Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik het topic in juiste plek heb aangemaakt :)

Ik heb jullie hulp en advies nodig over mijn Wii.

Enkele weken geleden wilde mijn vrouw graag weer even op de Wii just dance spelen.
Omdat wij de Wii slecht af en toe gebruiken had ik hem losgekoppeld, tijdens het aansluiten steek ik de stekker in het stopcontact en opeens gaan alle lampen uit. Ik had dus kortsluiting gehad.
De Wii hebben we sinds die tijd niet meer gebruikt omdat de kabel duidelijk verbrand was.
Die hebben we weg gegooid, maar die Wii staat hier nog.

In het kort, kan ik nu gewoon een nieuwe stroomkabel kopen en hem weer gebruiken? Of kan ik de wii afschrijven ?

De Wii zelf ruikt niet verbrand ofzo, maar het is natuurlijk alweer een paar weken geleden. :F

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391619

Zijn maar een paar manieren om er achter te komen denk ik zo.
Meest zinnige is openen en kijken of er geen verbrande componenten of lijnen zijn op de printplaat en evt. doormeten.
Maar niet iedereen heeft deze apparatuur in huis en laten doen kost meestal meer geld als een nieuwe adapter kopen en daarmee proberen of de Wii nog aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Anoniem: 391619 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:56:
Zijn maar een paar manieren om er achter te komen denk ik zo.
Meest zinnige is openen en kijken of er geen verbrande componenten of lijnen zijn op de printplaat en evt. doormeten.
Maar niet iedereen heeft deze apparatuur in huis en laten doen kost meestal meer geld als een nieuwe adapter kopen en daarmee proberen of de Wii nog aan gaat?
Hmm ja ik had gekeken of ik hem kan open maken, maar dat lijkt niet eenvoudig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:26
Waar was de kabel verbrand? Ergens halverwege? Of bij de connector? De kans is groot dat dat de kortsluiting zat (anders verbrand ie daar niet). Dus als het ergens halverwege de kabel was, zou ik er gerust een nieuwe kabel in prikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:30
@johanneslol De Wii open maken is niet super moeilijk hoor. Alleen van een sticker even zo'n achterblaadje over houden (Wij toevallig omdat we een kind hebben.
Heb dit 1,5 jaar geleden voor mijn collega gedaan omdat de drive stuk was. Uiteindelijk alles digitaal gemaakt en ze vanaf een HDD laten werken (Ze hadden toch al niets legaal).
Scheelde uiteindelijk geld.

https://nl.ifixit.com/Device/Nintendo_Wii
Hier staat een tear down.
Twijfel even of ze gewone schroeven gebruiken, anders kun je op Ali of ergens anders wel een tri-wing schroevendraaier vinden. Volgens die handleiding in ieder geval nodig.

Wat @Rowwan ook aan geeft, als het op die plekken zat, dan kun je waarschijnlijk gewoon een nieuwe kabel in prikken. Geloof dat het een adapter is met daar een losse kabel in.
Anders is het de complete adapter, die zijn nog wel te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 27-09-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Rowwan schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:26:
Waar was de kabel verbrand? Ergens halverwege? Of bij de connector? De kans is groot dat dat de kortsluiting zat (anders verbrand ie daar niet). Dus als het ergens halverwege de kabel was, zou ik er gerust een nieuwe kabel in prikken
Het was in het stekker deel, dus die je in de muur prikt, de Wii zelf had niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:29:
@johanneslol De Wii open maken is niet super moeilijk hoor. Alleen van een sticker even zo'n achterblaadje over houden (Wij toevallig omdat we een kind hebben.
Heb dit 1,5 jaar geleden voor mijn collega gedaan omdat de drive stuk was. Uiteindelijk alles digitaal gemaakt en ze vanaf een HDD laten werken (Ze hadden toch al niets legaal).
Scheelde uiteindelijk geld.

https://nl.ifixit.com/Device/Nintendo_Wii
Hier staat een tear down.
Twijfel even of ze gewone schroeven gebruiken, anders kun je op Ali of ergens anders wel een tri-wing schroevendraaier vinden. Volgens die handleiding in ieder geval nodig.

Wat @Rowwan ook aan geeft, als het op die plekken zat, dan kun je waarschijnlijk gewoon een nieuwe kabel in prikken. Geloof dat het een adapter is met daar een losse kabel in.
Anders is het de complete adapter, die zijn nog wel te vinden.
Thanks ! :) de oude kabel had ik al weggegooid en heb net een nieuwe besteld. Morgenavond gebruik ik jou guide en kijk ik even aan de binnenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 09:40
Ik neem toch aan dat een Wii een losse adapter heeft?
Stel er zou volledige sluiting in de Wii zitten, dan zit er in een de adapter nog wel een beveiliging.
Er gaat echt geen automaat, aardlekschakelaar of wat dan ook uit zolang de adapter goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17
Nieuwe voeding proberen, marktplaats, in stopcontact doen zonder wii eraan. Gaat dat goed wii aankoppelen.

Niet openmaken, is ingewikkeld en je ziet toch er niets aan.

https://www.marktplaats.nl/q/wii+voeding/
Pagina: 1