NPO Start blijft hangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 17.345 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-05 08:45
Mijn vraag
Tot mijn grote ergernis blijft de NPO Start app de laatste tijd voortdurend ''hangen''/''rondcirkelen'', wanneer ik uitzendingen wil terugkijken. Ik gebruik Chromecast Ultra om de programma's naar mijn t.v. te streamen. Bij Netflix gaat dit moeiteloos, maar bij de NPO dus niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruik een Samsung J 3, met Android 9.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb met mijn provider KPN gebeld en zij vertelden mij, dat ik, omdat ik buitenaf woon, een beperkte bandbreedte voor mijn wifi heb. Ongeveer 50 mb en dat wanneer meerdere personen tegelijk streamen er te weinig ruimte is op de digitale snelweg. Ze hadden verder geen oplossing. Ik zelf heb geen zin in een megadure glasvezelkabel. Heeft iemand een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Begin eens met een speedtest? En heb je dit ook met (bijvoorbeeld) Youtube, op hetzelfde moment?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
Dank voor je snelle reactie. De KPN Speedtest geeft aan, dat mijn download snelheid (?) 8,2 mbps is. Ik heb net even het Requiem van Mozart via You Tube bekeken (de eerste minuut) en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je toevallig ergens iets van een add-blocker draaien? Waarschijnlijk probeert de NPO eerst een advertentie te laten zien welke nú niet getoond kan worden waardoor de stream niet verder opgestart kan gaan worden.

Dat Netflix 't wél doet lijkt daar wel op te wijzen. Netflix start altijd zónder commercials op, bij Youtube ligt het aan de poster van het filmpje hoe en wanneer de commercials getoond gaan worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 28-09-2020 11:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

MsD

De NPO Start app is vervangen door de NPO app.
Bij mij was dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 11:48
Ik heb dit alleen bij sommige afleveringen, zoals deze: https://www.npostart.nl/rambam/14-01-2015/VARA_101373258

(specifiek op 19 seconden al)

Er lijkt in dat geval iets mis te zijn met de aflevering zelf, maar als het je bij elke aflevering/serie gebeurt zal dat niet de oorzaak zijn lijkt me.

[ Voor 34% gewijzigd door citruspers op 28-09-2020 12:10 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Kan ook aan de browser liggen. Browser refresh - andere browser proberen.

Er was vorig jaar een Tweakers artikel over NPO Start app Chromecast issues.
nieuws: NPO Start-app werkt niet met Chromecast door technische fout

Zoals anderen al heb gesuggereerd..ook te zien op NPO site.

Haperende uitzendingen op npostart.nl
Als streams haperen, hakkelen, blijven bufferen of een stream tussentijds steeds stopt met uitzenden, dan is er sprake van te weinig snelheid tussen je toestel en onze servers. Dit komt in de meeste gevallen voor wanneer je kijkt vanuit het buitenland en/of een wat minder snelle internetverbinding hebt. Het kan echter ook zo zijn dat je toestel wat trager is, weinig geheugen beschikbaar heeft en/of wanneer je veel programma's hebt draaien op de achtergrond. Denk hierbij aan bijvoorbeeld je virusscanner die op dat moment net een scan uitvoert of software die op dat moment aan het updaten is.

Om je internetsnelheid te verbeteren, kun je je laptop of pc aansluiten op het internet via een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22

TheVMaster

Moderator WOS
Dit is geen Windows Clients topic, maar iets voor CSA > MOVED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkhof
Bedankt voor het meedenken. Ik geloof dat ik zelf al een oplossing heb gevonden. Je moet op NPO Start eerst de commercials bekijken op je smartphone (zo lang als het duurt, want ik meen dat vanaf 2021 NPO uitzendingen reclamevrij worden). Pas wanneer de reclameboodschappen voorbij zijn, kun je gaan streamen naar je t.v. en heb je (hopelijk) geen vastlopers meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-09-2024
Brinkhof schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:03:
Mijn vraag
Tot mijn grote ergernis blijft de NPO Start app de laatste tijd voortdurend ''hangen''/''rondcirkelen'', wanneer ik uitzendingen wil terugkijken. Ik gebruik Chromecast Ultra om de programma's naar mijn t.v. te streamen. Bij Netflix gaat dit moeiteloos, maar bij de NPO dus niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruik een Samsung J 3, met Android 9.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb met mijn provider KPN gebeld en zij vertelden mij, dat ik, omdat ik buitenaf woon, een beperkte bandbreedte voor mijn wifi heb. Ongeveer 50 mb en dat wanneer meerdere personen tegelijk streamen er te weinig ruimte is op de digitale snelweg. Ze hadden verder geen oplossing. Ik zelf heb geen zin in een megadure glasvezelkabel. Heeft iemand een oplossing?
Onzin natuurlijk, als alle andere streaming diensten wel goed werken ligt het probleem niet in de bandbreedte, maar aan de manier dat de app er gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:06

g0tanks

Moderator CSA
Dank voor je bijdrage, maar aangezien TS ondertussen al een oplossing gevonden lijkt te hebben hoeft dit (oude) topic niet meer open te blijven. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.