Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Hallo,

Afgelopen zaterdag met (andermans) kinderen gereden. Daarbij een standaard mondkapje gedragen.
Nu ben ik ook brildrager, en vond het niet zo'n succes.
Veel van je adem gaat langs je bril die vervolgens beslaat. Zijn er mondkapjes waar je daar minder last van hebt? Want nu is het middel een stuk minder veilig dan de kwaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:07
De bovenkant op de neus moet goed afsluiten.
Dat gaat met de meeste eenmalige mondkapjes lastig, ik herken je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je niet de standaard chirurgische pakt is het al een stuk beter.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Ik herken me in jouw probleem. Afgelopen zomervakantie in Italië veelvuldig een mondkapje gedragen. Binnen in openbare gebouwen en tussen 18.00-6.00 uur buiten verplicht. Voor de rest naar eigen inzicht als het ergens druk was gebruikt en daar weggegaan.

In de afgelopen periode gebruik gemaakt van verschillende mondkapjes. Eentje van katoen, zonder echt vorm. Daar had ik het heel erg dat mijn bril besloeg. Daarop besloten om een mondkapje te kopen met meer vorm, waardoor het vanaf mijn neus meer rond wegloopt, zeg maar. In het begin werkte dat goed, maar naar verloop van tijd leek het uitgerekt te raken, waardoor het daar weer onderdoor blies en mijn bril weer besloeg. De derde variant die ik heb gebruikt is een mondkapje met neusbeugel. Als ik die goed op mijn neus drukte had ik er bij die mondkapjes het minst last van dat mijn bril besloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat bij mij het beste werkt zijn de zelfgemaakte katoenen met een metalen strip aan het neusdeel. Die kan je dan rond je neus vouwen en dan heb ik geen last van beslagen brilglazen. Met de standaard chirurgische heb ik er erg veel last van, vooral als het koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:01
Ik gebruik van die blauwe wegwerp mondkapjes en ben ook brildrager.
Als ik het mondkapje wat hoger richting de ogen op doe, en de bril wat verder naar beneden, oftewel lager op de neus plaats, heb ik veel minder last van condensvorming.

Verder inderdaad goed het mondkapje vormen met dat metalen stripje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MeTooPV schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:06:
Hallo,

Afgelopen zaterdag met (andermans) kinderen gereden. Daarbij een standaard mondkapje gedragen.
Nu ben ik ook brildrager, en vond het niet zo'n succes.
Veel van je adem gaat langs je bril die vervolgens beslaat. Zijn er mondkapjes waar je daar minder last van hebt? Want nu is het middel een stuk minder veilig dan de kwaal.
Zet je bril iets verder/lager op je neus. Druk/buig van boven op je neus goed de strip aan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:03

Amphiebietje

In de blubber

Op zich zou je ook gewoon de ramen van de auto open kunnen zetten. Flink wat frisse lucht (nou ja, afhankelijk van waar je rijdt...) en goede ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11

Zeror

Ik Henk 'm!

ArnoutV schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:08:
De bovenkant op de neus moet goed afsluiten.
Dat gaat met de meeste eenmalige mondkapjes lastig, ik herken je probleem.
Dit inderdaad. Goed kijken wat onder en wat boven is. Bij veel mondkapjes zit er een ijzerdraadje aan de bovenkant zodat je die om je neus heen kunt buigen. En andere tip is, wanneer je het makkelijk benauwd krijgt met een mondkapje op, is om de elastiekje dat om je oren heen gaat gekruist om te doen. Dan gaat het kapje bij je wand iets verder open staan waardoor de lucht makkelijker kan weg kan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb voor mijn afgelopen vakantie in Frankrijk van die wat duurdere (€ 5 per stuk zijn ze nu zie ik op bol.com, heb er 3 gekocht), wasbare. mondkapjes gekocht die van boven goed aansluiten. Dit omdat ik ook een bril draag (alleen voor veraf, zoals autorijden).

Dat ging prima, omdat die goed afsluiten.

Die el-cheapo dingen van 100 mondkapjes voor € 1 (zeg maar Action-'kwaliteit') zijn idd niks wat dat betreft. Niet als je een bril draagt teminste.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
@wildhagen Heb je een link naar die mondkapjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Contactlenzen gebruiken met autorijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

https://www.bol.com/nl/p/...178316/?s2a=#productTitle

Deze waren ze.

Die € 5 is mijn Bol Select-prijs met actiecode etc. Nu ik met een andere browser inlog, zie ik € 8.37 staan (als je ze per 4 stuks bestelt, ik heb er 3 dus).

Prima dingen, ziten niet al te oncomfortabel en er zit zo'n buigbaar ijzerdraadje in de bovenkant, waardoor je hem op jouw gezicht kunt afstemmen om goed af te sluiten.

Ze zijn uitwasbaar. Volgens het etiket wat er aan zit tot 50 keer, maar dat heb ik niet kunnen verifieren. Heb ze zelf nu een keer of 3-4 gewassen, dat gaat tot nu toe iig prima.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ik vind de KN95 mondkapjes beter voor brildragers. Maar het blijft aankloten met die mondkapjes i.c.m. brillen. Ik hoop ook niet dat ze hier verplicht worden in de auto, zoals in veel andere landen. Want het is in mijn ogen levensgevaarlijk om met een beslagen bril te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Ik gebruik dit: https://www.bol.com/nl/p/...DjShGHZZwdgEaApmJEALw_wcB zodat mijn bril niet meer beslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Beetje buigen van de neus strip en vervolgens zo positioneren dat mijn bril net over de rand van de strip staat. Gaat voor mij prima

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:46
Inderdaad. Mondkapjes hoog optrekken en bril iets lager werkt goed. Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:02
Voor mij is die tape 'oplossing' het enige wat echt werkt. Ik heb nog geen ander trucje gevonden (alle bovenstaande ben ik mee bekend) dat helpt. Dat neusklipje sluit niet afdoende, en als het al enigszins acceptabel gaat, dan duurt dat nooit lang (en moet je dus weer aan het masker zitten, wat je juist niet wilt).

Beste resultaat zonder tape is een masker met (af fabriek of zelf diy toegevoegd) een stevige beugel, in plaats van een minuscuul ijzerdraadje of zelf plastic strookje... maar dan nog is tape voor mij betrouwbaarder.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 04-10-2020 16:05 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1