Gekraak en popgeluiden tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 15:38
Hoi allemaal,

Ik heb nu een paar maanden dit probleem dat ik gepop en gekraak hoor tijdens het gamen. Ik ben nu al 2 dagen aan het Googelen maar ik kan geen oplossing vinden.

Hier hoor je wat ik bedoel: YouTube: Popping/Crackling noise Win 10 <- koptelefoon aangeraden

Zoals je ziet gebeurt dit alleen bij de rechter slider, niet bij de linker. Zo hoor ik alleen het gepop en gekraak tijdens het gamen, niet tijdens het kijken van YouTube video's of luisteren van Spotify.

Wat ik al geprobeerd heb:
Drivers opnieuw geïnstalleerd (Windows en Realtek)
Beide audio inputs geprobeerd (voorkant op de kast en direct in mobo)
USB koptelefoon gebruikt
LatencyMon gedraaid, maar ik weet niet hoe ik dit moet aflezen (zie foto's)
Andere audio format gebruikt (bitrate)

PC specs die er wellicht toe doen:
CPU: Intel Core i7-7700K 4.2GHz Quad-Core Processor
Motherboard: Asus - STRIX Z270F GAMING
Power Supply: EVGA - SuperNOVA G3 650W 80+ Gold Certified
Headphones: Audio-Technica ATH-M50x
Ik heb GEEN geaarde stopcontacten in deze kamer
Edit: geaard stopcontact gebruikt, probleem blijft aanhouden

Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen, ik ben ten einde raad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHLTauxcIWJ0Co3J4snkzH_yqYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b1d8yjw5DnpRANGXDHdWqEeR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct0VRTtdpNrJxkZNxrYJcr_3NDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TlQPJ54kCm0QS2OlKLdUrAbL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Fuwlz op 27-09-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 09:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

met een verlengsnoer een geaard stopcontact proberen om dat uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
-36- schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:38:
met een verlengsnoer een geaard stopcontact proberen om dat uit te sluiten?
Ik zal eens even naar de Karwei gaan. Ik heb helaas geen geaarde verlengsnoer bij de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
heb een geaard stopcontact gebruikt, probleem blijft aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 09:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

bij energiebeheer prestaties op hoog zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
-36- schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:23:
bij energiebeheer prestaties op hoog zetten?
Staan al op hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:56
Ik heb dit ook gehad met mijn onboard Realtek audio. Na het kopen van een dedicated sound card (Soundblaster Z) is het probleem bij mij niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat je onboard geluidskaart gewoon niet goed is? Heb ooit ook een Asus mobo met Realtek onboard soundcard gehad en binnen garantie ging ie stuk en de winkel zei destijds dat het weken ging duren voor ik een ander zou krijgen en omdat ik niet zo lang wilde wachten op een vervangend mobo heb ik een losse Creative geluidskaart gekocht en nooit meer problemen gehad. De losse geluidskaart kon ook nog eens meteen stuk harder en klonk ook mooier dan de onboard. Een ander (klein) voordeel is ook nog dat je CPU ook niet belast wordt omdat die een eigen CPU heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
Kunnen jullie mij een kaart aanraden? (via vraag en aanbod mag ook) Dan ga ik het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuwlz schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:53:
Kunnen jullie mij een kaart aanraden? (via vraag en aanbod mag ook) Dan ga ik het testen
Desiler noemde al een Soundblaster Z. Mijn eigen kaart bestaat ondertussen niet eens meer en wordt ook niet ondersteund door W10. Zo lang geleden is het. Op deze mobo werkt de realtek onboard prima.

Neem de tijd, google een beetje rond op de productnaam zoals in dit geval Soundblaster Z welke ongeveer 75 euro is en vraag je je af of je met minder genoegen wil nemen of juist meer wilt? Er is namelijk ook een Creative audigy FX OEM soundcard van 32 euro. Misschien ben jij daar wel tevreden mee. Dat weet alleen jij.

Hier zomaar wat geluidskaarten die nu zoal verkocht worden en de prijzen ervan https://tweakers.net/geluidskaarten/vergelijken/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:52:
Zou het kunnen dat je onboard geluidskaart gewoon niet goed is? Heb ooit ook een Asus mobo met Realtek onboard soundcard gehad en binnen garantie ging ie stuk en de winkel zei destijds dat het weken ging duren voor ik een ander zou krijgen en omdat ik niet zo lang wilde wachten op een vervangend mobo heb ik een losse Creative geluidskaart gekocht en nooit meer problemen gehad. De losse geluidskaart kon ook nog eens meteen stuk harder en klonk ook mooier dan de onboard. Een ander (klein) voordeel is ook nog dat je CPU ook niet belast wordt omdat die een eigen CPU heeft.
Ik zat te denken, zou je dan niet altijd dat gekraak moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuwlz schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:17:
[...]

Ik zat te denken, zou je dan niet altijd dat gekraak moeten horen?
Nee want je plugt je koptelefoon of boxen in op de losse kaart zelf = andere aansluitingen en route dus. En uiteraard zet je je onboard geluidskaart uit in BIOS, hij zal dan helemaal niks meer doen.

Als ik jou was kocht ik gewoon een nieuwe ipv 2ehandsje. Straks is er weer wat. Zo duur zijn ze toch niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:37:
[...]

Nee want je plugt je koptelefoon of boxen in op de losse kaart zelf = andere aansluitingen en route dus. En uiteraard zet je je onboard geluidskaart uit in BIOS, hij zal dan helemaal niks meer doen.

Als ik jou was kocht ik gewoon een nieuwe ipv 2ehandsje. Straks is er weer wat. Zo duur zijn ze toch niet?
Klopt, maar als je mijn YT video kijkt, zie je dat ik op die linker en middelste slider druk. Zelfde geluid, dus je zou zeggen zelfde probleem. Maar bij de linker popt hij niet, bij de rechter wel.

Ik vind 80 euro gewoon zuur geld als dat niet het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Een USB koptelefoon maakt toch geen gebruik van de geluidskaart/chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:41:
Een USB koptelefoon maakt toch geen gebruik van de geluidskaart/chip?
Ik meende gelezen te hebben dat hij ook boxen had maar dat vind ik niet terug.

In dat geval helpt het idd niet als TS een losse geluidskaart gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
Ik heb boxen met 3,5mm en een koptelefoon met 3,5mm. Had alleen de USB koptelefoon van mijn vriendin gebruikt om te kijken of het probleem dan aanhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:56
Fuwlz schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:53:
pricewatch: Creative Sound Blaster Z (retail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Fuwlz schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:54:
Ik heb boxen met 3,5mm en een koptelefoon met 3,5mm. Had alleen de USB koptelefoon van mijn vriendin gebruikt om te kijken of het probleem dan aanhield.
Het is alleen niet duidelijk of het probleem nou weg was met USB of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwlz
Nee probleem is dan niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, dat je eenzelfde probleem hebt via 2 verschillende aansluitingen. Ik neig nu naar je PSU. Dat ie gaat storen bij intensief gebruik (gebeurd alleen bij gamen toch?)

Maar jouw probleem vind ik een beetje te complex dus ik zou het aan anderen willen overlaten die jou helpen te zoeken wat je probleem is. Voor mijzelf heeft een losse geluidskaart geholpen.
Pagina: 1