Aankoop advies upgraden videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• v1ncent19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 17:46
Hallo Tweakers,

Momenteel beetje in een dubio.

Op dit moment heb ik de volgende (oude) build:
MSI Z370 GAMING PRO CARBON AC - Moederbord
Scythe Mugen 5 PCGH Edition - Koeler voor processor
Corsair Vengeance LED Red x 8 GB - Geheugen
Seasonic Focus Plus Gold 550 - Voeding (Intern)
Intel Core i5 8600K - Processor

Ik wil eigenlijk een hele nieuwe PC maar gezien al het nieuws dat uitkomt wil ik dit gerust nog een paar maanden tot half jaar uitstellen. In de tussentijd wil ik wel een videokaart die mijn nieuwe monitor kan ondersteunen op 1440P Ultrawide resoultie. Hoewel deze 144-165hz is, is rond de 60 fps voor nu voldoende.

Mijn vraag is vooral welke videokaart ik hiervoor het beste kan halen en of mijn voeding goed genoeg is om deze te voorzien van stroom. Zelf dacht ik aan de 5700 XT Pulse gezien deze qua geld/fps rendabel is.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• v1ncent19
Yes, klopt

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Als je een vroeg model van die voeding (geproduceerd voor mei 2018) hebt kan het zijn dat de OCP wordt getript door de videokaart.

• v1ncent19
dat klop december 2017 is deze PC samengesteld, ik ben inhoudelijk niet zo op de hoogte maar dat betekent dus dat ik eventueel naar een alternatief moet zoeken?

• Uszka
Zou dan wachten op de RTX 3060 Ti eind dit jaar als je die tijd hebt of wat meer uitgeven aan een 3070 over een paar weken.

Welke videokaart heb je nu?

• v1ncent19
Ik ben sowieso van plan een nieuwe PC aan te kopen, maar gezien de leverbaarheid en alles wat er nieuw aan komt dacht ik aan een tussenoplossing en zodra alles wat meer leverbaar is dan een nieuwe aan te schaffen.

Momenteel 1060 - 6 GB erin zitten, op ultrawide resolutie zoals je verwacht niet echt heel veel fps :).

• Uszka
Je kunt het proberen met de 5700 XT en dan de kaart undervolten.

• Ancalime
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-01 13:27
v1ncent19 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:17:
Hallo Tweakers,

Momenteel beetje in een dubio.

Op dit moment heb ik de volgende (oude) build:
MSI Z370 GAMING PRO CARBON AC - Moederbord
Scythe Mugen 5 PCGH Edition - Koeler voor processor
Corsair Vengeance LED Red x 8 GB - Geheugen
Seasonic Focus Plus Gold 550 - Voeding (Intern)
Intel Core i5 8600K - Processor

Ik wil eigenlijk een hele nieuwe PC maar gezien al het nieuws dat uitkomt wil ik dit gerust nog een paar maanden tot half jaar uitstellen. In de tussentijd wil ik wel een videokaart die mijn nieuwe monitor kan ondersteunen op 1440P Ultrawide resoultie. Hoewel deze 144-165hz is, is rond de 60 fps voor nu voldoende.

Mijn vraag is vooral welke videokaart ik hiervoor het beste kan halen en of mijn voeding goed genoeg is om deze te voorzien van stroom. Zelf dacht ik aan de 5700 XT Pulse gezien deze qua geld/fps rendabel is.

Alvast bedankt! :)
Ik heb eventueel een MSI RTX 2070 Gaming Z voor je beschikbaar, maar gezien ik nog niets nieuws heb (ik verwacht een 3080 strix) weet ik niet wanneer deze beschikbaar komt, maar als je interesse hebt kun je me altijd even een berichtje sturen.... Is prima kaart voor je eisen.

• v1ncent19
Uszka schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:18:
Je kunt het proberen met de 5700 XT en dan de kaart undervolten.
Bedankt alvast voor het meedenken. Maar is mijn conclusie dan goed de kans waarschijnlijk is dat ik tegen problemen aan ga lopen bij de 5700 XT?

Wat zou eventueel het beste alternatief zijn? Ik hoef eigenlijk maar een paar maanden te overbruggen.
Pagina: 1