• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:26
De TV ontvangst loopt bij mij via HDMI 1 en de Blu-ray speler is aangesloten op HDMI 2

Als ik na het kijken van een Blu-ray film de Tv uitzet op standby en mijn vrouw de volgende dag de TV aanzet blijft hij op de ingang HDMI 2 staan en mijn vrouw zegt dan dat er geen ontvangst is omdat zij A technisch is en niet weet hoe de TV op HDMI 1 gezet moet worden .

Nu las ik na googlen dat er een oplossing is door de Hotel mode instellingen aan te passen , maar ik lees ook dat dit niet zonder risico is .
Volgens de beschrijving moet je de zgn V toets indrukken en hierna de AV toets 3x

Kan ik het risico nemen op deze instelling te gebruiken .

Tv Panasonic Oled 55 GZW 954

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar twijfel je aan? Uiteraard kan je dat risico nemen. Maar als je daar random dingen gaat instellen als een kip zonder kop, kan je je TV bricken.

Of je dat zal doen, kan alleen jij zelf inschatten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hansw1 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:15:

Nu las ik na googlen dat er een oplossing is door de Hotel mode instellingen aan te passen , maar ik lees ook dat dit niet zonder risico is .
Volgens de beschrijving moet je de zgn V toets indrukken en hierna de AV toets 3x

Kan ik het risico nemen op deze instelling te gebruiken .
Wat probeer je te bereiken? Dat ie altijd op dezelfde HDMI ingang start?

Ik heb de 65" versie van jouw TV en bij mij pakt ie altijd netjes de ingang waar een actief apparaat op aangesloten is. Ik heb bijvoorbeeld een Apple TV 4K en als ik die aanzet gaat de TV ook vanzelf op de correcte HDMI ingang aan. Zet ik de ATV uit en doe ik een DVD in de BR-speler dan schakelt de TV vanzelf naar de andere HDMI ingang.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat je HDMI-CEC moet inschakelen, of whatever naam Panasonic daarvoor gebruikt: https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:20
Ja je kunt hotel mode gewoon inschakelen en daarbij aangeven dat de TV ALTIJD automatisch na HDMI 1 of 2 moet gaan bij het inschakelen.

De Hotel Mode kun je gewoon openen zonder iets kapot te maken, je moet deze mode in het menu namelijk op actief of niet actief zetten, hij zal niet direct Hotel Mode op actief zetten.

Zucht...

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-10 15:42
Of koop een harmony ab en zorg dat je die zo instelt dat bij het drukken op de tv activiteit knop de v op hdmi1 wordt gezet.
Pagina: 1