PC i7 3770K, 700watt OCZ voeding, 16GB ram 2400mhz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Goede morgen,
Ik heb een 8 jaar oud PC, die heb ik in 2012 september in elkaar gezet.
i7 3770K
16GB RAM 2400mhz
700 OCZ Voeding
Asus Maximus V Gene

Het begon gisteren avond, PC aangezet en ik krijg meteen bij bios start deze te zien

“Overclocking failed please enter setup to reconfigure your system“

Maar na paar keer te doen Resetten krijg ik nu GEEN beeld meer, PC gaat aan, alles gaat aan maar GEEN beeld meer.

Ik heb deze nog nooit in 8 jaar tijd gekregen, na meerdere malen resetten en opnieuw starten niets gelukt.
Cmos gereset aan de achterkant van de PC niet geholpen.
Videokaart eruit niet geholpen en met onboard Displayport kabel gebruikt niet geholpen.
Batterij uit niet geholpen.
Met 1 RAM geprobeerd niet geholpen.

Nu blijft CPU en Voeding over, maar en nu ;(

Ik heb dit probleem heel goed gezocht op internet en mijn conclusie is de Voeding die niet meer juiste stroom geeft aan de moederbord, maar zoals ik zei alles gaat aan maar GEEN beeld meer.

[ Voor 10% gewijzigd door cem. op 27-09-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:41

Nemesizz

Untouchable

Vervang de CMOS batterij eens, kan leeg zijn (en afhankelijk van hoe het bord er mee omgaat, kan het zijn dat die helemaal geen beeld geeft, sommige starten nog wel maar onthouden de CMOS settings niet meer na afsluiten, en heb ook gevallen gezien dat de PC niet eens meer aan gaat).

Meeste borden gebruiken een CR2032 knoopcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Bedankt voor je bericht :) ik heb die batterij van 8 jaar oud ook vervangen met CR2032 batterij maar nog steeds zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik heb al 3 ocz voedingen binnen 4 jaar zien gaan ik zou hem niet vertrouwen.
welke koeler zit er op cpu?
cpu reseat geprobeert?
ram terug in de juiste sloten? (met een latje is dat als het goed is diegene het dichtst bij de socket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
maks11223344 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:59:
ik heb al 3 ocz voedingen binnen 4 jaar zien gaan ik zou hem niet vertrouwen.
welke koeler zit er op cpu?
cpu reseat geprobeert?
ram terug in de juiste sloten? (met een latje is dat als het goed is diegene het dichtst bij de socket)
Goeden avond,
Corsair H80 zit erop al 8 jaar lang.
CPU nog niet eruit gehaald, maar paar maanden geleden wel omdat ik hem laten delidden hier op tweakers.
Ram al gedaan op elke slot geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat delidden kon het ook wel eens zijn geweest. Je kunt hot spots op de die krijgen wanneer het vloeibaar metaal 'opdroogt'.
Stop er maar eens gewoon pasta tussen en probeer nogmaals te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
bierschuit schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:07:
Dat delidden kon het ook wel eens zijn geweest. Je kunt hot spots op de die krijgen wanneer het vloeibaar metaal 'opdroogt'.
Stop er maar eens gewoon pasta tussen en probeer nogmaals te booten.
Bedoel je pasta tussen de koeler en cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
Tussen die en ihs.
Heb je al eens naar de staat ervan gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Ik heb geen verstand van delidden, heb hem laten doen bij hem hier onder de link.

V&A aangeboden: Delid service voor Intel processors zoals 4790K 7700K 8700K e...

[ Voor 74% gewijzigd door cem. op 28-09-2020 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Niet online
De delid kan wel juist uitgevoerd zijn, maar vloeibaar metaal gaat deels een reactie aan met koper/nikkel. Dit vormt een nieuwe legering. Hierdoor kan het iets 'uitdrogen' en op plekken korrelig worden.

Ik heb hetzelfde systeem als jij gehad, 3770k/maximus v gene en de delid zelf uitgevoerd toen ik een aantal maand later instabiel gedrag verkreeg. Het dekseltje van de processor eraf gehaald en het leek op het eerste gezicht wel ok te zijn. Toch maar schoongemaakt en er een redelijke druppel koelpasta erop. Dekseltje weer erop en processor terug in de socket, koeler installeren en instabiliteit was weg. De temperaturen waren natuurlijk niet meer zo laag... maar dat hoeft ook niet.

Mijn theorie is dus dat er hot spots zijn in de processor zelf omdat de warmtegeleding heel lokaal belabberd is. Mocht daar geen temperatuur sensor zijn dan zul je dit ook nooit zien in enig software wat temperaturen monitord.

Deze combo doet nu dienst in een systeem van een begin tiener..

Ik zou je in goed vertrouwen wel mijn delid kit kunnen opsturen als het dekseltje vastgelijmd zit...Dan zou je het zelf kunnen openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
.

[ Voor 77% gewijzigd door cem. op 28-09-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
bierschuit schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:00:
[...]

De delid kan wel juist uitgevoerd zijn, maar vloeibaar metaal gaat deels een reactie aan met koper/nikkel. Dit vormt een nieuwe legering. Hierdoor kan het iets 'uitdrogen' en op plekken korrelig worden.

Ik heb hetzelfde systeem als jij gehad, 3770k/maximus v gene en de delid zelf uitgevoerd toen ik een aantal maand later instabiel gedrag verkreeg. Het dekseltje van de processor eraf gehaald en het leek op het eerste gezicht wel ok te zijn. Toch maar schoongemaakt en er een redelijke druppel koelpasta erop. Dekseltje weer erop en processor terug in de socket, koeler installeren en instabiliteit was weg. De temperaturen waren natuurlijk niet meer zo laag... maar dat hoeft ook niet.

Mijn theorie is dus dat er hot spots zijn in de processor zelf omdat de warmtegeleding heel lokaal belabberd is. Mocht daar geen temperatuur sensor zijn dan zul je dit ook nooit zien in enig software wat temperaturen monitord.

Deze combo doet nu dienst in een systeem van een begin tiener..

Ik zou je in goed vertrouwen wel mijn delid kit kunnen opsturen als het dekseltje vastgelijmd zit...Dan zou je het zelf kunnen openmaken.
Bedankt. Maar ik durf niet CPU uit elkaar te halen, anders had ik delidden zelf gedaan als ik dit allemaal kon helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Er staat wel LED Error code 98 on the display.

Dat betekent : Console Input devices connect

Alles eruit gehaald maar helpt niet.

[ Voor 48% gewijzigd door cem. op 28-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Goede middag allemaal,
Ik heb deze CPU gekocht en is vandaag binnen gekomen.

V&A aangeboden: Intel Core i7 2700K

Alles netjes geïnstalleerd en PC aangezet, ZELFDE probleem, GEEN beeld. Moet ik dan elke keer geld tegen aan gooien om aan de paraat te krijgen? Kan ik net zo goed aan upgrade betalen. De vraag is, en nu?
Ik hoop dat ik niet gelijk krijg vanaf begin dat toch aan de Voeding ligt.
Nu ga ik naar Vraag&Aanbod om een voeding te kopen, aangezien niemand uitleent :)

[ Voor 8% gewijzigd door cem. op 01-10-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
als het aan je voeding lag ging je pc gewoon uit en 9/10x mag je verwachten dat dat onder load gebeurt.
geheugen of mobo.. in mijn ogen kan je net zo goed alles op de V&A zetten en een 8700k scoren.

wat je nog kan proberen is je ramlatjes omwisselen en beginnen met 1 stickje/ of iemands latjes lenen om te testen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door maks11223344 op 06-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
maks11223344 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:47:
als het aan je voeding lag ging je pc gewoon uit en 9/10x mag je verwachten dat dat onder load gebeurt.
geheugen of mobo.. in mijn ogen kan je net zo goed alles op de V&A zetten en een 8700k scoren.

wat je nog kan proberen is je ramlatjes omwisselen en beginnen met 1 stickje/ of iemands latjes lenen om te testen ;)
Ram latjes heb ik al gedaan, kijk in mijn eerste bericht :)
Pagina: 1