Mijn situatie is als volgt;
Woonkamer (beneden)
Ziggo Hitron modem => Nest Wifi router.
Het Ziggo modem zendt geen Wifi meer uit en de SSID is niet meer zichtbaar.
Wanneer ik hier een snelheidstest doe met Speedtest, levert dit een 300 Mbps down en 40 up op, wat mijn abonnement ook zo ongeveer is.
--
1e en 2e verdieping in huis
Op beide verdiepingen staat een Nest Wifi Punt.
Loop ik van beneden naar boven, dan merk ik niks van de overschakeling naar het signaal van de Punten, maar wel is hier de downloadsnelheid lager, namelijk rond de 60 (ook via Speedtest).
Doe ik een snelheidstest via de Google Home App, dan kom ik weer op de 300 uit, dus hier begrijp ik het al niet meer. Volgens mij is de test van Speedtest toch behoorlijk betrouwbaar, dus ga ik eerder van die uit.
Is het 'normaal' dat de snelheid zo inkakt als in mijn situatie? Kan iemand dit bevestigen?
Zo nee, wat kan ik er dan aan doen?
Woonkamer (beneden)
Ziggo Hitron modem => Nest Wifi router.
Het Ziggo modem zendt geen Wifi meer uit en de SSID is niet meer zichtbaar.
Wanneer ik hier een snelheidstest doe met Speedtest, levert dit een 300 Mbps down en 40 up op, wat mijn abonnement ook zo ongeveer is.
--
1e en 2e verdieping in huis
Op beide verdiepingen staat een Nest Wifi Punt.
Loop ik van beneden naar boven, dan merk ik niks van de overschakeling naar het signaal van de Punten, maar wel is hier de downloadsnelheid lager, namelijk rond de 60 (ook via Speedtest).
Doe ik een snelheidstest via de Google Home App, dan kom ik weer op de 300 uit, dus hier begrijp ik het al niet meer. Volgens mij is de test van Speedtest toch behoorlijk betrouwbaar, dus ga ik eerder van die uit.
Is het 'normaal' dat de snelheid zo inkakt als in mijn situatie? Kan iemand dit bevestigen?
Zo nee, wat kan ik er dan aan doen?
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200