Gaming monitor PS4 die in de (nabije) toekomst PS5 aankan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Charie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo. Ik heb een vraag/advies nodig

Ik zoek een?
Gaming monitor, liefst niet te groot, 24 inch. Te gebruiken voor mijn PS4 (merk dat op de grote TV gamen mij toch minder goed afgaat. Uiteraard dat ik optimaal gebruik kan maken van de beste HD/4K settings en de maximale Hz die een PS4 aankan. Nu het belangrijkste, in de toekomst komt er een PS5, dus eigenlijk is het belangrijker daar naar te kijken aangezien die specs natuurlijk hoger liggen dan de PS5 dus eigenlijk gaat het het verhaal meer op voor PS5 (maximale beeldscherpte, aantal hz etc etc). Ook zou ik graag een scherm willen waar er geluid ingebouwd zit, aangezien ik niet altijd een koptelefoon draag.

Wat is je budget?
180-300ish. Geen vaste grens. Ligt aan het apparaat en hoe goed het is (goedkoop/duurkoop verhaal)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Eerste PS4, binnenkort PS5. Omgeving nvt. Komt op een bureau of een klein laptop tafeltje wat tegen mijn bank staat afhankelijk van waar ik zin in heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Charie op 27-09-2020 17:20 ]

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53
Geef eens een voorzetje van wat je zelf hebt gevonden.

Je combi van 24” en 4K is nogal weinig voorkomend.
Nogal logisch, want je zou per definitie scaling moeten doen om text te kunnen lezen.

De monitoren die er zijn zijn € 350+ en ik neem aan dat je nog wat wensen hebt als Freesync enz.

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Met 24inch 4k moet je binnen een half meter zitten om het verschil vs full hd te merken.
Mocht je dus een meter of meer er van af zitten kan je net zo goed een 24inch 1440p scherm halen. 4k is dan weg gegooid geld als je niet 27-32inch + neemt

Ook als het gaat om de ps5 en deze maximaal benutten met 4k 120hz heb je een hdmi 2.1 monitor/tv nodig. Naar mijn weten zijn die alleen nog maar aangekondigd en nog niet echt op de markt verschenen, ook lijken die prijzen boven je budget te gaan zitten.

Voor dit budget is de beste ‘middle ground’ een 4k 60hz of 1440p 100hz+ Scherm maar ook die schermen zijn gouw tegen of boven de €300.

[ Voor 45% gewijzigd door Fusi0nking op 27-09-2020 21:41 ]