Webscraping: stukje tekst elke 15 minuten scrapen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik probeer een oplossing te zoeken om een bepaald stukje tekst elke x minuten te scrapen.
Het lijkt simpel en er is ook vast wel een simpele oplossing voor.

Als ik zoek op webscrapers dan vind ik webscraper.io en dataminer, of met google spreadsheet.
Maar die zijn er meer op gericht om veel data te scrapen. Webscraper.io cloud kan ook schedulen, maar dan krijg staat alles in individuele bestanden. Hetzelfde geld voor de anderen.

Wat ik dus zoek is een scraper die zeg maar elke 15 minuten een tekst onder een item scraped in deze tekst in een lijst zet met de tijd erbij.

Zover ik kan zien lukt dat niet met genoemde oplossingen. Zie zijn meer voor het grotere werk.
Iemand die me in de richting kan duwen?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je überhaupt al geprobeerd/gevraagd of de data ook op een gestructureerde manier beschikbaar is? Webscraping kun je waar mogelijk beter voorkomen, want het is meestal niet heel robuust. (Buiten het feit dat er ook nog wat juridische problemen kunnen zijn met content die niet van jezelf is)

Verder zijn en genoeg libraries voor verschillende talen beschikbaar waar je redelijk eenvoudig zelf een programma mee kunt maken die precies doet wat je wil. Dus de vraag is wat heb je daar al mee geprobeerd, of wil je alleen een kant en klare (cloud) oplossing?

[ Voor 31% gewijzigd door Woy op 27-09-2020 11:54 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-07 23:45
Moet het een standalone programma zijn/worden of is een scriptje voldoende? In het laatste geval kun je afhankelijk van je besturingssysteem iedere 15 min. het script aanroepen met Cron of Task Scheduler. Wellicht is grep voldoende om het stukje te scrapen, maar helaas geef je daar te weinig info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik was idd erg kort met info. Hier wat meer achtergrondinfo.
Ik had tijdens de corona lockdown wat tijd over en zat wat te kijken bij de winnaars het onderdeel Club Staatsloterij. Het viel me op dat bepaalde namen vaak voorkwamen. Daarom besloot ik om alle winnaars vanaf 2016 in een excel bestand te zetten en aan de hand van een draaitabel te kijken wat de resultaten waren.
Daaruit bleek dat een klein aantal mensen statistisch gezien onmogelijk veel prijzen wonnen.

Naar aanleiding daarvan een mail gestuurd naar de Staatsloterij hoe dat mogelijk was. Het antwoord was niet echt bevredigend. Ze waren wel bezig om het format aan te passen. Onlangs is het inderdaad iets aangepast. Zo zie je nu eindelijk wel hoeveel prijzen nog beschikbaar zijn.
Maar het andere euvel is er blijkbaar nog wel. Dat bepaalde namen nog steeds vaak voorkomen. Nou is mijn vermoeden dat er een zwakheid zit in het winnen van een item.

Nu het aantal beschikbare prijzen erbij staan leek het me handig om dit in kaart te brengen om mijn vermoeden wat kracht bij te zetten. Maar om nou elk uur te kijken hoeveel prijzen er nog beschikbaar zijn vond ik iets te gortig.

Toe ben ik gaan zoeken naar scrapers, maar die gaan meer uit van complexe scraping. Zoals meerdere items die gestructureerd voorkomen. Webscraper.io is daar een voorbeeld van. Deze kan ook schedulen, maar zet dan elke scrape apart neer. Dat is dus ook vrij nutteloos, want dan moet ik nog handmatig alles bijlangs lopen.

Wat ik dus zoek:
een script om elke 15 minuten de tekst: "Nog xxx prijzen over" in een tekstbestand te zetten.

Helaas zelf geen scripter, dus ik zoek een redelijk kant en klaar iets. Mocht ik hier totaal verkeerd zetten, dan hoor ik het graag.

Het is de bedoeling om kenbaar te maken aan de Staatsloterij dat er vermodelijk een zwakheid in de "trekking" van de direct kans zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Het scrapen zelf is technisch erg eenvoudig te realiseren met wat kennis en tijd, dus dat kan je prima doen met bv Beautiful Soup (python lib). :+

Iets kant-en-klaar ga je niet vinden, omdat je het scrapen natuurlijk moet aanpassen op de website zelf. Dat maakt ook dat webscrapen idd niet de methode van voorkeur is, omdat een kleine aanpassing in de website je scraping breekt. Maar waarschijnlijk is er in deze situatie geen andere methode om je data te krijgen.

Echter wat ik beetje van jou is een blik die wat verder kijkt.

Ik ben niet bekend met het onderdeel Club Staatsloterij. Hoe groot denk je echter dat de kans is dat er een zwakheid in het algoritme zit waardoor bepaalde namen vaker iets zouden winnen? Als zoiets algemeen bekent zou worden kunnen ze wel opdoeken als loterij, zowel klanten die menen dat ze benadeelt zijn als algemene imageschade. Juist dat image (iedereen maakt evenveel kans om te winnen) is iets wat als loterij erg belangrijk is.

Reken er maar op dat ze de algoritmen voor de trekkingen wel op orde hebben, daar is overigens ook toezicht op. Dat ze niet altijd duidelijk de spelregels m.b.t. die trekkingen communiceren (zoals dat gedoe om de jackpot een paar jaar geleden), dát is een ander verhaal.

Daarnaast is mi de kans veel groter dat er iets in het algoritme zit die juist de kans dat bepaalde namen vaker te zien zijn (bv omdat iemand anoniem wilt blijven...) en dat de namen die je kan zien niet representatief zijn voor de echte winnaars.

Deze exercitie is m.i, een beetje spijkers op laag water zoeken. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 27-09-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-07 23:45
Gebruik curl om de pagina te laden en grep om te filteren op "Nog xxx prijzen over".

Voila!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35
Met een beetje Python kennis is een website heel makkelijk te scrapen. Met requests kun je snel en eenvoudig een URL binnen halen. De HTML kun je zoals gezegd parsen met BeautifulSoup. Je geeft dan gewoon op welke elementen uit het HTML bestand je wilt hebben.

https://requests.readthedocs.io/en/master/
https://www.crummy.com/software/BeautifulSoup/bs4/doc/

Voor een simpel voorbeeldje:
https://gitlab.com/lfkoni...ster/source_webscraper.py

Het Python scriptje kun je dan eenvoudig schedulen met cron of iets van taakbeheer onder Windows (geen idee hoe de windows variant heet).

Als je het professioneler aan wilt pakken kun je naar Scrapy kijken, maar dat lijkt me overkill in deze.

Misschien kun je een voorbeeld URL posten en welke info je wilt hebben van de pagina? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek :)

[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 27-09-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58
Staatsloterij is overheid, toch?
Volgens mij (!!) kun je, eventueel met een beroep op de WOB, inzage in het algoritme vragen. Verder ben ik het met @Anoniem: 674295 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MSteverink schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:45:
Staatsloterij is overheid, toch?
Volgens mij (!!) kun je, eventueel met een beroep op de WOB, inzage in het algoritme vragen. Verder ben ik het met @Anoniem: 674295 eens.
De staat is wel groot (enige?) aandeelhouder, maar het is volgens mij geen overheidsinstantie, dus ik weet niet of de WOB dan wel van toepassing is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Morrar schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:12:
Met een beetje Python kennis is een website heel makkelijk te scrapen. Met requests kun je snel en eenvoudig een URL binnen halen. De HTML kun je zoals gezegd parsen met BeautifulSoup. Je geeft dan gewoon op welke elementen uit het HTML bestand je wilt hebben.

https://requests.readthedocs.io/en/master/
https://www.crummy.com/software/BeautifulSoup/bs4/doc/

Voor een simpel voorbeeldje:
https://gitlab.com/lfkoni...ster/source_webscraper.py

Het Python scriptje kun je dan eenvoudig schedulen met cron of iets van taakbeheer onder Windows (geen idee hoe de windows variant heet).

Als je het professioneler aan wilt pakken kun je naar Scrapy kijken, maar dat lijkt me overkill in deze.

Misschien kun je een voorbeeld URL posten en welke info je wilt hebben van de pagina? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek :)
Ik ga er naar kijken, tnx.

Het gaat om deze pagina:
https://club-staatsloterij.nederlandseloterij.nl/direct-kans

En dan om de tekst: "nog xx prijzen beschikbaar"

@Anoniem: 674295
Het gaat om een bepaald onderdeel van de Staatsloterij. Ik ben er gewoon benieuwd naar. Geen idee of het ook echt zo is. En als je naar de winnaars kijkt, dan zijn het gewoon de echte namen.

Mijn vermoeden is dat om een bepaalde tijd de prijzen beschikbaar komen ipv random. Dat wil ik dus nakijken door de prijzen die nog beschikbaar zijn. Als dat random is, dan zal het wel gewoon kloppen.

Dan zullen de personen die meespelen met meerdere accounts meespelen. Je kunt namelijk maximaal 3 keer een bepaalde prijs winnen, en er zijn er een paar die bijvoorbeeld 4 of 5 keer een prijs hebben gewonnen in een maand. Overigens kun je slechts een beperkt aantal keer meespelen
Als het echt random is, dan lijkt het mij gewoonweg vreemd dat er een paar namen steeds naar voren komen. Gevoelsmatig klopt er iets niet. En dat wil ik dus graag weten :-)

Er zijn 14346 mensen die 1 of meerdere prijzen hebben gewonnen.
11415 daarvan hebben 1 of 2 prijzen gewonnen. De nummer 1 heeft 62 keer iets gewonnen.

Nou kan het gewoon erg veel geluk hebben zijn, maar het kan ook iets anders zijn.

Ja, er zijn belangrijkere dingen. Maar heb nou eenmaal een drang om ergens achter te komen als ik iets wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat is het mooie van RNG / kansberekening; je kan proberen te analyseren / registreren tot je een ons weegt, je hebt "geen poot" om op te staan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik hoef ook geen poot om op te staan. Ik wil alleen kunnen aangeven dat ALS er een mank in het systeem zit, dit er beter uitgehaald kan worden. Het gaat erom dat een en ander eerlijk verloopt. En wellicht is dat ook gewoon zo.

Maar misschien heeft iemand in alle beste bedoelingen gewoon bepaald dat bijvoorbeeld op x dag(en) op exact 14:00 de prijzen beschikbaar komen. Dan is dat een zwakte in het systeem. Want als je dat weet kun je er gebruik van maken. En als je het niet weet en lekker om 16:00 meespeelt, kun je meespelen tot je een ons weegt, maar win je nooiit wat. Dat lijkt me voor de Club Staatsloterij ook niet echt goed.

Als jebijvoorbeeld naar de maand juni kijkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
De heer B. Butinkuit Geleen Google Play card    Juni    2020
De heer B. Butinkuit Geleen Itunes Card Juni    2020
De heer B. Butinkuit Geleen Itunes Card Juni    2020
De heer B. Butinkuit Geleen Waterfles   Juni    2020

Dan is dat slechts een maand.

Maar het kan natuurlijk gewoon klopoen allemaal he. Ben geen wiskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:13

Barrycade

Through the...

Als hij het systeem zou uitbuiten kiest ie wel de verkeerde prijzen zeg.

Als je een weakness hebt gevonden gebruik die dan voor de 5k prijzen en niet voor de grabbelbak prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58
Als je die naam in Google intypt kom je al snel op:

https://radar.avrotros.nl...taatsloterij-t181399.html

Overigens leidt ook die discussie niet tot een conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
Als je zoekt op die naam kom je gelijk op eennpsot van radar :) https://radar.avrotros.nl...taatsloterij-t181399.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Je kunt de HTML code van de pagina downloaden met curl of wget, deze code vervolgens omzetten naar geldige XML met hxnormalize en vervolgens met de tool hxselect kan je een selectie uit deze XML data maken die aansluit bij hoe de pagina gestructureerd is door de webdevelopers (bijvoorbeeld op basis van de namen van CSS classes) -- met een beetje geluk sluit dat vrij gemakkelijk aan bij wat je moet hebben.

Dit zijn overigens allemaal gewoon command line tools uit de repository.

[ Voor 7% gewijzigd door aawe mwan op 27-09-2020 16:03 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Barrycade schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:55:
Als hij het systeem zou uitbuiten kiest ie wel de verkeerde prijzen zeg.

Als je een weakness hebt gevonden gebruik die dan voor de 5k prijzen en niet voor de grabbelbak prijzen.
Niet echt. Van de grote prijzen is het gewoon een loterij. Je doet mee en uit alle inzendingen wordt een winnaar geloot.
Bij de kleinere prijzen zie je direct of je wat hebt gewonnen. En als je een prijs hebt waar er 200 van zijn, weet je in elk geval dat die er elke dag uit gaan. Heb je een prijs die er maar 6 keer in zit is dat anders. Maar ook daar wint hij wel eens.

@bifi_G60 @MSteverink klopt, daar had ik ook nog in gereageerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nicap op 27-09-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Python scriptje, scripten kan met selenium (dan kun je iig ook makkelijk client side rendered content scrapen zonder dat je api calls moet gaan reverse engineeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
curl -s https://club-staatsloterij.nederlandseloterij.nl/direct-kans | grep ^Nog
geeft als output
Nog 5 prijzen over                            </div>
Nog 7 prijzen over                            </div>
Nog 125 prijzen over                            </div>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:39:
En als je naar de winnaars kijkt, dan zijn het gewoon de echte namen.
Dit zeg je nogal stellig, maar dit weet jij helemaal niet. Dat valt van buitenaf helemaal niet te controleren.

Let ook op dat de frequentie van namen sterk verschilt. Sommige achternamen komen tienduizenden keren voor, andere zijn praktisch uniek. Vanwege de zeldzame namen kan ik me prima voorstellen dat de data soms net een kleine draai gegeven moet worden. Dat kan dan enkel presentatie zijn, los van een eerlijke procedure!
Mijn vermoeden is dat om een bepaalde tijd de prijzen beschikbaar komen ipv random.
Dit is niet te controleren. Misschien wordt omwille van efficientie en/of privacy het enkel om bepaalde tijden pas zichtbaar.
Ik kan me voorstellen dat dat gebeurt, juist omdat anders bijdehante developers gaan scrapen. ;)
Dat wil ik dus nakijken door de prijzen die nog beschikbaar zijn. Als dat random is, dan zal het wel gewoon kloppen.
Kan wederom enkel een presentatie feature zijn. Als je wel echt de perfecte detectie van wel/niet random hebt op basis van weinig meetpunten: Doe daar gauw iets mee, hier is veel meer geld, roem en nobelprijzen mee binnen te slepen dan met deze scraper. B)
Als het echt random is, dan lijkt het mij gewoonweg vreemd dat er een paar namen steeds naar voren komen. Gevoelsmatig klopt er iets niet. En dat wil ik dus graag weten :-)
Leuke oefening: Pak wat statistiek over namen erbij en simuleer het eens. :)
Ja, er zijn belangrijkere dingen. Maar heb nou eenmaal een drang om ergens achter te komen als ik iets wil weten.
Fair enough. Als het belangrijkste doel zou zijn om te weten of je genaaid wordt omdat het huis een voordeel heeft en sommige zaken briljant ambigu verwoord zijn heb je enkel genoeg aan ‘echo “ja”;’.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Vreemd fenomeen inderdaad.

Misschien geeft de webpagina de verkeerde naam weer.
Misschien doen deze mensen gewoon ongezond vaak mee met de loterij.
Misschien heeft iemand het password van de database en kan hij na een trekking de naam van een winnaar UPDATEn naar zijn eigen naam.
Misschien is het gewoon een student die een script draait om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Voutloos schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:09:
[...]
Dit zeg je nogal stellig, maar dit weet jij helemaal niet. Dat valt van buitenaf helemaal niet te controleren.

Let ook op dat de frequentie van namen sterk verschilt. Sommige achternamen komen tienduizenden keren voor, andere zijn praktisch uniek. Vanwege de zeldzame namen kan ik me prima voorstellen dat de data soms net een kleine draai gegeven moet worden. Dat kan dan enkel presentatie zijn, los van een eerlijke procedure!

[...]
Dit is niet te controleren. Misschien wordt omwille van efficientie en/of privacy het enkel om bepaalde tijden pas zichtbaar.
Ik kan me voorstellen dat dat gebeurt, juist omdat anders bijdehante developers gaan scrapen. ;)

[...]
Kan wederom enkel een presentatie feature zijn. Als je wel echt de perfecte detectie van wel/niet random hebt op basis van weinig meetpunten: Doe daar gauw iets mee, hier is veel meer geld, roem en nobelprijzen mee binnen te slepen dan met deze scraper. B)

[...]
Leuke oefening: Pak wat statistiek over namen erbij en simuleer het eens. :)

[...]
Fair enough. Als het belangrijkste doel zou zijn om te weten of je genaaid wordt omdat het huis een voordeel heeft en sommige zaken briljant ambigu verwoord zijn heb je enkel genoeg aan ‘echo “ja”;’.
Je geeft toestemming om je naam te laten zien. Er staat ook winnaars bij waar staat: "anoniem". Daar kun je vrij redelijk uit concluderen dat de rest dan de echte namen en plaatsen zijn. Ja, de ene naam komt vaker voor dan de ander. Maar icm initialen en plaatsnaam verkleint dat behoorlijk.

Ja, de resterende prijzen kunnen inderdaad met vertraging getoond worden, maar dan gooi je het nut weg waarom ze getoond moeten worden. Er staat nog 1 te winnen, maar dat is niet zo, want anders geven we wat prijs? Das vreemde logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 17:42
Staat het niet ergens in de voorwaarden hoe de trekking verloopt?

Ik heb zo ook een keer gebruik gemaakt van een zwakheid in een win-actie (gratis lot bij aankoop product).
Voor zo'n trekking moet namelijk een notaris aanwezig zijn. En vaak willen ze niet dat er prijzen op onverkochte loten vallen. Dus dan moet je iets verzinnen zodat er niet 24/7 een notaris hoeft mee te kijken.
In dit geval stond in de kleine lettertjes dat de notaris van tevoren alle prijzen had getrokken. Niet op lotnummer, naar op tijdstip van het invullen van dat lotnummer op de website. De 1e die een geldig nummer invulde na het "win tijdstip" kreeg de prijs.

Dus in plaats van al mijn lotnummer op vrijdag om 16:00 achter elkaar in te voeren heb ik er elke werkdag 1 om 2am en een om 6am ingevuld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:17:
Je geeft toestemming om je naam te laten zien. Er staat ook winnaars bij waar staat: "anoniem".
Ok. Geen idee waarom je ooit toestemming zou verlenen en waarom veel lui dat doen, maar dat zal wel aan mijn privacy-tik liggen.
Daar kun je vrij redelijk uit concluderen dat de rest dan de echte namen en plaatsen zijn.
Ik vind dat alsnog een aanname. Je weet het gewoon echt niet.
Ja, de ene naam komt vaker voor dan de ander. Maar icm initialen en plaatsnaam verkleint dat behoorlijk.
Hell no. Er zijn ook trends met familienamen in bepaalde plaatsen, vernoemd naar ouders etc etc. Hier is zo snel iets fout aan te nemen, dat ik eerder zou stellen dat niemand er een juiste intuitie bij kan hebben.
Er staat nog 1 te winnen, maar dat is niet zo, want anders geven we wat prijs? Das vreemde logica.
Vind ik niet, mits binnen de perken. Solliciteer maar als notaris als het exact moet.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Voutloos schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:33:
[...]
Ok. Geen idee waarom je ooit toestemming zou verlenen en waarom veel lui dat doen, maar dat zal wel aan mijn privacy-tik liggen.
[...]
Ik vind dat alsnog een aanname. Je weet het gewoon echt niet.
[...]
Hell no. Er zijn ook trends met familienamen in bepaalde plaatsen, vernoemd naar ouders etc etc. Hier is zo snel iets fout aan te nemen, dat ik eerder zou stellen dat niemand er een juiste intuitie bij kan hebben.
[...]
Vind ik niet, mits binnen de perken. Solliciteer maar als notaris als het exact moet.
Je hebt gelijk dat het aannames blijven. Maar je zal toch ergens vanuit moeten gaan.

Laten we aannemen dat alle prijzen die op die naam zijn gevallen dezelfde persoon is. Laten we aannamen dat ik als antwoord van Staatsloterij heb gekregen die die naam meespeelt onder meerdere accounts.

Heel veel aanames, maar ik weet in dit geval dat dat dus zo is. Van alle andere deelnemers dus niet. Maar van deze dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het programma urlwatch is min of meer geschikt om te doen wat je in eerste instantie vroeg: dit haalt een webpagina op en stuurt je een e-mailtje als er wat aan veranderd is, vergeleken met de vorige keer.

In plaats van de complete pagina, kan je urlwatch laten draaien op het curl/grep commando hierboven.
Als je dat nu al had draaien, dan had je tussen 16:49 en 16:59 in een e-mailtje gezien dat er van de prijs waarvan er nog 125 waren er eentje is uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Houdt er ook rekening mee dat niet iedereen enkel voor zichzelf meedoet... Of simpelweg op de door jou verwachte manier...

Ik weet van iemand die bij een groot bedrijf werkt en waar een groot gedeelte van het personeel gezamelijk meedoet. Maar die persoon heeft dus per trekking iets van 500 loten oid.

Misschien dat ze in zo'n geval afspreken dat de penningmeester wel mee mag doen met dit soort grappen oid (want bij 500+ loten heb je toch wel een aardige administratie wat ik niet meer gratis zou doen)
Pagina: 1