Surroundspeakers als aanvulling op Wharfedale-set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Surround (achter)speakers

Wat is je budget?
150-200 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als toevoeging op bestaande set:
- Front: Wharfedale D310
- Center: Wharfedale D300c
- Sub: Wharfedale WH-D10

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn idee: Wharfedale D310 als achterspeakers gebruiken, en D320 als frontspeakers aankopen. Of gewoon een extra paar D310 als rear speakers

Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand ervaring met deze speakers? Andere optie is de Front & Center verkopen (ze zijn nog vrij nieuw) en voor de D200 lijn van Wharfedale gaan. Dat wordt dan 4x de D220 & D200c als center.

Ik ben op zich wel tevreden van de huidige speakers, maar heb ook al vernomen dat mensen meer tevreden zijn van de D200-lijn...

3de optie is, volledige Wharfedale setup verkopen (kan er 450-500 voor krijgen), en voor 700 EUR een nieuwe surround setup opstellen. Ik vrees echter dat ik voor dat budget niet beter ga uitkomen dan de Wharfedale setup

Beste antwoord (via praet0rian op 27-09-2020 19:50)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
Het klopt dat het (tot bepaalde hoogte) altijd beter kan, maar als je daar aan gaat beginnen blijf je bezig ;)
Je kunt beter jezelf wijs maken dat goed, goed genoeg is.

Het extra laagbereik zal hooguit een paar hz zijn, dus idd, die 320 hebben niet zoveel meerwaarde, tenzij (zoals ik al aangaf) je ook wel eens zonder subwoofer speelt en de speakers het hele frequentiebereik weergeven (sommigen doen dat bij muziek).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Je bent tevreden met hoe het klinkt, wat maakt het dan nog uit wat anderen er van vinden?
Wil je weten of de d200 serie beter bij je past, zal je dat zelf moeten gaan beluisteren.

De D*20 zijn iets groter dan de D*10, wat mogelijk in een iets dieper laagbereik resulteert. Je hebt echter al een subwoofer, dus als die dmv crossover het laag overneemt van de speakers, heb je niet zoveel aan dat extra laagbereik. Alleen als je ook zonder subwoofer speelt en de speakers alle frequenties voor hun rekening nemen kan het een meerwaarde hebben, maar bij film/serie is dat marginaal.

Dus kort samengevat; D310 is goed, D320 kan voordeel geven, hele systeem D2** moet je zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
LA-384 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:32:
Je bent tevreden met hoe het klinkt, wat maakt het dan nog uit wat anderen er van vinden?
Wil je weten of de d200 serie beter bij je past, zal je dat zelf moeten gaan beluisteren.

De D*20 zijn iets groter dan de D*10, wat mogelijk in een iets dieper laagbereik resulteert. Je hebt echter al een subwoofer, dus als die dmv crossover het laag overneemt van de speakers, heb je niet zoveel aan dat extra laagbereik. Alleen als je ook zonder subwoofer speelt en de speakers alle frequenties voor hun rekening nemen kan het een meerwaarde hebben, maar bij film/serie is dat marginaal.

Dus kort samengevat; D310 is goed, D320 kan voordeel geven, hele systeem D2** moet je zelf bepalen.
Ja klopt, je hebt gelijk.
Ik ben tevreden met het geluid (maar in mijn hoofd kan het altijd beter ;) ), maar ik denk dat ik een goed setje heb voor (relatief) weinig geld.

Mijn front & center hebben een ondergrens van 60hz, dus heb de crossover ingesteld op 90hz (x1.5), dus dat lijkt me ok (LFE staat op 120hz, zo ingesteld door de receiver na Audyssey setup)

Dan heeft het weinig nu om de (nog grotere) D320's te nemen, maar kan ik beter uitbreiden met de 310's, niet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
Het klopt dat het (tot bepaalde hoogte) altijd beter kan, maar als je daar aan gaat beginnen blijf je bezig ;)

Het extra laagbereik zal hooguit een paar hz zijn, dus idd, die 320 hebben niet zoveel meerwaarde, tenzij (zoals ik al aangaf) je ook wel eens zonder subwoofer speelt en de speakers het hele frequentiebereik weergeven (sommigen doen dat bij muziek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
LA-384 schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:47:

Neen, wordt enkel voor tv gebruikt, steeds met subwoofer.

Bedankt in ieder geval, het wordt een extra setje d310's :-).