Hoi iedereen,
Ik ben hier nieuw en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zou mijn CSV bestand van de bank willen uitlezen aan de hand van bepaalde voorwaarden.
VB: ik doe betalingen met een vaste omschrijving: Vaste kosten, Pot, ...
En nu heb ik ergens een overzicht staan om per maand uit te zoeken of de storting gedaan is ja of nee.
Nu ben ik op zoek naar een formule die in de volledige lijst gaat zoeken naar de datum en of vb "vaste kosten" terug komt in een deel van de omschrijving.
Maar ik krijg maar niets gevonden.
Zouden jullie mij raad kunnen geven hoe ik dit het gemakkelijkste doe in excel?
Thx!
VB CSV waarde:
Datum Bedrag Beschrijving
12/09/2020 5,00 € Dit zijn de vaste kosten
3/08/2020 1,00 € Test
12/08/2020 2,00 € Dit zijn de vaste kosten
Maand bedrag dat gevonden moet worden Waarde die in de tekst van de beschrijving voor kan komen
September 5,00 € Vaste kosten
De maand kan me nog wel lukken, maar de specifieke tekst zoeken in de column dat lukt van geen meter
Ik ben hier nieuw en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zou mijn CSV bestand van de bank willen uitlezen aan de hand van bepaalde voorwaarden.
VB: ik doe betalingen met een vaste omschrijving: Vaste kosten, Pot, ...
En nu heb ik ergens een overzicht staan om per maand uit te zoeken of de storting gedaan is ja of nee.
Nu ben ik op zoek naar een formule die in de volledige lijst gaat zoeken naar de datum en of vb "vaste kosten" terug komt in een deel van de omschrijving.
Maar ik krijg maar niets gevonden.
Zouden jullie mij raad kunnen geven hoe ik dit het gemakkelijkste doe in excel?
Thx!
VB CSV waarde:
Datum Bedrag Beschrijving
12/09/2020 5,00 € Dit zijn de vaste kosten
3/08/2020 1,00 € Test
12/08/2020 2,00 € Dit zijn de vaste kosten
Maand bedrag dat gevonden moet worden Waarde die in de tekst van de beschrijving voor kan komen
September 5,00 € Vaste kosten
De maand kan me nog wel lukken, maar de specifieke tekst zoeken in de column dat lukt van geen meter