Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Wat is je waterdruk en geeft je thermostaat niet een bepaalde foutmelding aan?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dit, en is het systeem wel goed ontlucht? Mijn ervaring met mijn nieuwe Tzerra Ace dat deze redelijk gevoelig is voor lucht in het systeem.BartW schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:34:
Je vermeldt het niet, maar je hebt toch wel een radiator open staan?
En vreemd dat je geen foutmelding krijgt, de ketel zou in de beveiliging moeten schieten.
CU-GH08 is de software-versie die op je ketel zit als ik de handleiding mag gelven.
https://tools.remeha.nl/w...-Ace-25ds-28c-35d-40c.pdf
[ Voor 29% gewijzigd door VERNederlander op 27-09-2020 16:31 ]
En natuurlijk even de stekker eruit, maar ik neem toch aan dat je dat al geprobeerd hebt.
Goed punt, maar staan wel open, ja.BartW schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:34:
Je vermeldt het niet, maar je hebt toch wel een radiator open staan?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik kan het verwarmingsdeel bij mijn oude ketel uitschakelen, mogelijk staat het bij jou ook nog uitgeschakeld?
Vaak breekt bij deze ketels de thermostaatdraad en dan is er geen warmtevraag meer. Ook moet de waterdruk minimaal 1,8bar zijn anders start de pomp niet.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik heb uiteindelijk de cv iets bijgevuld (van 1,5 naar 1,9 bar) en de ketel uit- en iets later weer aangezet. Dan gaat hij 3 minuten een ontluchtingsprogramma doorlopen en daarna deed hij het gelukkig weer.
Dank voor alle hulp en het meedenken.
Mooi, scheelt weer een bezoekje van de monteur.Videopac schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:01:
Het radiatoricoontje op het schermpje brandde, de radiatoren stonden open.
Ik heb uiteindelijk de cv iets bijgevuld (van 1,5 naar 1,9 bar) en de ketel uit- en iets later weer aangezet. Dan gaat hij 3 minuten een ontluchtingsprogramma doorlopen en daarna deed hij het gelukkig weer.
Been there, done that... Onze Remeha Tzerra had zelfde 'euvel'. Uiteindelijk gebeld met onze installateur en die gaf ook direct het stappenplan van bijvullen (ondanks dat het op 1,5 bar zat en dat volgens de handleiding voldoende zou moeten zijn), resetten en dan gewoon wachten.Videopac schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:01:
Het radiatoricoontje op het schermpje brandde, de radiatoren stonden open.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Je schrijft "had": betekent dit dat je jullie Remeha Tzerra gedumpt hebt? Ik ben tot nu toe nog niet erg onder de indruk van onze Remeha Calenta Ace.DarkKnight schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:08:
[...]
Been there, done that... Onze Remeha Tzerra had zelfde 'euvel'. Uiteindelijk gebeld met onze installateur en die gaf ook direct het stappenplan van bijvullen (ondanks dat het op 1,5 bar zat en dat volgens de handleiding voldoende zou moeten zijn), resetten en dan gewoon wachten.
Oh nee, zeker niet. Voor de rest geen probleem, alleen wil hij (of zij...) absoluut liever een druk van 1.8-2.0 bar dan <1.6 bar. Dus, dat is opmerkelijk maar verder geen showstopper.Videopac schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:06:
[...]
Je schrijft "had": betekent dit dat je jullie Remeha Tzerra gedumpt hebt? Ik ben tot nu toe nog niet erg onder de indruk van onze Remeha Calenta Ace.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2