Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 08:49
Beste mensen,

Op dit moment heb ik een LGoled65C9 (65inch). Echter ben ik erover aan het nadenken om een 77 inch tv te kopen met zelfde of betere kwaliteit. Welke TV raden jullie aan en waarom?

Ben erg benieuwd en hoor graag!

P.s mochten jullie op de hoogte zijn van Tv’s die gaan komen en beter zijn hoor ik dit uiteraard graag :).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Tja.. da's een lastige, de 2020-modellen hebben zo'n beetje dezelfde techniek dan de 2019-modellen, dus in beeld ga je er niet op vooruit. Wel zitten er in de firmware van de 2020 wat dingetjes die de televisies weer net iets beter maken. Dat betekent dat als je een C9 voor een CX inruilt, zij het dan 77-inch je er vooral in beeldformaat op vooruit gaat en de rest van de TV maar een klein beetje.

Je kunt naar de hogere modellen overstappen: Een GX kan je zeer strak tegen de muur aan monteren of de WX zelfs superplat. Er was ook nog de E-serie met beter geluid, maar daar is LG mee gestopt, dan zou je wellicht nog net een E9 kunnen kopen als je beter geluid wilt. Maar wat beter geluid betreft heeft Philips weer een paar hele mooit modellen en Sony doet op dit gebied ook aardig mee.

Als je beter beeld wilt vind je dat wellicht alleen bij Panasonic omdat ze meer cd/m² uit het OLED-paneel weten te halen, gecombineerd met een hoop functies waar filmliefhebbers blij mee zijn. Nadeeel van Panasonic: FirefoxOS is de zwakkere broeder tussen WebOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
Hi,

Dankjewel voor je antwoord. Voor geluid hoef ik het niet te doen, ik heb namelijk een home cinema systeem van Sonos. Ik zoek echt beter beeld en groter, maar dan kom je dus op de CX uit?

Raad je aan om anders een jaar te wachten en dan een nieuwe TV te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1. Waarom?
2. Waarom?
3. Budget?
4. Wat zelf al gevonden?

Oftewel, je startpost vind ik wat summier. Het absoluuuuut enige wat ik in je denkwijze zou kunnen begrijpen (maar ik ken niet elke firmware uit mijn hoofd) is dat een CX beter omgaat met specifieke eARC of VRR-signalen.

Kans dat je je startpost aanvult met wat tastbare info ipv enkel "ik wil groter"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Marsdortmond schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:29:
Dankjewel voor je antwoord. Voor geluid hoef ik het niet te doen, ik heb namelijk een home cinema systeem van Sonos. Ik zoek echt beter beeld en groter, maar dan kom je dus op de CX uit?
Groter is het beeld wel, maar niet beter. Wat techniek betreft is het lood om oud ijzer.
Raad je aan om anders een jaar te wachten en dan een nieuwe TV te kopen?
Dat kan een strategie zijn, maar bedenk wel dat je nu al één van de beste televisies ter wereld hebt. Ik weet niet waar LG mee gaat komen, maar hele schokkende ontwikkelingen verwacht ik niet. Het grootste OLED-nieuws van dit jaar was LG's nieuwe fabriek in Kanton, waar ze de 48"-OLED maken. In die fabriek kunnen meerdere pixeldichtheden per glasplaat gemaakt worden, waardoor de prijs van een OLED-scherm omlaag kan en LG nu veel meer capaciteit heeft, dus OLED voor mensen bereikbaar gaat worden.

Tot beter beeld leidt dat niet en ik denk dat LG in zijn OLED-fabrieken in Paju en Kanton geen grote veranderingen gaat aanbrengen, de investeringen zijn gedaan en nu moeten ze renderen. Verwacht daarom voornamelijk kleine verfijningen, geen revolutie.

Wellicht wordt het weer spannend als LG zijn generatie 10.5-fabriek in bedrijf gaat nemen, maar dat staat nu pas in 2025 op de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@dmantione ongetwijfeld subjectief maar verschillende magazines/sites benoemen de HDR-brightness van de CX juist als "marginaal zeikerig" omdat een OLED bij veel / hel omgevingslicht minder helder / mooi HDR produceert dan de 8K-panelen van Samsung. Tegelijkertijd is het alternatief voor een C9/CX zeer beperkt en is inderdaad op dit moment een gevoelskeuze of een keuze voor een zeeeeer specifieke feature.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 27-09-2020 20:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even. Zou je daarnaast wat meer in detail willen treden over jouw specifieke eisen en wat je zelf zoal aan vooronderzoek hebt gedaan? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
Hi all,

Dank voor alle berichten en info. Ik begrijp dat ik wellicht niet helemaal goed toegelicht heb waarom en wat ik al heb uitgezocht. Ik heb een paar maanden geleden de LGOled65C9 gekocht omdat dit destijds het beste beeld kwaliteit had. Ik ga verhuizen en wil daarom graag een maat groter en die tegen de muur hangen.

Nu zijn er weer een aantal TV's uitgekomen, zoals bijvoorbeeld de LG OLED77GX6LA (2020) en de LG OLED77CX6LA (2020). Ik heb zelf weinig verstand van de technische aspecten en ben daarom erg benieuwd wat een upgrade zou zijn als ik een 77inch of groter tv zou kopen. Mijn budget ligt tussen de 5-8K. Ik gebruik mijn TV voornamelijk voor films en series (netflix en andere streamingdiensten), vandaar dat beeldkwaliteit voor mij een van de belangrijkste factor is. Als ik naar de winkel ga krijg ik weinig advies over wat beter is. Vandaar dat ik op dit forum de vraag stel.

Als er volgend jaar weer nieuwe TV's komen met beter beeld of andere kwaliteiten waar ik echt op zou moeten wachten doe ik dat graag, want de tv die ik heb is niet slecht. Daarnaast zie ik ook 8K televisies voorbij komen, er is natuurlijk nog geen 8k content maar had begrepen dat die wel beter beeld produceren. Als er weinig tot geen veranderingen komen, dan gaat het mij dus echt puur om de grote van de TV. Aangezien ik nu de LGoledC9 heb, is mijn vraag of er een betere TV is op de markt die groter is dan 65 inch? Ik kan mijn oude TV namelijk inruilen voor een nieuwe en dan doe ik dat uiteraard liever voor de beste op de markt of een betere dan die ik nu heb, als die er is.

Hoop dat dit wat meer toelichting geeft. In de winkels is er zoveel aanbod dat ik soms door het bomen het bos niet meer zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsdortmond
Niemand reageert meer. Ik denk dat ik de GX ga nemen om hem dan strak tegen de muur te laten hangen. Mochten jullie nog input hebben na mijn laatste lange verhaal hoor ik het uiteraard graag! Thanks voor de info.
Pagina: 1