Extra handjes

Pagina: 1
Acties:

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Hoe kijken julie er eigenlijk tegenaan als een gebruiker nauwelijks een technische bijdrage in dit forum geeft en zich vooral bezig houdt met het melden van users in SU of in LA?

Dus:
- Slechte tech/overig ratio.
- Geen, of nauwelijks, een inhoudelijke bijdraga aan dit forum.

Ik vind het inderdaad goed dat stoute usertjes gemeld moeten worden. Heb wel moeite met mensen die geen inhoudelijke bijdrage leveren aan dit forum en full time modereren terwijl zij (nog) geen moderator zijn.

Dit is geen flame of troll topic. Ik ben gewoon benieuwd of julie hier ook wat mee doen. (Dus in notes/waarschuwingen of dat je er juist blij mee bent)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:43 schreef Kirpeknots het volgende:
Heb wel moeite met mensen die geen inhoudelijke bijdrage leveren aan dit forum en full time modereren terwijl zij (nog) geen moderator zijn.
Als een user erg actief is in de techfora, daarbij dingen tegenkomt die niet kloppen en dat vervolgens meldt in SU, dan is dat prima. Veel mensen vinden dit achterbaks, maar het is in wezen gewoon sociale controle. Er is niks mis mee om dingen die niet gaan zoals ze moeten gaan, te melden zodat er ingegrepen kan worden. Als dat niet zou gebeuren dan zou het een zooitje worden, en mods kunnen niet alles zien zonder hulp.

Er zijn een aantal users die een opvallend weinig technisch inhoudelijke bijdrage leveren, maar aan de andere kant wel veel met dit corrigerende werk bezig zijn. Dat neemt niet weg dat ze veel in de techfora _lezen_. Als iemand niet in tech post, dan wil dat niet zeggen dat het een non-tech user is die alleen maar anderen aan het corrigeren is.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat sommige users er een sport van maken om kritiek op anderen te leveren, terwijl ze zelf niet echt actief bezig zijn met het helpen van mensen op het forum. Dat is naar mijn mening inderdaad een beetje te eenzijdig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik persoonlijk vind dat jammer. Als iemand alleen maar utfs roept enzo. Het is ook leuk als users elkaar helpen (leuk, het moet >:) ).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een apart geval vind ik trouwens Dex. Die gast lijkt het als doel te hebben om search vragen op te sporen en te melden, maar hij post wel weer behulpzame links. Wazig doel vinnik persoonlijk, maarja :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Ja dat klopt. Aan de ene kant is het echt super behulpzaam moet ik zeggen, petje af.

Aan de andere kant werkt het UTFS gebruikers wel in de hand en nodigt het hun niet uit om echt te zoeken.

Persoonlijk ben ik er te lui voor om links te verschaffen. Ik denk dat hij het wel heel goed bedoeld.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:43 schreef Kirpeknots het volgende:
Hoe kijken julie er eigenlijk tegenaan als een gebruiker nauwelijks een technische bijdrage in dit forum geeft en zich vooral bezig houdt met het melden van users in SU of in LA?

Dus:
- Slechte tech/overig ratio.
- Geen, of nauwelijks, een inhoudelijke bijdraga aan dit forum.

Ik vind het inderdaad goed dat stoute usertjes gemeld moeten worden. Heb wel moeite met mensen die geen inhoudelijke bijdrage leveren aan dit forum en full time modereren terwijl zij (nog) geen moderator zijn.

Dit is geen flame of troll topic. Ik ben gewoon benieuwd of julie hier ook wat mee doen. (Dus in notes/waarschuwingen of dat je er juist blij mee bent)
[utopie mode]
Iedereen draagt op zijn of haar manier z'n steentje bij aan dit forum.
[/utopie mode]

[reality]
Veel mensen maken met plezier gebruik van GoT. Door vragen te stellen, vragen te beantwoorden, harde/softe zaken te bespreken, en noem verder maar op. Iedereen heeft zijn of haar voorkeur. Mijn voorkeur gaat -behalve naar tech zaken- uit naar bestuur. Dat is ook mijn beroep. Daarom praat ik graag mee in LA.

Is dat per definitie slecht op een tech forum ? Imho niet. Ik kan niet tot in details meepraten op de meeste tech fora. Of er is iemand me al voor geweest met het goede antwoord. Ben ik dan een verkeerd bezig ? Nee. Door mijn kennis op mijn vakgebied te delen in LA hoop ik dat er een beter, mooier en sterker GoT komt voor ons allemaal.
[/reality]

edit:
vaudje

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is dat per definitie slecht op een tech forum ? Imho niet. Ik kan niet tot in details meepraten op de meeste tech fora. Of er is iemand me al voor geweest met het goede antwoord. Ben ik dan een verkeerd bezig ? Nee. Door mijn kennis op mijn vakgebied te delen in LA hoop ik dat er een beter, mooier en sterker GoT komt voor ons allemaal.
Dit is zéker niet slecht. Iedereen babbelt mee waar hij of zij verstand van heeft en dát is nu net de kracht van een forum als GoT.

Daarnaast vind ik ook de groep "lurkers" niet onbelangrijk, Exirion was me al voor:
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:54 schreef Exirion het volgende:
Er zijn een aantal users die een opvallend weinig technisch inhoudelijke bijdrage leveren, maar aan de andere kant wel veel met dit corrigerende werk bezig zijn. Dat neemt niet weg dat ze veel in de techfora _lezen_. Als iemand niet in tech post, dan wil dat niet zeggen dat het een non-tech user is die alleen maar anderen aan het corrigeren is.
Voor ik werkelijk actief begon te posten op GoT heb ik eerst een hele tijd meegelezen. Behalve dat je dan een boel kennis op doet valt het na verloop van tijd op wanneer users hun boekje te buiten gaan en is het wel zo sociaal om even een SU-post te doen.

Wat dat betreft gaat het "de maatschappij, dat ben jij" idee ook voor GoT op.
Pagina: 1