Armatuur GU10 inbouwspot verstellen / vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 21:54

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
In mijn keuken heb ik een verlaagd plafond met een vijftal GU10 spotjes. Op dit moment zit hier nog een halogeenlamp in met de hoogte van 53mm die goed in het armatuur past.

Ik wil hier dimbare LED of smart (TRÅDFRI / HUE) lampen in plaatsen. Het probleem is dat die meestal rond de 57mm hoog zijn, waardoor de lamp dus heel lelijk onder het plafond uitsteekt.

Nu wilde ik dus kijken of dit armatuur verstelbaar is, of dat ik ze moet vervangen. Echter zie ik met geen mogelijkheid hoe ik het armatuur kan verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSTjlaGMiaehmJrEZo40Fhv43t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMrbpLADiNysSyhll1e8Wbp2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb online dezelfde armatuur proberen te vinden, maar ik vind alleen een variant waarin je de onderkant van de lamp 'klemt' en het snoer aan de fitting flexibel is (dus geschikt voor een variabele hoogte GU10 lampen). Deze klemmen meestal met een veer.

Dit systeem werkt dus met een beugel waar de fitting aan zit en je de GU10 lamp in draait.

Als ik langs de rand voel, dan kom ik nergens een veer of klem tegen. Kent iemand dit systeem en kun je mij vertellen hoe ik hier een lamp in kan plaatsen die hoger is dan 53mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 13:09
Is het mogelijk om de hele armatuur uit het plafond te trekken? Als ik het zo zie, zou ik verwachten dat het armatuur geklemd zit, dan kun je het geheel beter zien.

(en dat stickertje zou ik eraf halen :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door VERNederlander op 27-09-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 21:54

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Ik was bang mijn plafond te slopen als ik er aan zou lopen trekken en dacht dus dat ik aan de bovenkant eerst een klemmetje los moest peuteren.

Ik zal het eens met beleid proberen.