Chrome Remote Desktop werkt ineens niet meer met 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:49
Afgelopen maanden heb ik vaak gebruik gemaakt van Chrome Remote Desktop om vanuit huis mijn computer op kantoor te bereiken. Sinds kort werkt dat ineens niet meer...

Ik krijg dan de volgende melding:
"Hmmm… This is taking longer than expected. You may have a browser extension installed that is blocking automatic playing of videos. Try disabling all extensions or try connecting in incognito/private browsing mode"

De volgende zaken heb ik geprobeerd en vastgesteld:

- verbinden vanuit Chrome in incognito mode.
- beide systemen herstart.
- ik heb alleen een paar Google extensies voor o.a. Google Docs en die stonden er ook al op toen het nog werkte.
- geprobeerd de computer op kantoor te bereiken via de mobiele app op mijn telefoon en daarbij mijn telefoon via respectievelijk hetzelfde netwerk als mijn kantoor computer verbonden als ook via 4G.
- Chrome en Chrome Remote Desktop verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op de kantoor PC.
- Ik kan wel andere computers bereiken zoals mijn privé PC, alleen die op kantoor niet (meer).
- Mijn collega kan zijn kantoor PC wel bereiken met Chrome RD, dus het lijkt me geen beveiligingsprobleem te zijn.
- Ik kan de kantoor PC wel bereiken met TeamViewer.
- Ik kan wel een Chrome Remote Desktop sessie opzetten vanuit de kantoor PC, wanneer ik daar via Chrome RD een code genereer en deze gebruik op het systeem van waar ik de verbinding wil maken, maar dan moet ik dus eerst toegang hebben tot het systeem op kantoor of daar iemand vragen dit voor mij te doen... Maar dan lukt het wel, dus er is een Chrome Remote Desktop verbinding mogelijk!

Heeft iemand een idee waardoor dit ineens niet meer werkt en vooral hoe dit opgelost zou kunnen worden?
Ik heb onlangs wel een flinke Windows update (de meest recente) gedraaid; heeft die dan (weer eens) wat kapot gemaakt?