer of minder aan uit kan geven voor een positief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
tijs000 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:57:

-de video kaart staat op pricewatch geen prijs. is dit omdat deze bijna niet aan te komen is?
Dat is een Founders edition en alleen bij nVidia te bestellen
-zit er veel verschil in geheugen kaartjes ?
Ja, Corsair is in het algemeen matig compatibel met Ryzen 3xxx
-heeft iemand ervaring met de stock koeler van de procesor maakt deze veel geluid of kan ik er dan beter een andere koeler op zetten.
Wil je het koeler en stiller dan is een andere koeler aan te raden.
-de voeding heb ik wat groter gepakt als nodig was (volgens de site) is het verstandig om een nog wat grootere voeding te pakken voor de toekomst.
Je vooral een betere voeding nodig. Corsair VS is van erg matige kwaliteit en het interne design slecht compatibel met recente hardware.
-en een 1 tb ssd heb ik daar wat aan of kan ik beter een 250gb ssd en een extra harde schijf voor ruimte?
1TB ssd is zo'n beetje de norm op dit moment
-zijn er dingen in mijn lijst die samen niet goed werken :) of iets waar ik iets meer of minder aan uit kan geven voor een positief effect.
Ryzen 3600X is de meerprijs niet waard tov de non X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02:13
Zie geen monitor in je lijst je moet voor 1440p 144hz ook nog een geschikte monitor hebben met 1000 euro gaat 1440p 144hz met monitor en complete desktop niet lukken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
BlackBarryNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:44:
Zie geen monitor in je lijst je moet voor 1440p 144hz ook nog een geschikte monitor hebben met 1000 euro gaat 1440p 144hz met monitor en complete desktop niet lukken ben ik bang.
klopt maar die heb ik extra niet mee genomen in het budget hier ben ik al voor aan het rond neuzen.
computer heb ik uit het huishoudgeld potje kunnen regelen de monitor komt uit mijn eigen spaarpot :P
Uszka schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:08:
[...]

Dat is een Founders edition en alleen bij nVidia te bestellen

[...]

Ja, Corsair is in het algemeen matig compatibel met Ryzen 3xxx

[...]

Wil je het koeler en stiller dan is een andere koeler aan te raden.

[...]

Je vooral een betere voeding nodig. Corsair VS is van erg matige kwaliteit en het interne design slecht compatibel met recente hardware.

[...]

1TB ssd is zo'n beetje de norm op dit moment

[...]

Ryzen 3600X is de meerprijs niet waard tov de non X.
zo ik heb jou advies opgevolgd en het 1 en ander aan gepast.
de x van de procesor af gehaald. en er een koeler bij gezocht.
geheugen aangepast voor een trident z neo geheugen (google vond deze de beste...)
voeding aangepast naar 1 uit een ander topic.

dan begint het plaatje aardig compleet te worden volgens mij

moet ik eigelijk ook bekabeling hebben om alles aan te sluiten of zit dit bij de componenten ?

[ Voor 3% gewijzigd door tijs000 op 28-09-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-09 19:56
@tijs000

De bekabeling die je nodig gaat hebben zal in de meeste gevallen gewoon meegeleverd worden met de componenten.

Is bv een pricewatch: Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH geen optie als videokaart?
Deze heeft een hogere kloksnelheid en meer rekenkernen voor zo'n €50 goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Pak liever b550 bord,
Wil je niet liever een bq pb 500dx kast?
Die ram sticks zijn erg duur, terwijl die amper opvallen. Dan kan je beter een rgb cpu koeler pakken, dat is een veel groter onderdeel.
Plaats dan nog 2 rgb fans, en je hebt een rgb pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
Pawnhamster schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:45:
@tijs000

De bekabeling die je nodig gaat hebben zal in de meeste gevallen gewoon meegeleverd worden met de componenten.

Is bv een pricewatch: Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH geen optie als videokaart?
Deze heeft een hogere kloksnelheid en meer rekenkernen voor zo'n €50 goedkoper
dat merk ken ik niet (zal wel aan mijn beperkte kennis liggen) maar als dit beter is voor minder zie ik geen probleem denk ik.
99ruud99 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:53:
Pak liever b550 bord,
Wil je niet liever een bq pb 500dx kast?
Die ram sticks zijn erg duur, terwijl die amper opvallen. Dan kan je beter een rgb cpu koeler pakken, dat is een veel groter onderdeel.
Plaats dan nog 2 rgb fans, en je hebt een rgb pc.
was is voor verschil geeft zo een B550 bord? werkt dit beter samen met andere componenten of is het een betere prijs kwaliteit? en zit er nog veel verschil in de merken behalve prijs?

en voor die geheugen kaartjes die had ik uitgezocht omdat het "internet" deze aanraden bij de processor. rgb maakt mij egt helemaal niks uit dus ik kan dan beter voor andere geheugen kaartjes gaan als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
X570 heeft meer pcie 4.0, b550 is stuk goedkoper.
Gezien jouw build, heb je niets aan x570, dat is meer iets voor pc's die over de 1500 euro heen gaan.

RAM:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB is een betere keuze.

en is er een reden voor de kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
99ruud99 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:05:
X570 heeft meer pcie 4.0, b550 is stuk goedkoper.
Gezien jouw build, heb je niets aan x570, dat is meer iets voor pc's die over de 1500 euro heen gaan.

RAM:
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB is een betere keuze.

en is er een reden voor de kast ?
als ik dan heet b550 bord pak scheelt mij dat +- 50 euro wat ik zie. maar als ik in de toekomst wil upgraden heb ik dan met het b550 bord net zoveel mogelijkheden of wordt het dan beperkt? want dan zou ik daar liever wat meer in investeren.

en dat ram kan ik inderdaad wel eens bekijken.

de kast heb ik uitgezocht omdat deze lekker stil zou zijn. dat vindt ik namelijk wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Kort gezegd: zolang je geen duizend euro's extra erin wilt pompen, hebben ze een gelijkwaardig upgrade pad.

Je kan wel upgraden naar ryzen 4xxx , maar niet naar ryzen 5xxx, maar dat kan bij de x570 ook niet.
Je kan in een b550 bord maar 1 pcie4.0 videokaart steken, maar de nieuwe RTX3070 heeft dat niet eens nodig, dus wat is de kans dat je 2 videokaarten van de RTX4xxx serie erin gaat steken. In een x570 kunnen er wel 2.
In een b550 bord kan maar 1 m.2 SSD op pcie4.0, de ander op pcie3.0, in een x570 kan dit ook 2. (maar dat ga je niet nodig hebben komende 5 jaar).
En dan is er nog de intel vs realtek internet chip: intel is net wat beter, maar vind je ook bij hoop b550 borden. Dat wilt niet zeggen dat realtek slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:07
tijs000 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:10:
als ik dan heet b550 bord pak scheelt mij dat +- 50 euro wat ik zie. maar als ik in de toekomst wil upgraden heb ik dan met het b550 bord net zoveel mogelijkheden of wordt het dan beperkt? want dan zou ik daar liever wat meer in investeren.
Wil je niet overklokken en heb je geen PCIe 4.0 nodig -> A520 bord met 4 ramsloten
Wil je toekomstproof zijn zoals bijvoorbeeld PCIe 4.0 voor videokaart en SSD -> B550 bord
Wil je 2 videokaarten op PCIe 4.0, 2x SSD op PCIe 4.0 of andere hardware op PCIe 4.0 -> X570 bord.

Ik denk zelf dat je met een A520 met ARGB al goed zit. Echter de meerprijs voor een B550 bord met meer aansluitingen is slechts een paar tientjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 29-09-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
@ruud99 @djarune dit is de info die ik nodig heb :) dan is inderdaad een b550 bord voldoende en is de x570 overbodig.

dan gaat mijn zoektocht starten naar een b550 bord

edit: ik heb de MSI MAG B550M Mortar gevondendie zou voor een stuk minder bijna net zo goed zijn als de MSI MAG B550 Tomahawk.

als ik nu naar mijn lijstje kijk zie ik overal verschillende merken kan dat problemen geven of kan ik dat compleet negeren omdat het allemaal gewoon goed met elkaar werkt?

[ Voor 47% gewijzigd door tijs000 op 29-09-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
zoals al eerder in dit topic aangekaart is komen er voor amd wat nieuwe releases en nvidia komt met de nieuwe rtx halverwege volgende maand. de rtx3070 ziet er wel interessant uit en hiervoor wil ik mijn budget wel wat verhogen. hier ga ik dus nog sowieso op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
dus morgen is het zover en ga ik proberen een rtx 3070 te bemachtigen.
zodra ik die heb ga ik de rest van mijn systeem bestellen.

nu heb ik nog een paar vragen.

hoeveel zin heeft het om ram van 3600 mhz te pakken in plaats van 3200 dit kreeg ik als tip van een kennis maar dit scheelt wel een euro of 50.

zit er op de extra koeler voor de cpu al thermische pasta of moet ik die er nog bij kopen? (eventueel tips welke ik kan pakken is altijd fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
tijs000 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:30:
hoeveel zin heeft het om ram van 3600 mhz te pakken in plaats van 3200 dit kreeg ik als tip van een kennis maar dit scheelt wel een euro of 50.
Hier zijn vast wel reviews over geschreven ;).
zit er op de extra koeler voor de cpu al thermische pasta of moet ik die er nog bij kopen? (eventueel tips welke ik kan pakken is altijd fijn)
Dit staat vast wel in de handleiding of check een unboxing video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:56
br00ky schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Ik snap je punt, maar ik zit met dezelfde vraag en zal uitleggen waarom. In reviews is te vinden dat de 3600 van snel geheugen houdt, dus zou je zeggen reepjes van 3600cl16. Echter de vraag is hoeveel de relatieve winst is tov van 3200cl16 tov het extra geld wat je daarvoor betaald en of dat qua bang for buck dan het waard is. Dat heb ik nog niet terug kunnen vinden in reviews. Het wordt nog extra verwarrend als de ene tweaker het 1 aanraadt en de ander het andere. Aangevuld met het verschil in advies om voor 16 of 32gb te gaan. Gecombineerd met het verschil in snelheid en alle tussenvarianten. 8)7

Dan wordt het voor mij als “noob” wel wat ingewikkeld, dus ik kan me TS wel voorstellen wat dit specifieke punt betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
kerath schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Ik snap je punt, maar ik zit met dezelfde vraag en zal uitleggen waarom. In reviews is te vinden dat de 3600 van snel geheugen houdt, dus zou je zeggen reepjes van 3600cl16. Echter de vraag is hoeveel de relatieve winst is tov van 3200cl16 tov het extra geld wat je daarvoor betaald en of dat qua bang for buck dan het waard is.
Of het het waard is kan je natuurlijk zelf bepalen. Wil je betalen voor het winst percentage? En of er winst is, hangt ook nog eens van welke game/applicatie. Die vraag is dus voor ons niet echt goed te beantwoorden. Vandaar dat je ook veel verschillende antwoorden zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:56
br00ky schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Of het het waard is kan je natuurlijk zelf bepalen. Wil je betalen voor het winst percentage? En of er winst is, hangt ook nog eens van welke game/applicatie. Die vraag is dus voor ons niet echt goed te beantwoorden. Vandaar dat je ook veel verschillende antwoorden zult vinden.
Laatste reactie van mijn kant, anders wordt het wel erg off topic O-)

Gebaseerd op de argumenten die je hierboven geeft, bevestig je imo mijn punt.
Er zijn veel verschillende aspecten die bij de vraag 3200 of 3600 komen kijken. Is “er zijn vast reviews over geschreven” dan niet wat kort door de bocht? Ik zou als “noob” meer leren wanneer je mij de juiste vragen stelt zodat ik beter kan begrijpen wat er bij komt kijken. Als je dat niet wilt of kunt dan zou ik zeggen verwijs met een link oid die hierin voorziet.
Of reageer niet. d:)b

Voor de goede orde, no hard feelings, slechts een poging om belevingswerelden te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen probleem, ik ben van alles voorkauwen (geef ze een vis) meer naar het adagium gegaan waar je het kan vinden (leer ze vissen) gegaan. De beste zoekterm is hier imo memory scaling in combinatie met wat je precies wilt weten. Dus bepaalde games/apps/whatever. En dan is het een koud kunstje die verschillen te vertalen naar de verschillen in prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
br00ky schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

[...]

Dit staat vast wel in de handleiding of check een unboxing video.
ik ben eens gaan rond surfen en kwam er op neer dat het voor gamen niet heel veel scheelt en ik dus gewoon voor de 3200 ga.

en die van de unboxing video had ik nog niet over nagedacht, de pasta zit er netjes bij (er zit zelfs een schroevendraaier bij...)
Pagina: 1